Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Sty 2012 22:59 Temat postu: |
|
|
Dokładnie Thom na sondzie wąskopasmowej wskaźnik AFR będzie pokazywał sinusoidalną pracę sondy. Czyli będzie sobie latał jak chce....
Aby to zobrazować jak mniej więcej będzie się zachowywał zobacz mój filmik:
Kod: | http://youtu.be/yqUo9Yday38 |
zwróć uwagę na pracę wskaźnika o2 SENSOR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Sty 2012 23:20 Temat postu: |
|
|
podj napisał: | Żeby dobrze wyregulować LPG auto musi nienagannie chodzić na benzynie. Wskaźnik AFR o którym myślisz możesz sobie podarować , bo na nim nie odczytasz interesujących Cie informacji. No chyba ,że zainwestujesz w sondę szerokopasmową. |
generalnie auto chodziło poprawnie na benzynie tak jak pisałęm do ok tygodnia temu.. wymieniłem teraz świece i jest tak jak było prędzej czyli wszystko ok. wiadomo, sondy szerokopasmowej nie kupie bo koszta znaczne... miałem wizję z tym afrem, gdyż kolega z NZ podpowiedział mi właśnie takowy patent na regulacje blosu... tyle że on tym patentem robił to w DE i nigdy nie narzekał...
Paweł dzięki za filmik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sty 2012 0:09 Temat postu: |
|
|
No niestety ale tak rzeczywiście jest że żeby LPG działało tip-top to trzeba zadbać o system zapłonu w aucie. Benzynę byle iskra przepali, a w LPG wystarczą stare przewody i moc zapłonu na iskrze może zmaleć o 30% (tak czytałem w mądrej prasie) i mogą się pojawić problemy z LPG.
Jeśli chodzi o przewody to może najpierw warto zmierzyć ich oporność? Manual podaje ile ma być omów na metr. Sam miałem wymieniać ale jak pomierzyłem to wyszło że są OK, a przewody do tanich nie należą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sty 2012 0:39 Temat postu: |
|
|
wystarczy do tego zwyłky miernik elektroniczy za parenaście złotych? jak ustawić go aby pomiar był odpowiedni? zakres jaki znalazłem w manualu dla przewodów wysokiego napięcia to od 9,6 do 22,4 kQ na metr...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 12 Sty 2012 0:40 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sty 2012 7:17 Temat postu: |
|
|
No ja mierzyłem takim właśnie "od ruskich za parę kopiejek" mierzyłem. Interesuje Cię opór oznaczony symbolem Ω, a skala wpłynie praktycznie jedynie na to w którym miejscu znajdzie się przecinek. Połapiesz się. Jak ja się połapałem to też dasz radę. Tylko pamiętam że w DSie przewodów jest 5 - do świec i jeden od cewki do kopułki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sty 2012 13:19 Temat postu: |
|
|
otóż dorwałem dzisiaj ohmomierz i wg jego wskazań wyniki uśrednione wyglądają następująco:
kabel 4 świecy: 15kQ 3: 14kQ 2: 10kQ 1: 9kQ praz cewka: 7 kQ
niby oprócz kabla nr1 reszta mieści się w normie podanej przez nissana, jednakże chyba mimo to wymienie przewody.
po wymianie świec auto troche ożyło na LPG.
pisałem do aso nissana z zapytaniem o cene przewodów sumitomo - przewody przewidziane na pierwszy montaż w fabryce- i za komplet przewodów krzyczą 349zł... także troche wiele...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 12 Sty 2012 13:47 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Sty 2012 18:21 Temat postu: |
|
|
Kup kabelki boscha i nie komplikuj sobie życia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sty 2012 19:38 Temat postu: |
|
|
foo napisał: | Kup kabelki boscha i nie komplikuj sobie życia  |
boscha czy lepiej ngk?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sty 2012 20:16 Temat postu: |
|
|
majchrzok napisał: | foo napisał: | Kup kabelki boscha i nie komplikuj sobie życia  |
boscha czy lepiej ngk? |
Najlepiej zamówić sobie z USA visiony 10,2mm W tej cenie co u nas BOSH czy NGK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Sty 2012 20:54 Temat postu: |
|
|
majchrzok napisał: | foo napisał: | Kup kabelki boscha i nie komplikuj sobie życia  |
boscha czy lepiej ngk? |
Kwestia estetyki tylko i wyłącznie, jakościowo/wykonanie/siedzenie na świecy/kopułce/cewce - ta sama półka moim skromnym zdaniem (a miałem oba. Pakowanie się w jeszcze coś wyższego to pewnie, że można, ale wydaje mi się, że lepiej przekierować pieniądze na coś następnego, co jeżeli jest ok, to niechybnie się sypnie Jau!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sty 2012 22:16 Temat postu: |
|
|
foo napisał: | majchrzok napisał: | foo napisał: | Kup kabelki boscha i nie komplikuj sobie życia  |
boscha czy lepiej ngk? |
Kwestia estetyki tylko i wyłącznie, jakościowo/wykonanie/siedzenie na świecy/kopułce/cewce - ta sama półka moim skromnym zdaniem (a miałem oba. Pakowanie się w jeszcze coś wyższego to pewnie, że można, ale wydaje mi się, że lepiej przekierować pieniądze na coś następnego, co jeżeli jest ok, to niechybnie się sypnie Jau! |
no i si:) to szukam teraz tych albo tych. co uda mi się taniej wyrwać to kupie
dzięki panowie za podpowiedź
już niebawem wstawie parenaście fot znalezionych na jakiś starych płytach... foty jak auto jeszcze nie zdzewiało na potenge... foty robione niespełna 100 tys km temu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sty 2012 22:42 Temat postu: |
|
|
Bosch, NGK, Beru, Magneti Marelli. Jak dla mnie w tej kolejności, ew. costam by jeszcze dołożył. Sentech czy JC Auto to tylko dla opornych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sty 2012 23:36 Temat postu: |
|
|
tak jak mówiłem dodaje kilkanaście fotek z roku 2005- nyska jeszcze na czarnych blachach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Teoś
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 965
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełmno/Bydgoszcz Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sty 2012 23:56 Temat postu: |
|
|
Moja nadal ma czarne i nie zamierzam zmienic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Sty 2012 0:05 Temat postu: |
|
|
Teoś napisał: | Moja nadal ma czarne i nie zamierzam zmienic  |
stary, ja też bym ich do tej pory nie zmieniał jednakże skończyły się miejsca na pieczątki w dowodzie i jakiś niedoinformowany urzędas stwierdził że się nie da wyrobić wtórnika na czarne blachy i że trzeba wymienić je na białe! a jak wiadomo jest to nieprawda, ba mało tego jest to dużo tańsze rozwiązanie niż wymiana dowodu z blachami...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|