Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bodzos
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dębica Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lip 2016 14:15 Temat postu: Bodzos - "żółtek" - GA16DS |
|
|
Witajcie. Żółtka mam już prawie rok i najwyższy czas, żebym coś o nim zaczął opowiadać. Zakupiony został we wrześniu 2015, gdy dowiedziałem się, że kumpela chce go pchnąć na złom... Auto stało od ponad roku, miało zdechnięty akumulator, problem z gaźnikiem, rdze i wiele innych defektów. Uparłem się, że dam mu drugie życie i w miarę możliwości wciąż walczę. Przez ostatni rok prace szły słabo, jeszcze nim niestety nie wyjechałem. Ale skończyłem studia i wreszcie mogę trochę czasu poświęcić setuni...
MODEL:
100nx B13 targa
SILNIK:
GA16DS, 90KM, przebieg:247 tys. km
WYPOSAŻENIE:
elektryczne szyby
elektryczne lusterka
czarna tapicerka
3cie światło stopu
światła przeciwmgielne z przodu
ZROBIONE:
wymieniony akumulator;
nowe wężyki podciśnienia;
nowe wahacze, końcówki drążków, końcówki stabilizatora (przód);
nowy tłumik środkowy;
wywalony nieseryjny alarm, który był podpięty wszędzie gdzie się dało i rozładowywał akumulator;
wytynkowane nadkola (tymczasowo, przygotowane tylko, żeby podbić przegląd);
PLANY:
remont budy i lakier
rozwiązać problem z gaźnikiem
wymiana/naprawa hamulców [ZROBIONE]
nowe uszczelki dachu
fele i gadżety JDM
dokładki GTI
wygłuszenie i audio
FOTY PO KUPNIE:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bodzos dnia 07 Paź 2017 20:01 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lip 2016 21:08 Temat postu: |
|
|
Buda wygląda na prostą to znacznie ułatwi jej remont. Powodzenia w realizacji planów )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lip 2016 23:24 Temat postu: |
|
|
ale traga, ale halogeny!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukahn
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Lip 2016 6:56 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieje że wytrwasz z planami bo już coraz mniej NX'ów i coraz mniej ludzi które o nie dbają.
Gratki z zakupu - fajne autko i wygląda przyzwoicie także walcz i ciesz się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bodzos
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dębica Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Lip 2016 11:26 Temat postu: |
|
|
Walkę z rdzą zaczynam od środka
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ulus
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Lip 2016 17:06 Temat postu: |
|
|
jestem na tym samym etapie (co prawda tylko wewnątrz) ale dobrze że ściągasz fabryczne wygłuszenia, jak masz problem z gaźnikiem to proponuje zakupić ga16de tanie silniki i bez problemowe, te gaźniki to utrapienie jak się zaczną psuć/rozregulowywać
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bodzos
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dębica Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Lip 2016 20:39 Temat postu: |
|
|
Co do gaźnika to problem jest dość dziwny... na zimnym silniku (na ssaniu) chodzi całkiem w porządku. Ale gdy się ssanie odłączy, słychać dziwne przerywanie, stukanie z wydechu, falują obroty i w końcu gaśnie... Po ustawieniu większych obrotów pyrka sobie ale nie zgaśnie, z tym że to żadne rozwiązanie jak trzeba ustawić 2,5k. Był niedawno na allegro nowy gaźnik za 400zł ale nim się zorientowałem, ktoś mi go sprzątnął, a teraz jest za prawie 700zł. Oczywiście wszystkie wężyki od podciśnień są nowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Lip 2016 7:40 Temat postu: |
|
|
Problem jest dziwny bo i gaźnik jest dziwny. Nawet ASO Nissana sobie z nim kompletnie nie radzi (przynajmniej te w Lublinie). Można próbować samemu go ustawić, ale kręcenie 'jakimiś śrubkami' odpada. Trzeba sobie przetłumaczyć kawałek serwisówki i jechać zgodnie ze ścieżkami serwisowymi. Niestety jest to kilkadziesiąt stron i kilka wykresów... a bez stołu podciśnieniowego praktycznie nie da się tego zrobić dobrze. Manual nakazuje np. "wkręcić cośtam o obrót, a następnie przyłożyć podciśnienie aż przełączy się tryb pracy i przekręcić znowu o obrót". Tak to wygląda. Samych biegów jałowych jest chyba 3 sztuki - normalny, na ssaniu i na dużym obciążeniu elektrycznym. To nie Polonez.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukahn
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Lip 2016 19:44 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o gaźniki to polecił bym podłączenie wakuometru i wtedy przystąpić do regulacji (jeżeli regulacji nic nie daje należy wyjąć gaźnik/gaźniki i wyczyścić je oraz ustawić komory pływakowe według serwisówki)
Miałem ds'a - i oprócz trochę wyższego spalania i lekkiego falowania nie było problemu.
Z gaźnikami mało osób umie sobię radzić bo mało jest takich co wgl ogarniają jak je należy czyścic i ustawić a wygląda to podobnie jak w motocyklu więc może warto poszukać ogarniętego mechanika motocyklowego.
Jak będziesz zdesperowany to pisz priv a może coś doradzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ulus
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Lip 2016 19:57 Temat postu: |
|
|
kolego to gaznik nissanowski nie stał nawet obok motocyklowego nie jest typowo mechaniczny i nikt nie chce się podjąć regulacji
Powtórzę kup swap ga16de z wiązką i bakiem z pompą paliwa za 500 zł dostaniesz tyle kasy co regulacja a silnik bezproblemowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartik
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Lip 2016 12:12 Temat postu: |
|
|
W przypadku przeróbki z Ga16ds na Ga16de silnika nie trzeba zmieniać, wystarczy zrobić frezy pod wtryski w głowicy i dorobić blaszkę jako zaślepkę pompy paliwa (ale to nie temat na tutaj). Może i za 500zł kupi się swap ale 1000zł trzeba liczyc na przekładkę (wliczając części które wyjda po drodze)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
delus8307
stary wyjadacz
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Swarzędz City Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Lip 2016 9:29 Temat postu: |
|
|
Kolego nie baw sie z tym .....
Jedyny słuszny motor to 2.0 😊 Zap...dala jak cygan po zasiłek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Lip 2016 10:14 Temat postu: |
|
|
GA16DE NVCS to może jeszcze jakiś sens ma, bo te fabryczne 25KM różnicy będzie mocno czuć, ale chyba też bym proponował zmieniać na SR20DE. Fantów do tego mnóstwo na rynku, silnik pancerny, a robota ta sama jak na GADE.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Lip 2016 22:48 Temat postu: |
|
|
Sr20 pancerny? To GA w takim razie jest wykonany w technologii kosmicznej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Teoś
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 965
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełmno/Bydgoszcz Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Lip 2016 9:34 Temat postu: |
|
|
Ta jasne po ponad 20 latach pancerny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|