Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzesba
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Kawice
|
Wysłany: 29 Lip 2008 20:15 Temat postu: problem z nawiewem |
|
|
Witam, dzisiaj zobaczylem ze nie dziala mi dmuchawa, dziala ale dopiero jak jest wlaczona na maksa, a na kazdym innym poziomi nawiewu nic nie dmucha :/ czym to moze byc sopwodowane? spotkal sie ktos z podobnym przypadkiem??
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Lip 2008 20:24 Temat postu: |
|
|
Dość częsta wada w naszych autkach... polecam poszukanie wątków mówiących o tym... podpowiem tylko, że kwestia przylutowania przejść na płytce...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Makos
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Lip 2009 15:57 Temat postu: |
|
|
Podbijam temat. Jak pewnie u większości użytkowników 100NX'a i u mnie nie działa dmuchawa poza położeniem MAX Płytkę już wyciągałem, jakiś majster ją ładnie polutował ale niestety bez powodzenia. I tutaj moje pytanie: czy ktoś próbował już zamieniać naszą płytkę [link widoczny dla zalogowanych] Instrukcja dotyczy Primery W10, więc oporności oporników mogą być inne, sam układ też pewnie się różni, ale może akurat ktoś przerabiał temat?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Makos dnia 08 Lip 2009 10:10 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Lip 2009 23:14 Temat postu: |
|
|
Makos napisał: | Podbijam temat. Jak pewnie u większości użytkowników 100NX'a i u mnie nie działa dmuchawa poza położeniem MAX Płytkę już wyciągałem, jakiś majster ją ładnie polutował ale niestety bez powodzenia. I tutaj moje pytanie: czy ktoś próbował już zamieniać naszą płytkę [link widoczny dla zalogowanych] Instrukcja dotyczy Primery W10, więc oporniści oporników mogą być inne, sam układ też pewnie się różni, ale może akurat ktoś przerabiał temat? |
Bez żadnych problemów możesz w ten sposób przerobić płytkę w nx. Jedyna różnica to może być w opornościach, co determinuje "prędkości" nawiewu na poszczególnych biegach. Większego znaczenia to nie będzie miało, czy np. 100 obrotów na minutę na 1 biegu silnik dmuchawy będzie miał +/-10 niż ori. Przynajmniej masz pewność, że tak zmodzona płytka, będzie działać, niż używana o podobnym "przebiegu". Dla przykładu... wszystkie wcześniejsze nissany miały biegi na opornikach, dosłownie polutowanych w pajęczynkę jak na foto z pdf'u (np. t72), płytki weszły po 91'. Jau.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Makos
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Lip 2009 20:33 Temat postu: |
|
|
I tak zrobię. Co prawda jeszcze za radą GHOSTRIDER'a spróbuję reanimować starą płytkę poprzez starcie lutów papierem ściernym do zera i ponowne polutowanie (GHOSTRIDER tnx za podsunięcie pomysłu), ale jeśli się nie uda to plan B zostanie zaadaptowany. foster dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Oczywiście dam znać co z tego wynikło - dla potomnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Makos
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Lip 2009 9:39 Temat postu: |
|
|
No i zrobione, wreszcie z okazji urlopu miałem czas żeby się tym zająć. Stara płytka została reanimowana i nawiew działa teraz bez zarzutu. Stare luty zrobione przez "elektronika" zostały starte drobniutkim papierem ściernym do zera i polutowane na nowo. Lutownica - 98zł, cyna - 18zł, działająca dmuchawa w setuni - bezcenne Rada dla tych, którzy rozbierają pół auta żeby dostać się do płytki: wystarczy schylić się pod schowkiem pasażera i wszystko mamy jak na dłoni, dwie śrubki i płytka w ręce. Ja za pierwszym razem wykręciłem cały schowek i jeszcze jakieś belki żeby dostać się do dmuchawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
biker-123
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Chełm Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Lip 2009 12:52 Temat postu: |
|
|
witam ja też reanimowałem płytkę działała ale tydzień, proponuje kupić na allegro ja zapłaciłem 45zł pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAREK-GTI
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Lip 2009 17:36 Temat postu: |
|
|
witam... jak wy wszyscy miałem taki sam problem 2 razy, ale za drugim razem przeczyściłem dokładnie płytke i w miejscach bezpieczników poprostu dałem dużo lutu... teraz mam spokój jeżdze już ponad rok i nie mam z tym żadnych problemów a nawiew używam dużo.
Pozdro All
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
baszek
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12 Sty 2011 15:43 Temat postu: |
|
|
Witam
Polutowałem kiedyś pierwszy i drugi bieg w tych miejscach co były właśnie te niby bezpieczniki, ale teraz pojawił się problem bo to miejsce dla pierwszego biegu już się wypaliło. Teraz zeskrobałem dość daleko ścieżki w stronę płytki i od płytki, żeby dać kawałek drutu i polutować to tak, żeby było połączenie. Tylko teraz jest kolejny problem bo cyna za cholerę nie chce się trzymać tej płytki -- próbowałem dawać kalafonie, pasty, jakiegoś kwasu specjalnego i mimo wszystko nie da się nałożyć cyny.
Może zamiast cyny użyć jakiegoś lakieru ze srebrem ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez baszek dnia 12 Sty 2011 15:46 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Sty 2011 16:14 Temat postu: |
|
|
raczej bym próbował z tym klejem miedzianym, którym się reperuje ogrzewanie tylnej szyby
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beznoginogi
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: PdoN i sznyta Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sty 2011 23:12 Temat postu: |
|
|
Pogadaj z PittKF ,ten kolo to majster od takich spraw,robił mi nawiew reanimując płytkę.Działa do dziś a nie robił tego w tamtym tygodniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PittKF
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań< Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Sty 2011 23:58 Temat postu: |
|
|
mam ndzieję że pomogłem koledze baszek przez PW
generalnie: lakier odpada bo to "zbyt wąskie gardło" dla dmuchawy, klej do ścieżek z dodatkiem miedzi lub srebra pomoże (pytanie czy się opłaca), kwas wytrawi węglową ścieżkę oporową, a wstawianie drutu to kaskaderstwo wymagające cierpliwości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|