Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KOGAN
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Lip 2009 8:06 Temat postu: problem z uruchomieniem na ciepłym silniku 1.6 DS + LPG |
|
|
Witam,
mam ostatnio taki problem, iż ciężko odpala na ciepłym silniku(po postoju dłuższym niż ok 15min) tzn muszę kręcić rozrusznikiem z 3-5s.
-problem jest zarówno na PB jak i LPG
-na zimnym odpala za pierwszym obrotem (pierwsze uruchomienie w dniu) (PB i LPG)
-na gorącym pali bez problemu (PB i LPG)
-silnik po uruchomieniu pracuje wzorowo, równiutko, nic nie pyrka, nie dusi się, nie przerywa, obroty nie falują
-rozrusznik kręci lekko
-świece prawie nówki NGK BKR6E
-przeczyszczony palec i kopułka
-kable może i nie najnowsze ale bez przebić
Dodam iż nawet po postoju kilku godzinnym gdy silnik jest już niby fizycznie zimny to ciężko odpala.
Poza tym zawsze odpala - jest to kwestia kręcenia rozrusznikiem.
Może macie jakieś pomysły o co mu chodzi?
Pozdrawiam,
KOGAN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
komorokoro
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Żoliborz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 07 Lip 2009 12:03 Temat postu: |
|
|
W sumie to nie pomogę ale ...
Miałem to samo koło marca. Pierwszy raz w dniu palił od razu a po robocie musiałem krecić i kręcić żeby wrócić do domu
Głównie na gazie jeżdzę i nie pamiętam czy na Pb też tak było. Co zrobiłem Pojechałem na regulację do gazownika i problem minął. Gaz był tak rozrkręcony że nie trzymał żadnych norm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
W
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Lip 2009 12:36 Temat postu: |
|
|
ustaw gaz,
bo jak nawet palisz na pb, to zostawiasz później auto na gazie?
(jak masz ds, to benzyna/gaz zmieniasz sam, a nie automatycznie przy danej temp czy obrotach silnika)
jak masz za bogatą mieszankę, to gorzej pali
spróbuj:
1) wypalac gaz przed gaszeniem (ustawić przycisk na zero) - zobaczysz jak długo Ci wypala - na rozgrzanym silniku powinno to być - moment (choć trochę tu zależy od parownika, gdzie jest elektrozawór)
2) podczas kręcenia rozrusznikiem dodawaj gazu, to zubaża mieszankę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stoo
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Lip 2009 12:54 Temat postu: |
|
|
u mnie się tak zachowuje jeżeli ustawie mu za duże cisnienie w parowniku/reduktorze
zalewa się poprostu ale jak zmniejsze cisnienie odpala z kopa.
ale to odnosnie LPG.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KOGAN
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Lip 2009 13:10 Temat postu: |
|
|
jak jest ciepło to odpalam tylko na gazie, na PB próbowałem celem stwierdzenia czy rodzaj paliwa ma znaczenie, i na ciepłym na PB jest to samo.
W -
1) spróbuję z wypalaniem gazu przed gaszeniem - ciekawy pomysł
2) próbowałem to już na różne sposoby lecz nie pomaga
Z ciekawości tymczasowo zubożę mieszankę na gazie i sprawdzę czy się poprawi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
W
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Lip 2009 10:19 Temat postu: |
|
|
nie wiem jaki masz parownik, jak działa, gdzie ma elektrozawór?
ja wypalam gaz, czyli w ten sposób gaszę silnik.
o co chodzi z tym parownikiem. ja np. mam tak, ze po włączeniu zapłonu i przełączeniu guzika z pozycji zero (neutralnej) na gaz, gaźnik dostaje "strzała" jedną porcję gazu (taki jeden "psiiik") i wtedy odpalam.
a jak masz bogatą dawkę, to wiesz jak se możesz sprawdzić?
- na jałowym wyjdź z auta i wąchaj dym - jak wali ostro gazem to jest bogata (głupio to brzmi, ale idzie po tym poznać)
- ale mam też dobry sposób - se kiedys to wymyśliłem
ale u mnie działa (wiem kiedy mam ubogą a kiedy bogatą)
zostawiasz go na jałowym, jak jest gorący,
podnosisz maskę, i dmuchasz delikatnie w rurę dolotu. ale usisz dmuchac delikatnie, bo jak mocno dmuchniesz, to wiadomo, ze go zdławisz i zdechnie.
ale jak delikatnie dmuchniesz, to zobaczysz i:
- jak zaczną spadać obroty, to dawka była uboga i go dusisz dodatkowym powietrzem
- jak dawka była bogata, to podniesie mu obroty! bo dmuchając, doładujesz go powietrzem i nie będzie go dławić gazem.
kumasz?
spróbuj tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KOGAN
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Lip 2009 10:35 Temat postu: |
|
|
parownik to BRC AT90 100kW. Tak samo jak u Ciebie po włączeniu zapłonu idzie dawka gazu.
Próbowałem wypalać gaz tym samym gasząc auto, jednak ani lepiej ani gorzej.
Dzisiaj sprawdzę jak z tą mieszanką Twoim sposobem!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KOGAN
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Lip 2009 8:34 Temat postu: |
|
|
Po zubożeniu mieszanki poprawiło się Trochę zagadka pozostaje dlaczego wcześniej zapalał dobrze gdyż nie dokonywałem żadnej regulacji gazu. W każdym razie problem rozwiązany. Dzięki za pomoc:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|