Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Sie 2010 21:12 Temat postu: Don Kowal SR20DE 100NX GTI vel NYSA |
|
|
Witam wszystkich.
Już dosyć długo jestem na tym forum, a jeszcze nigdy nie prezentowałem swojego autka w tym dziale.
Jest to już mój trzeci NX GTI w życiu.
Pierwszy był biały, ze sprawną klimą, a drugi bordowy perłowy - dobrze mi zapłacili z ubezpieczenia za niego choć szkoda mi go bardzo...
Teraz jest trzeci, pewnie ostatni i oto on (jeszcze na ori felgach):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Marka: NISSAN
Model: oczywiście 100NX GTI
Silnik: SR20DE
Rok produkcji: 1991
Kolor: czerwony
Przebieg: ok 170 000
Olej Caastrol EDGE sport 10W60 Fully Synthetic (zmieniany co 7000km)
Wyposażenie:
- ABS
- wspomaganie kierownicy
- elektryczne szyby
- elektryczne lusterka
- elektryczna regulacja wysokości świateł
- centralny zamek + alarm
- regulacja wysokości kierownicy
- regulacja jasności oświetlenia deski
- czarna tapicerka
- cztery głośniki
- ori torby do chowania dachu i podsufitki
- ori trzecie światło stopu
- dach typu TARGA
- fabryczne dokładki progów, zderzaka oraz spoiler tylnej klapy
- ori kołpaki + felgi stalowe NISSAN + zimowe opony Good Year 185/60R14
Przy aucie zrobiłem:
- montaż dodatkowych wskaźników marki EUFAB + czujniki auto gauge w podkładce pod filtr oleju auto gauge:
wskaźnik ciśnienia oleju
wskaźnik temperatury oleju
woltomierz
- montaż lampy shift light z regulacją AUTO GAUGE
- zamontowałem ori trzecie światło stopu
- zdemontowałem tylną wycieraczkę + jest zaślepka
- ori halogeny - renowacja + przeróbka na żółte "fogi"
- zaciski hamulcowe lakierowane na czerwono
- założyłem lakierowane na biało felgi ARTEC made in germany w rozmiarze 15" szer 7", a do tego opony TOYO PROXES T1R 195/50
- czerwone nakrętki do kół ala MUTEK i czerwone nakretki na wentyle
- ładna, okrągła końcówka wydechu wspawana na fabryczny tłumik
- obniżenie poprzez czerwone sprężyny H&R
- wypolerowałem 19sto letni lakier
- zdjąłem znaczek NISSAN z tyłu oraz naklejkę 100NX
- włozyłem ładne welurowe dywaniki
- kilka naklejek w stylu JDM
AUDIO:
- jednostka sterująca : ALPINE CDE-101RM
- fabryczne cztery głośniki
- subwoofer MAC AUDIO MP BOX 300 - 30CM 150/500Wat
- wzmacniacz MAC AUDIO MPX-200
- okablowanie Caliber
- na trasy wrzucam CB TTI TCB-770 + coś co wygląda jak antena i jest marki HUSTLER
Zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Don Kowal dnia 12 Lis 2010 23:03 , w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Sie 2010 21:31 Temat postu: |
|
|
Subaroski świniak hehe
Aaaale ładny Nissan 100NX! Kolor najładniejszy z tymi siwymi listwami. Szkoda jedynie że tylna wycieraczka wyleciała, byłoby fajne ori.
Super że niekombinowane, niedługo (już) takich ze świecą szukać. Żółte halo pozytywnie wygląda, jak barwiłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Sie 2010 22:09 Temat postu: |
|
|
Mnie tez bardzo pasują te siwo szare listwy.
Wycieraczka bardzo bardzo mi się nie podobała. Więc wyleciała praktycznie od razu. A przy okazji montażu trzeciego stopu wywaliłem tez silnik i wsadziłem zaślepkę.
Halogeny barwiłem folią do lamp kupioną na allegro. Musiałem rozklejać szkła alby umyć je od wewnątrz i wtedy nakleiłem folię przy pomocy suszarki do włosów i ładnie wszystko skleiłem, uszczelniłem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Don Kowal dnia 20 Sie 2010 8:54 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Sie 2010 22:50 Temat postu: |
|
|
ladna setka. dlugo ja masz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Necro
Gość
|
Wysłany: 20 Sie 2010 7:24 Temat postu: |
|
|
Ładna seta, widziałem ostatnio:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20 Sie 2010 8:31 Temat postu: Re: Don Kowal SR20DE 100NX GTI vel NYSA |
|
|
Don Kowal napisał: | http://naforum.zapodaj.net/d33be83ca73e.jpg.html |
Do czego służy ten zestaw na środku wskaźników?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
komorokoro
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Żoliborz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Sie 2010 9:16 Temat postu: |
|
|
przypomina waląc po oczach zeby zmienić bieg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Sie 2010 9:22 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ladna setka. dlugo ja masz? |
Z pół roku będzie. Wcześniej auto jeździło w Pruszkowie na blachach WPR, a jeszcze wcześniej w Germany miał go pierwszy i jedyny właściel według brief'u urodzony w 1931r !!
Cytat: | Do czego służy ten zestaw na środku wskaźników? |
To jest lampa shift light. Podczas normalnej jazdy nie przeszkadza gdyż jest ustawiony (u mnie) na coś ok 6300obr/min, a gdy trafi się jakiś kocur i trza mu utrzeć nosa, dociskamy pedał i mocno trzymamy kierownicę. Cały czas można patrzeć na drogę, a shift poinformuje nas o tym kiedy należy zamieszać lewarkiem. Nie trzeba skupiać się na obrotku i mamy tą pewność, że zawsze (przynajmniej teorytycznie) zmienimy bieg będąc na fali momemnu obrotowego, a nie gdy już ona minie i odczujemy spadek przyspieszenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Don Kowal dnia 21 Sie 2010 23:02 , w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Sie 2010 17:42 Temat postu: |
|
|
Byłem przedwczoraj w warsztacie blacharsko lakierniczym na pomiarze grubości lakieru by wyeliminować myśli o ewentualnej powypadkowej lub kolizyjnej przeszłości auta.
Okazało się, że nic nigdy nie było malowane czy, nie daj boże, szpachlowane. Mam bezwypadkowe auto.
Pomiaru dokonano profesjonalnym sprzętem w Markach k.Warszawy w serwisie [link widoczny dla zalogowanych]
Wyniki pomiarów na poszczególnych elementach podane w um - mikrometrach.
Maska --> 100-130 um
Błotnik --> PP 80-100 um
Drzwi prawe --> 80-110 um
Błotni PT --> 80-110 um
Klata tył --> 90-120 um
Błotnik LT --> 90-100 um
Drzwi lewe --> 80-110 um
Błotnik LP --> 80-100 um
Dach --> 110-120 um
Przy okazji drzwi kierowcy zostały wyregulowane i teraz zamykają się elegancko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Sie 2010 18:18 Temat postu: |
|
|
Na czym polegała regulacja drzwi ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Sie 2010 18:33 Temat postu: |
|
|
Drzwi od kiedy kupiłem furkę były opuszczone. Gdy się je powolutku zamykało było czuć że trafiają na opór, a gdy trzasnęło to wskakiwały na zamek podnosząc się do góry. Dlatego gdy były zamknięte nie było widać po listwach, że są opuszczone, ale gdy się otworzyło klamkę było czuć, że opadają.
Polegało to na wygięciu ich do góry wprawną ręką, a następnie ustawieniu zamka w drzwiach. O dziwo od kiedy je kupiłem próbowałem przegiąć je "do góry" i nie udało mi się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Wrz 2010 21:56 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem końcowy tłumik na dedykowany do 100NX'a tłumik marki SEBRING.
Przy okazji montażu nowego tłumika zauważyłem, że miałem zamontowany cały układ wydechowy od 100NX'a 1,6. Od kolektora szła gruba rura z siatka a następnie cienka - dwa tłumiki i końcowy.
Wyciąłem te dwa tłumiki środkowe i zastąpiłem rurą 55mm. Teraz mam tylko kolektor wydechowy i od razu tłumik końcowy.
Dzięki temu, że jest on budowy komorowej, nie jest głośno (jest prawie tak jak w serii) gdy jadę ze stałą prędkością, a w momencie głębszego wciśnięcia gazu i powyżej 3000rpm wydaje bardzo miły, "motocyklowy" dźwięk.
Tak mam zamiar pojeździć dopóki nie ogarnę się na 2,5".
Wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moryc7
stary wyjadacz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zakopane Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Wrz 2010 17:09 Temat postu: |
|
|
może jakieś próbki dźwięku możemy prosić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Wrz 2010 18:52 Temat postu: |
|
|
Też o tym pomyślałem jak dorzucałem te fotki do tematu, ale nie chciało mi się kombinować.
Teraz znalazłem chwilkę, zrobiłem więc proszę bardzo:
http://www.youtube.com/watch?v=TJpuPFUZGj8
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Don Kowal dnia 13 Lis 2010 13:34 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Lis 2010 23:02 Temat postu: |
|
|
Nissan został ubrany w setup zimowy.
Śmiesznie teraz wygląda.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Zostały założone:
-seryjne (wysokie) sprężyny
-zimowe koła stalowe 14" 6J z oponami Good Year 185/60 i ori kołpakami
-założyłem podsufitki po targę - coby roztapiającego się śniegu nie oglądać
-a na podłodze poległy brzydkie, szare, gumowe dywaniki
Przy okazji oddałem nyskę na grubszy przed zimowy przegląd:
Wymieniono:
płyn w chłodnicy na PRESTONE + płukanie chłodnicy
termostat (jakiś japan)
olej w silniku + filtr + płukanie silnika (na zimę 5W40 syntetyk)
uszczelka pod pokrywa zaworów i oring pod aparatem zapłonowym
przewody zapłonowe BOSCH
świece NGK V-LINE BKR6EY
kopułka i palec aparatu zapłonowego FACET
płyn w układzie wspomagania COMMA POWER STEERING
olej w skrzyni biegów ELF TRANSELF EP 80W90 GL-4
łączniki stabilizatora z tyłu
następnie udałem się do stacji kontroli pojazdów na przegląd oraz przy okazji ustawienie przednich świateł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Don Kowal dnia 13 Lis 2010 13:51 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|