Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

problem z uruchomieniem na ciepłym silniku 1.6 DS + LPG

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KOGAN




Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lip 2009 8:06     Temat postu: problem z uruchomieniem na ciepłym silniku 1.6 DS + LPG

Witam,
mam ostatnio taki problem, iż ciężko odpala na ciepłym silniku(po postoju dłuższym niż ok 15min) tzn muszę kręcić rozrusznikiem z 3-5s.
-problem jest zarówno na PB jak i LPG
-na zimnym odpala za pierwszym obrotem (pierwsze uruchomienie w dniu) (PB i LPG)
-na gorącym pali bez problemu (PB i LPG)
-silnik po uruchomieniu pracuje wzorowo, równiutko, nic nie pyrka, nie dusi się, nie przerywa, obroty nie falują
-rozrusznik kręci lekko
-świece prawie nówki NGK BKR6E
-przeczyszczony palec i kopułka
-kable może i nie najnowsze ale bez przebić

Dodam iż nawet po postoju kilku godzinnym gdy silnik jest już niby fizycznie zimny to ciężko odpala.
Poza tym zawsze odpala - jest to kwestia kręcenia rozrusznikiem.

Może macie jakieś pomysły o co mu chodzi?

Pozdrawiam,
KOGAN


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
komorokoro




Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Żoliborz
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Lip 2009 12:03     Temat postu:

W sumie to nie pomogę ale ...

Miałem to samo koło marca. Pierwszy raz w dniu palił od razu a po robocie musiałem krecić i kręcić żeby wrócić do domu

Głównie na gazie jeżdzę i nie pamiętam czy na Pb też tak było. Co zrobiłem Pojechałem na regulację do gazownika i problem minął. Gaz był tak rozrkręcony że nie trzymał żadnych norm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lip 2009 12:36     Temat postu:

ustaw gaz,
bo jak nawet palisz na pb, to zostawiasz później auto na gazie?
(jak masz ds, to benzyna/gaz zmieniasz sam, a nie automatycznie przy danej temp czy obrotach silnika)
jak masz za bogatą mieszankę, to gorzej pali
spróbuj:
1) wypalac gaz przed gaszeniem (ustawić przycisk na zero) - zobaczysz jak długo Ci wypala - na rozgrzanym silniku powinno to być - moment (choć trochę tu zależy od parownika, gdzie jest elektrozawór)
2) podczas kręcenia rozrusznikiem dodawaj gazu, to zubaża mieszankę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lip 2009 12:54     Temat postu:

u mnie się tak zachowuje jeżeli ustawie mu za duże cisnienie w parowniku/reduktorze
zalewa się poprostu ale jak zmniejsze cisnienie odpala z kopa.
ale to odnosnie LPG.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KOGAN




Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lip 2009 13:10     Temat postu:

jak jest ciepło to odpalam tylko na gazie, na PB próbowałem celem stwierdzenia czy rodzaj paliwa ma znaczenie, i na ciepłym na PB jest to samo.

W -
1) spróbuję z wypalaniem gazu przed gaszeniem - ciekawy pomysł
2) próbowałem to już na różne sposoby lecz nie pomaga

Z ciekawości tymczasowo zubożę mieszankę na gazie i sprawdzę czy się poprawi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Lip 2009 10:19     Temat postu:

nie wiem jaki masz parownik, jak działa, gdzie ma elektrozawór?
ja wypalam gaz, czyli w ten sposób gaszę silnik.

o co chodzi z tym parownikiem. ja np. mam tak, ze po włączeniu zapłonu i przełączeniu guzika z pozycji zero (neutralnej) na gaz, gaźnik dostaje "strzała" jedną porcję gazu (taki jeden "psiiik") i wtedy odpalam.

a jak masz bogatą dawkę, to wiesz jak se możesz sprawdzić?
- na jałowym wyjdź z auta i wąchaj dym - jak wali ostro gazem to jest bogata (głupio to brzmi, ale idzie po tym poznać)
- ale mam też dobry sposób - se kiedys to wymyśliłem Laughing
ale u mnie działa (wiem kiedy mam ubogą a kiedy bogatą)
zostawiasz go na jałowym, jak jest gorący,
podnosisz maskę, i dmuchasz delikatnie w rurę dolotu. ale usisz dmuchac delikatnie, bo jak mocno dmuchniesz, to wiadomo, ze go zdławisz i zdechnie.
ale jak delikatnie dmuchniesz, to zobaczysz i:
- jak zaczną spadać obroty, to dawka była uboga i go dusisz dodatkowym powietrzem
- jak dawka była bogata, to podniesie mu obroty! bo dmuchając, doładujesz go powietrzem i nie będzie go dławić gazem.
kumasz?
spróbuj tego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KOGAN




Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Lip 2009 10:35     Temat postu:

parownik to BRC AT90 100kW. Tak samo jak u Ciebie po włączeniu zapłonu idzie dawka gazu.

Próbowałem wypalać gaz tym samym gasząc auto, jednak ani lepiej ani gorzej.

Dzisiaj sprawdzę jak z tą mieszanką Twoim sposobem! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KOGAN




Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Lip 2009 8:34     Temat postu:

Po zubożeniu mieszanki poprawiło się Trochę zagadka pozostaje dlaczego wcześniej zapalał dobrze gdyż nie dokonywałem żadnej regulacji gazu. W każdym razie problem rozwiązany. Dzięki za pomoc:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin