Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xander
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Eudezet Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lis 2012 17:50 Temat postu: Madmahina(100nx) 1.6 16v |
|
|
Witam od stycznia tamtego roku jestem posiadaczem Nissana 100nx 1.6 16v rocznik 91 którego zakupiłem od mechanika,autko to posiada:
Dach targa
Elektryczne szyby
Elektryczne podgrzewane lusterka
Elektryczna regulacja świateł
Alufelgi
Podświetlenie nóg
Wspomaganie
ABS
Centralny zamek
autoalarm
W tym roku zakupione zostały springi Weitec które obniżyły auto o 40mm
Autko jeździło jakiś czas po łódzkich drogach lecz zaczęło się sypać i to dosyć poważnie( widać jak mechanik dbał o ten egzemplarz),więc od 5 tyg stoi w garażu i ma robiony kompleksowy remont:)
Więc zacznijmy remont:)
(mile widziane komentarze,przyjmę wszystkie hehe:) )
Na początek rozebraliśmy auto prawie do golasa i po zerwaniu mat APP okazało się ze podłoga to papier
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A to co nas zastało pod wykładziną:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kielichy (nowe już zakupione) :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pokrywa po wyczyszczeniu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zaspawanie części podłogi po prawej stronie
Wyjęcie baku
Wyjęcie filtra powietrza
Zerwanie plastrów z lewej podłogi
Wyszlifowanie lewej strony podłogi
Demontaż osłony kolektora
Łatanie podłogi:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Progi które nas po prostu przeraziły(będą wymieniane po zimie)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dziura na wydechu przez którą auto"wyło"
[link widoczny dla zalogowanych]
Bak już na glebie
[link widoczny dla zalogowanych]
Osłona kolektora
[link widoczny dla zalogowanych]
Filtr powietrza jak widać juz do niczego się nie nadaję
wiec zakupiłem nowy,trochę różnica
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
bardzo nie miła niespodzianka po zdjęciu tylnego lewego koła
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W kolor poleciała osłona kolektora
[link widoczny dla zalogowanych]
zabraliśmy się wycinkę kielicha :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wygląda kielich po wycięciu od wew strony:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A to co ukazało nam się po wycięciu kielicha:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
przymiarka kielicha,najpierw wypiaskować nadkole a potem pójdzie blacha :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyjąłem też podpórkę do maski,została oszlifowana z rdzy i leci w kolor :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zakupione dzisiaj tez zostały :
WD40
Wiertła
Farba antykorozyjna
Nitownica
Nity
bitex
nakładki na wiertarkę do szlifowania
Akra
rurki termokurczliwe
masa uszczelniająca spawy
lakiery
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Maty APP na podłogę oraz filc wygłuszający i przewody hamulcowe:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
zabezpieczenie podkładem miejsc w podłodze które zostały zaspawane
wyczyszczone z rdzy elementów do których będzie spawany kielich
wycięta została tez dziura w nadkolu
Wyjęty został zacisk,trzeba go jeszcze wyszlifować i dać w kolor
Oczyszczaliśmy miejsce przy wlewie paliwa na tyle ile się dało i zabezpieczyliśmy podkładem
wyjęta została rura od wlewu paliwa po czym została oszlifowania i pryśnięta antykorozem
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wspawany został lewy kielich
Zaspawana podłoga
Wylakierowany przedni szary pas
Wylakierowany na nowo Dach
I na koniec jak zwykle bardzo miła niespodzianka,okazało się ze nie da rady wspawać prawego kielicha ponieważ nie ma do czego go dospawać będziemy robić inaczej oraz podłużnica nie jest w najlepszym stanie i trzeba będzie ją ratować jak się da.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zaciski zostały wyszlifowane i puszczone w kolor(pierwsza warstwa)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wylakierowany tylny zderzak
Boczne szare pasy stały się czarnymi
Została zaspawana podłoga i pryśnięta antykorozyjnym szwaksem oraz uszczelnione zostały spawy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wpadły też końcówki drążków na przód,łączniki stabilizatorów tył oraz kpl. klocków hamulcowych tez na tył
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zabezpieczenie podłogi bitexem
założenie przewodów hamulcowych
zaspawanie wielkiej jopy z lewej strony i zabezpieczenie jej
założony został "badyl"od maski
założona pokrywa zaworów
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyjęcie drugiego amortyzatora
wycięcie skorodowanych miejsc w podłużnicy i zaspawanie ich
odcięcie starych łączników stabilizatora
wylakierowanie pasów tylnej klapy
wylakierowanie klocków hamulcowych
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
dalszy ciąg prac i zrobiliśmy min:
zabezpieczenie podłużnicy
założone zostały maty wygłuszające APP
wycięcie skorodowanych miejsc w prawym kielichu
przymiarka części pukla w wycięte miejsce
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zostały wycięte pozostałe stare łaty w prawym kielichu
zrobiliśmy "rzeźbę" pukla,miała być wstawka z innego kielicha(wyżej wrzuciłem fotkę tej wstawki) ale okazało się ze jest ona za bardzo skorodowana i nie było by sensu jej wklejać, a sam kielich jest ogólnie w dobrej kondycji więc nie będziemy go wycinać.
zabezpieczyliśmy też kielich oraz podłużnice
nałożyliśmy masę uszczelniającą na spawy
zostały założone klocki hamulcowe na tył oraz zaciski
zaczęliśmy nitować dziurę w prawym nadkolu
wyszlifowany i zabezpieczony został tez rant w lewym tylnym nadkolu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejny dzień zmagań
od 8 rano zabraliśmy się do roboty i tak:
Wycięta rdza z prawego tyłu
zaspawana dziura w prawym tyle
położyliśmy masę uszczelniająca na tył
Bitexem została zabezpieczona podłużnica oraz prawy tył
wycięta została dziura w lewym tyle i wspawana nowa zdrowa blacha
położony został filc na maty APP
Położona została wykładzina
Polakierowany wstępnie został tez prawy kielich
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A wczoraj złożyliśmy prawie cały środek oraz zawitała wylakierowana osłona kolektora
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Xander dnia 19 Lis 2012 19:56 , w całości zmieniany 27 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Wino
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lis 2012 19:12 Temat postu: |
|
|
Niesamowita dokumentacja zdjęciowa naprawy ale zdjęcia musisz koniecznie zmniejszyć bo temat otwiera się 15 minut Powodzenia z dalszymi pracami Wszystko robisz sam??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
delus8307
stary wyjadacz
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Swarzędz City Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 18 Lis 2012 20:05 Temat postu: |
|
|
Ładnie go zjadło przez lata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Xander
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Eudezet Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lis 2012 21:47 Temat postu: |
|
|
robimy w dwóch ja i brat:),mamy mini warsztat i działamy,właśnie próbuje je zmniejszyć ale ciągle są duże;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 18 Lis 2012 23:26 Temat postu: |
|
|
fajnie wszystko opisane.zaciski mogliście już ładniej prysnąć chłopaki.aha i używać rękawiczek w czasie pracy bhp panowie bhp podstawa:)
kupa roboty widać ale satysfakcja gwarantowana widzę :)jak już buda zrobiona do wkładać sr20
ps osłona kolektora może się popalać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Excallibur
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lis 2012 23:46 Temat postu: |
|
|
Piekna odnowa, masa pracy podziwiam
Pamietam jak moja setka przechodzila cos takiego miesiac spawania lakierowanie itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gesio
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Lis 2012 1:20 Temat postu: |
|
|
jestem pod ogromnym wrazeniem, bardzo dobra robota panowie !
oby tak dalej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Xander
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Eudezet Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lis 2012 1:31 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Xander dnia 19 Lis 2012 8:31 , w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Xander
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Eudezet Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lis 2012 8:29 Temat postu: |
|
|
Dzięki miło słyszeć ze doceniacie nasz wysiłek:),foty już pomniejszyłem więc wszystko jest ok,A dzisiaj od 15 bierzemy się dalej do roboty:)
Lewy,zaciski będą jeszcze raz pryskane także wyjdzie dobrze:) a osłona kolektora nie została pryśnięta zwykłym lakierem tylko do wysokich temperatur;)także z czasem zobaczę czy rzeczywiście się opali:)
A na wiosnę mamy przewidziane min:
Wymianę zewnętrznych obydwóch progów
Wymianę przednich amorów
Założenie rozpórek na przód i tył
Wylakierowanie całej budy,ponieważ są wżery i rysy na które już nie mogę patrzeć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Xander dnia 19 Lis 2012 8:44 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moryc7
stary wyjadacz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zakopane Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lis 2012 12:27 Temat postu: |
|
|
no no no, piękna fotorelacja, autko będzie cieszyć jak je skończysz bo satysfakcja z robienia czegoś samemu jest niezastąpiona
ps. wysłałem Ci pw Xander
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Xander
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Eudezet Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lis 2012 13:48 Temat postu: |
|
|
Druga część prac nad setką jest przewidziana na wiosnę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Scythe
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokółka Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lis 2012 22:55 Temat postu: |
|
|
konkretna dokumentacja. Gratuluje wytrwałości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Lis 2012 7:34 Temat postu: |
|
|
Siema siema, jeden z ulubionych tematów na nz, z czasem autko się odwdzięczy. Lać i upalać!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz1
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Lis 2012 10:22 Temat postu: |
|
|
Zazdraszczam podejścia do tematu i cierpliwości
Kolejne auto uratowane i jak mowi foo, odwdzięczy się.
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
0l0
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SG\Gliwice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Lis 2012 10:58 Temat postu: |
|
|
Witam
gratuluję pracy i szacun za trud i wysiłek.
Ja podobobny prac zakres blacharskich przerabiałem w 2005r. Zrobiłem wtedy kompletną wycinkę rdzy i do tego kompleksowa konserwacja.
Nie wiem czy Cie bo zmartwi czy może pocieszy ale w te wakacje musiałem robić wszystko niemal od początku. Progów praktycznie nie było, jak i podłogi po lewej stronie. Do tego lewy przedni słupek w rejonie błotnika i miejsca z lewej i prawej gdzie trzymają się zawiasy z drzwi (były tam dziury na wylot). Zużyłem cały arkusz blachy na te reperowania. O dziwo od ostatniej roboty tylne kielichy były niemal nietknięte - jedynie na spawach trocnę rudej więc potraktowałem ją hammerayt'em.
Zdjęć też mam od groma ale każdy kto temat przerabiał miał podobny widok przed oczami.
Pozdr i ciesz się autem przez kolejne lata
0l0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|