Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dyrkaczov
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Paź 2014 13:42 Temat postu: Regulacja instalacji gazowej I generacji w 100 NX |
|
|
Witam,
z tego co się orientuję to należy
1. odkręcić na maksa zawór na weżu
2. wkręcić auto na 3 tys. obrotów
3. skręcać zawór, aż obroty zaczną spadać (moje pyt. od razu jak zaczną spadać to przestać? do ilu powinny spaść?)
4. Odkręcić 1 obrót
5. Wyregulować obroty na biegu jałowym - tutaj też mam pytanie: jak odpalam swojego nissana, to mam niskie obroty - ok 500/min, dopiero jak się silnik trochę nagrzeje, to trzyma mi 1k/min. Jak bardziej odkręce - np na zimnym dam 800/min to wtedy na rozgrznym silniku mam 1200/min. Wybrałem pierwsze rozwiązanie. Też tak macie z obrotami na neutralu? Da się ustawić, żeby i na zimnym i na ciepłym silniku trzymał równe obroty?
Spalanie w trasie ok 10l, w mieście 12l - mógłby troszkę mniej palić. Podczas jazdy pod górę na 5 biegu (ok 80km/h) na gazie tracę na prędkości. Na benzynie jest spoko, a nawet przyśpiesza (długie wzniesienie). Być może da się to wyregulować troszkę lepiej niż jest teraz
Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Paź 2014 13:50 Temat postu: |
|
|
LPG pierwszej generacji, czyli regulowane "na śrubę" można generalnie ustawiać "na słuch". Czasem daje to lepsze efekty, niż ustawianie pod analizatorem spalin (chyba że komuś bardziej zależy na środowisku). Ja ustawiałem na jałowym. Kręcisz w jedną aż zdycha, kręcisz w drugą aż zdycha - i szukasz złotego środka. Na dobrą sprawę żadna to filozofia.
Generalnie najlepiej całość zacząć od zadbania o sprawny układ elektryczny - stosunkowo często wymieniać świece (ja polecam standardowe NGK), kopułka, palec rozdzielacza, zmierzyć oporność kabli czy jeszcze mieszczą się w normie. LPG jest dość wrażliwe na 'jakość' iskry, benzyna wszystko przyjmie.
Jak szukasz utraconej mocy to można też pobawić się w przestawienie aparatu zapłonowego o kilka stopni, zaślepienie EGR. Ja u siebie kombinowałem, ale mikser po prostu miał tak małą przepustowość (mała średnica otworu), że z 90KM zrobiło mi się z 70, i nie szło tego przeskoczyć i już.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dyrkaczov
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Paź 2014 14:03 Temat postu: |
|
|
A jak masz z obrotami na biegu jałowym?
Też na zimnym silniku masz mniejsze niż na ciepłym? Ja odpalam i jeżdzę cały czas na gazie. Czase, tylko przepalę go na benzynie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kasper13
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Paź 2014 17:05 Temat postu: |
|
|
Generalnie wkręcasz silnik na około 3 tys obr i powoli zakręcasz śrubę na wężu. Jak tylko poczujesz że obroty spadają to odkręcasz ją spowrotem o 1/3 lub pół obrotu. Potem w parowniku baypasem ustawiasz naprężenie membramy czyli ustawiasz wolne obroty. Tak jak to opisał kolega wyżej - delikatnie w prawo w lewo i musisz wyczuć po środku kiedy obroty są najrówniejsze
Regulację przeprowadź na rozgrzanym silniku. Obroty ustaw na około 900 bo na zimnym silniku będą troszkę niższe i może Ci z rana gasnąć na wolnych.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dyrkaczov
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Paź 2014 19:34 Temat postu: |
|
|
dzięki za odpowiedź - właśnie o to mi chodziło, czy na zimnym silniku obroty mogą być niższe. W takim razie z moim niskim wszystko w porządeczku dzięki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Paź 2014 19:59 Temat postu: |
|
|
Na zimnym silniku obroty powinny być nawet wyższe, bo wtedy powinno załączyć się ssanie. Przy normalnej temperaturze silnika winno nie przekraczać bodajże 850 obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kasper13
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Paź 2014 20:11 Temat postu: |
|
|
U mnie na gaźniku na gazie ssanie nie działa. Na benzynie działa normalnie.
W pikapie mam tak samo. Na gazie nie ma ssania, a na benzynie jest normalnie.
Czy tak ma być w 1 generacji ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dyrkaczov
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Paź 2014 13:54 Temat postu: |
|
|
U mnie jest tak jak u Ciebie Kasper13. Na gazie nie ma ssania, dlatego oborty są niższe na zimnym silniku i dopiero jak silnik się nagrzeje obreoty na luzie osiągają poziom 1k
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Paź 2014 20:02 Temat postu: |
|
|
Ja miałem 2 generacji (z silnikiem krokowym), to u mnie było ssanie. Może dlatego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MisFazi
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lip 2015 7:40 Temat postu: |
|
|
A ja znowu mam problem z przełączaniem z gazu na benzynę , coś nie tak jest z tym zaworem , jak odpalę na benzynie obroty są działa przełączę na gaz działa a jak znów chce przełączyć na benzynę to pada i za chiny nie chce odpalić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lip 2015 18:48 Temat postu: |
|
|
słaba pompa paliwa. troche pokręcisz rozrusznikiem i odpali. przełączaj auto z LPG na PB podczas jazdy gdy jesteś rozpędzony. to prawdopodobnie załatwi sprawę
Domyślam sie, że masz silnik na Gaźniku, gdzie pompa paliwa jest napędzana mechaniczine a nie elektrycznie..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|