|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 09 Paź 2011 7:16 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Ile za niego dałeś? |
Ja też mam w tej chwili coś taniego jeszcze zainstalowane i u mnie też słychać przy odpalaniu na zimno jak coś brzęczy, trze i stuka przez sekundę, może czasem dwie. Postanowiłem zaaplikować coś droższego pod maskę. Ten filtr K&N to wydatek około 2.5 - 3.0 razy większy niż budżetowe odpowiedniki - dałem za niego aż 58 PLN bodajże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Lis 2011 14:27 Temat postu: |
|
|
Wracam po długim czasie nieobecności z dobrymi wieściami...
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Przód "setki" został zgodnie z planem pospawany i zabezpieczony. Myślę, że nawet nieźle to wyszło. Sądziłem, że efekt końcowy będzie gorszy.
Silnik został wymyty. Pomalowałem niektóre jego elementy na czarno i pokrywę zaworów na złoto. Wymieniłem olej silnikowy, filtr oleju, paski wieloklinowe, osłony przegubów, płyn chłodniczy, olej wspomagania. Przerobiłem miejscami wiązkę elektryczną pod maską - skróciłem nieco niektóre kable, wywaliłem część okablowania ABS. Przeniosłem akumulator do bagażnika, co wymusiło na mnie montaż grubszych kabli rozruchowych - wylądowały kable od spawarki 70mm2.
Samochód na razie nie jest w stanie ruszyć z miejsca, bo nie ma zamontowanych półosi. Przydałoby się też zamontować układ wydechowy, gdyż póki co wydech kończy się tuż przy misce olejowej (zainstalowany sam kolektor wydechowy) - niezły ma teraz wygar, aż stodołą trzęsie (może jeszcze dziś wrzucę filmik pokazowy).
PS. Kolejny GA16DS przerobiony na SR20DE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Lis 2011 18:49 Temat postu: |
|
|
WOW! I to przez bardzo duże W! Przyznam że ja osobiście nie byłbym w stanie porwać się na tak skomplikowaną operację; tym bardziej gratuluję samozaparcia i odwagi!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Lis 2011 19:52 Temat postu: |
|
|
Fajnie wyszło, moje gratulacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Lis 2011 19:59 Temat postu: |
|
|
co tu duzo gadać ... profi robota !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Lis 2011 20:34 Temat postu: |
|
|
nie chcesz mojego przerobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Lis 2011 22:39 Temat postu: |
|
|
extra robota! powodzenia w realizacji kolejnych planów! pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Lis 2011 21:44 Temat postu: |
|
|
Dzięki wszystkim za wsparcie!
Zgodnie z obietnicą zamieszczam filmik, który pokazuje jak chodzi moja "setka" po przeszczepie silnika bez wydechu:
Dzisiaj za wiele nie zdziałałem, ale zawsze pchnąłem projekt do przodu. Zamontowałem przeguby, postawiłem setkę na stalówkach, wstawiłem reflektory, wpiąłem wiązkę Xenon HID z żarnikami 5000K i wykonałem wstępną przymiarkę błotników, maski i zderzaka.
Wszystko jest na dobrej drodze, ale niestety wymaga czasu... Jutro wypada mi służba 24h, więc wracam do pracy dopiero w piątek w południe. Niech "setka" stoi i czeka...
PS. lewy, wystarczy mi pracy przy moim samochodzie, he he.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Lis 2011 22:41 Temat postu: |
|
|
Chodzi elegancko. Tak Trzymaj:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Gru 2011 11:30 Temat postu: |
|
|
"Setka" już ubrana w blachy
Jeśli chodzi o nadwozie to jest prawie kompletne - brakuje jedynie paru plastikowych zaślepek (nadkola) tu i tam, chroniących silnik i skrzynię przed syfem spod kół. Nareszcie można zostawić auto na zewnątrz bez plandeki bądź folii. Autko stoi póki co na stalowych 13" z oponami wielosezonowymi Nexen 175/70R13. Pewnie będzie brakować trakcji i będzie pływał na zakrętach przy szybszej jeździe, ale idzie zima i nie mam zamiaru szaleć.
Jeśli chodzi o wnętrze, no to tutaj już gorzej - po prostu zero tapicerki i brak kanapy, ale wszystko działa w 100%.
Nie zamontowałem wydechu, gdyż po stłuczce mam dziurę przy mocowaniu tłumika końcowego z resztą wydechu i muszę to zaspawać. Niestety nie dostrzegłem tego wcześniej, myślałem że wszystko gra - zawsze coś i znowu zwlekanie z projektem, ehh...
[link widoczny dla zalogowanych]
A poniżej zamieszczam dla ciekawostki zdjęcie mojego wraku, bo inaczej to teraz tego nie można nazwać, he he...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Teoś
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 965
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełmno/Bydgoszcz Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Gru 2011 13:58 Temat postu: |
|
|
Najgorszą robote masz juz za sobą Fajne te złote fele byly ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Gru 2011 14:01 Temat postu: |
|
|
Teoś napisał: | Najgorszą robote masz juz za sobą Fajne te złote fele byly ;/ |
czemu były ? :p jedna jest tylko połamana ;D
Marcin pisałem już wcześniej ale nie zaszkodzi powtórzyć ... Tyle ile ty wkładasz $erca w tego nissana to jest po prostu rzecz nie do opisania . Powodzenia !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BeNeK dnia 04 Gru 2011 14:02 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Gru 2011 14:51 Temat postu: |
|
|
BeNeK napisał: | Teoś napisał: | Najgorszą robote masz juz za sobą Fajne te złote fele byly ;/ |
czemu były ? :p jedna jest tylko połamana ;D |
Miałem sporo czasu na obserwację, jeśli chodzi o koła. Dwie felgi są w porządku, zaś dwie mają pokrzywione ranty na tyle, że uchodzi z opon powietrze po dniu. Nadają się do naprostowania i należałoby je po tym polakierować ponownie. Trzy opony są w bardzo dobrym stanie, zaś czwarta jest do wywalenia - przetarta od wewnątrz do drutów niestety. Podsumowując, moja inwestycja w koła to będzie prostowanie dwóch felg i zakup jednej opony. Myślałem, że będzie gorzej.
BeNeK napisał: |
Marcin pisałem już wcześniej ale nie zaszkodzi powtórzyć ... Tyle ile ty wkładasz $erca w tego nissana to jest po prostu rzecz nie do opisania . Powodzenia ! |
Na szczęście wszystkie prace wykonałem samemu przy współpracy ekstra pary rąk (od czasu do czasu). Jedynie spawanie podłużnicy zleciłem fachowcowi. Tak to cały projekt wykonałem samemu i był to mój pierwszy raz jeśli chodzi o elektronikę, mechanikę itp... Dlatego to tak długo trwa w moim przypadku, bo w między czasie mam pracę, szkołę i po prostu życie... Na szczęście większość pieniędzy wydałem po prostu w przedwczesną rewitalizację osprzętu silnika (olej, filtry, płyny, farby, paski, kable, cybanty, taśmy...). Tysiak poszedł na nową budę, która z resztą już mi się zwróciła na sprzedaży samych części i te dosłownie parę złotych na spawanie. Reasumując, nie wyszło tak źle. Byłoby gorzej jakbym miał całość komuś zlecić - wtedy, Benek, wcale by mi się nie opłacało.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 06 Gru 2011 20:52 , w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 06 Gru 2011 21:07 Temat postu: |
|
|
Do tej pory nie zamieściłem zdjęcia "setki" sprzed moich prac w całej okazałości z kompletnymi blachami, podczas kupna we Wrocławiu, tak więc wrzucam poniżej. Przyjechałem nią pewną sierpniową nocą z Wrocławia do Łodzi. Silnik jeździł dobrze, choć na jałowym biegu potrafił złapać czasem na światłach 2 tysiące obrotów. Prawe przednie łożysko rozwalone. Mimo tego jechał prościutko, tylko trochę szumiało podczas jazdy. Jedna lampa świeciła na drogę, druga w kosmos (ta uszkodzona). Maska całą drogę była otwarta, na szybko związana paskiem parcianym o elementy zderzaka, tak aby podczas jazdy jej nie podniosło i nie urwało. Cały czas jechałem w pozycji "na babunię/dziadunia", z brodą nad kierownicą i zerkałem jak maska delikatnie na centymetr może unosi się i opada... W takim stanie, powolutku, 70-80 km/h doczłapałem się do domu. Na szczęście policja mnie nie zatrzymała, bo pewnie zabraliby dokumenty i wezwali lawetę... miałem cykora.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
A wracając do projektu... Wydech zamontowany, choć nie dało się go ładnie spasować. Do tego ma mały przedmuch na łączeniu tłumika środkowego z końcowym. Myślę, że zimę wytrzyma, więc dam sobie z tym teraz spokój. Pod maskę wpadł alternator z GA16DS 12V/65A, bo poprzedni z SR20DE 12V/80A nie ładował dobrze i do tego miał mocno spękaną obudowę. Przez przypadek jakiś czas temu go zalałem i tak zostawiłem. Nie wyschnął dostatecznie i gdzieś się przepalił po odpaleniu auta - no cóż, zdarza się.
"Setka" zalana płynami. Układy odpowietrzone. Tablice rejestracyjne założone. Można śmigać nareszcie
Teraz czas zająć się tapicerką i wnętrzem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 17 Gru 2011 15:36 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Gru 2011 15:59 Temat postu: |
|
|
Naprawioną "setką" zrobiłem już przeszło 250km. Tapicerka na swoim miejscu. Pojawiło się parę niedociągnięć, których nie było widać podczas montażu no i pojawiły się nowe mankamenty. Padła tylna wycieraczka. Nawiew zaczął pracować tylko na 4-tym biegu, przepaliło się parę żarówek (a może były przepalone, tylko wcześniej nie zwracało się uwagi), szlag trafił łożysko przednie prawe (od stłuczonej strony samochodu) i coś tam jeszcze, ale nie pamiętam w tej chwili... Na szczęście silnik i napęd chodzi bez zarzutu.
Dziś ogarnąłem nawiew wymieniając płytkę-rezystor na inną. Wskrzesiłem wycieraczkę tylną czyszcząc przekaźnik nieopodal skrzynki bezpieczników. Powymieniałem żarówki odpowiedzialne za oświetlenie kabiny, tablicę rejestracyjną i postojowe. Trochę wyregulowałem klapę bagażnika, aby pełniej się domykała niż dotychczas. Dolałem płynu wspomagania chyba ze 300ml i około 200ml płynu chłodniczego - teraz mogę śmiało powiedzieć, że są porządnie odpowietrzone. Zamontowałem jakiś radioodtwarzacz CD Pioneer z głośnikami 165mm (moje pierwsze jako takie car-audio od 8 lat). Niestety nie mogę póki co pozwolić sobie na otwarcie szyb bardziej niż 50%, bo nie mam dystansów w drzwiach, ale mamy aktualnie zimę, więc nie będzie przeszkadzało. Do wiosny coś zdążę wykombinować i zamontować.
Jutro czeka mnie wymiana łożyska, montaż nadkoli plastikowych, zbiornika spryskiwaczy, wymiana kół na stalówki 14" z dobrymi oponami na zimę i pewnie coś tam jeszcze...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 17 Gru 2011 16:01 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|