Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Test środków do konserwacji podwozia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Nadwozie i wnętrze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 18 Paź 2013 22:21     Temat postu: Test środków do konserwacji podwozia

Witam w moim subiektywnym mini teście samochodowych mas uszczelnających.
Testowałem w sumie dziesięć produktów, które miały mi posłużyć do zabezpieczenia pospawanych tylnych nadkoli w moim szwajcarskim 100 NX-sie. Próbkami były paski blachy ocynkowanej o wymiarach ~1,5x5cm po trzy na każdy produkt, sklejone nim i pozostawione do wyschnięcia. Po kilku dniach brałem każdy z nich za zewnętrzne krawędzie i wyginałem badając spójność, elastyczność i przyczepność mas uszczelniających. Jak widać po obrazku, połowa produktów nie przeszła testu i blaszki się rozpadły, a reszta ma się dobrze do tej pory mimo widocznych prób deformacji.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na obrazku są posegregowane od wg mnie najgorszych do najlepszych:

10. - Boll środek do konserwacji podwozia (mocno twardnieje i odpada płatami jak niesławny Bitex; wg mnie żadna to konserwacja i lepiej nie robić nic niż smarować podwozie tym środkiem);
9. - Inez (druh Bolla w srebrnym kolorze, nieco bardziej elastyczny ale rozpada się równie chętnie);
8. - Boll masa uszczelniająca na pędzel (wyglądała obiecująco ale płytki się rozpadły);
7. - Gold Car ( miększy od poprzednich ale nie trzyma blaszek);
6. - Novol Gravit 620 ( moje rozczarowanie, początkowo elastyczny ale stwardniał i puścił);
5. - Blachogum ( ciekawa masa, miękka i ciągliwa nawet po 3,5 roku od początku testu ma plastyczność plasteliny i blaszek nie puszcza);
4/3 - FixAll - HT i CL ( tu trudno określić co lepsze, obie masy są podobne, cały czas miękkie, elastyczne i mocno trzymają się blaszek )
2. - Multibond (masa bezbarwna stale elastyczna, łatwo się trzyma czegokolwiek)
1. - Novol gravit 630 (najlepsze, co poznałem. Naljepiej trzyma, najtwardszy i jednocześnie najbardziej elastyczny specyfik).


Początek testu to luty 2010, teraz mamy październik 2013, próbki które pomyślnie przeszły badanie - do tej pory nie zmieniły właściwości.
Próbki nie były testowane w temperaturze innej niż pokojowa ale jeśli "masa uszczelniająca" rozpada się w tak komfortowych dla niej warunkach, to chyba nie ma ona racji bytu, bo nie przetrwa ani wibracji nadwozia podczas jazdy ani mrozów w zimie.
Cztery produkty, które uważam za najlepsze to środki w tubach do wyciskania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Miskowski dnia 22 Cze 2018 22:49 , w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Paź 2013 23:48     Temat postu:

bardzo fajny test kolego;)
przyda sie napewno, bo sam zastanawialem sie co polozyc na konsewacje podlogi.
co stosujesz do konserwacji profili zamknietych?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Paź 2013 23:11     Temat postu:

Profile zamnkięte potraktowałem środkiem Fertan.
Aby go godnie rozprowadzić użyłem psikacza z jakiegoś cillita czy innego domowego spryskiwacza
a do wylotu przymocowałem długa elastczną rurkę z końcówką rozpryskującą z jakiegoś popularnego środka do profili zamkniętych. Wtykałem toto gdzie popadnie, starałem się ogarnąć
wszystkie trudne miejsca. Psikałem aż zaczęło się lać z otworów w progach do podstawionych słoiczków, ciecz ta jest dość cenna, przelewałem ją spowrotem do zbiorniczka i psikałem dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Paź 2013 21:55     Temat postu:

Ja swoją odbudowę oparłem całkowicie na chemii fertan. Od gołej blachy aż po zabezpieczenie końcowe... Zobaczymy co z tego wyniknie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
flaytec




Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Maj 2015 21:09     Temat postu:

Witam. Zarejestrowałem się właściwie tylko by napisać że Miskowski możesz mieć racje. Pracuje w firmie od iluś lat gdzie stosujemy FIXALL CL (clasic) do uszczelniania połączeń w rynnach, na dachach, obróbkach i często są to polaczenia dwóch różnych materiałow-np cegła-blacha, plastik-guma itp Dodatkowo połaczenia te pracują i dzialają przez caly rok w temp od minus kilkunastu do plus 35C jak to nasze polskie warunki. I to czasem przy płynacej przez połaczenie wodzie(rynny,rury spustowe.

Wspomniany przez ciebie FIXALL clasic sprawdza się idealnie i po prawidłowym przygotowaniu podłoża(odtłuszczenie denaturatem) nie starzeje się i trzyma pewnie, po np 8 latach wykonane prace wygladaja tak samo i nic nie puściło. U nas w firmie mówi się ze jest dobry do wszystkiego jak taśma klejąca . Przypuszczam że zastosowany do konseracji podwozia również się sprawdzi tylko problemem może być jego aplikacja.

Nie da się go nakladać pistoletem i zwykle smarujemy go palcem. Jednak jak posmarować palcem zakamarki podwozia i to jeszcze trzymając sie takiej samej grubości warstwy-np 3-4mm ? Uważam ze może to być niewykonalne ,warstwa będzie się wachać i wyglądać na smarowaną palcem, ewentualnie można by się posługiwać cienką szpachelką. Tuba fixallu ma 290ml i waży ok 460g sam preparat.Cena ok 24zl tuba. Ile tego musiało by wejśc na auto...20 tubek przy 4mm warstwy?

Do konserwacji profili fertan to podstawa. Nie czyści sie rdzy bo fertan wchodzi w reakcję z nią i tworzy jakby klej który jest mocny .Widziałem ten preparat w akcji i szczerze polecam, cena ok 120zł litr o ile pamiętam.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez flaytec dnia 19 Maj 2015 21:12 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miskowski




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Sie 2015 20:50     Temat postu:

fotka znów widoczna, fajnie,że komuś się to przydaje.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Miskowski dnia 02 Sie 2015 21:04 , w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Sie 2015 6:07     Temat postu:

Fajnie, to że po tylu latach nadal chciało Ci się to poprawić. No i miło widzieć forumowicza z 10 letnim stażem pozdro

ps. a pamiętam jak mi 'spece' cholernym Boll'em zabezpieczali NXa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Nadwozie i wnętrze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin