|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Sie 2012 19:40 Temat postu: |
|
|
Pięknie Co tu dużo pisać, jak nie cierpię czerwonego na nx, tak nowy czerwony, po całości, z listwami - taaaaaaak.
Spoko, ja mam ten komfort z fotami, że cygar i aparat, tak, że co jakieś 2 godzinki ja coś pomodzę to i pstryk się zrobi.
Przydałoby się posadzić ją niżej, ale to wiesz, tak to w sumie bomba setka! Graty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Sie 2012 20:45 Temat postu: |
|
|
nooooo kolego mega gratulacje!! świetnie wygląda, zapewne równie dobrze jeździ! piękne auto:)
licznik działa jak należy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Sie 2012 21:08 Temat postu: |
|
|
wsadziłeś masę pracy, gratulejszyns
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Sie 2012 21:16 Temat postu: |
|
|
Odwaliłeś kawał dobrej roboty.Mam jedno pytanie i jedną sugestie. Po co tam mocne sprzęgło chcesz zakładać ?? Proponuje owinąć kolektor bandażem, wyjdzie na plus!! Wygląda naprawdę zacnie !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz1
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Sie 2012 8:45 Temat postu: |
|
|
szok! gratulacje!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Sie 2012 10:57 Temat postu: |
|
|
Podejście do nissana po prostu mnie zadziwia.
Gratulacje !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 22 Sie 2012 1:15 Temat postu: |
|
|
Dzięki wszystkim za docenienie i ocenę pracy!
foo napisał: | Przydałoby się posadzić ją niżej... |
Zgadzam się z Tobą jak najbardziej. W zawieszenie zamierzam zainwestować na wiosnę, tak aby w nowy sezon wejść niżej. Myślę o sprężynach H&R z kompletem amortyzatorów Kayaba Ultra SR na okres bez śniegu (na zimę wraz z oponami zimowymi będzie wpadać wtedy ORI zestaw amortyzatorów i sprężyn).
majchrzok napisał: | świetnie wygląda, zapewne równie dobrze jeździ! ... licznik działa jak należy? |
Jeździ fajnie, choć ma swoje mankamenty, które utrudniają jazdę i za które muszę czym prędzej zabrać się do roboty - regulacja niskich obrotów, wymienić tłumik końcowy (za głośny), zmienić sprzęgło (starta tarcza sprzęgłowa, bardzo mocno wytarty docisk od łożyska sprzęgła). Za to licznik digital działa poprawnie - pokazuje pełną prędkość jak należy, kontrolki działają.
podj napisał: | Mam jedno pytanie i jedną sugestie. Po co tam mocne sprzęgło chcesz zakładać ?? Proponuje owinąć kolektor bandażem, wyjdzie na plus!! |
Muszę zmienić sprzęgło, bo na tym co mam obecnie niepewnie mi się jeździ. Jak brałbym sprzęgło w tej chwili do tego setupu to wziąłbym standardowy zestaw Exedy - na 100% byłbym zadowolony a i sprzęgło byłoby w zupełności wystarczające. Jednakże z racji tego, że nie zamierzam poprzestać w modyfikacjach na tym co mam, to decyduję się na coś mocniejszego już w tej chwili. Szacuję, że sprzęgło będzie miało za zadanie współpracować z uturbionym silnikiem mniej więcej na jesień przyszłego roku i w związku z tym moja decyzja o mocniejszym sprzęgle. A nad bandażem muszę pomyśleć rzeczywiście...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 22 Sie 2012 16:10 Temat postu: |
|
|
jak potrzebujesz konkret sprzęgło jestem w stanie załatwić coś w dobrych pieniądzach z usa lub irlandii jak coś PW
Kayaba Ultra SR - niestety w dalszym ciągu ciężko je dostać,
jeśli chcesz auto tylko posadzić to kup same sprężyny , jeśli zamierzasz ostro jeździć to warto by sprężyny dobrze dopasować do sztywniejszych amorków,
ten komplet h&r i kayaba gdzieś widziałeś czy samemu tak w głowie skompletowałeś? bo jeśli te dwie rzeczy będą źle dobrane to może sie okazać, że w pełni nie wykorzystasz zalet sportowych amortyzatorów
co tu duzo gadać polecam lekturę [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Sie 2012 17:12 Temat postu: |
|
|
Kolega żywy ma swoim NX'ie taki zestaw
Link do topicu
[link widoczny dla zalogowanych]
ja jako posiadacz tak owych sprężyn , z czystym sumieniem mogę polecić . z moich pomiarów wynika ze przód siadł trochę więcej niż to co podaje producent(-35mm) u mnie przód usiadł ok 45mm a tył ok 40mm . A morki można oddać do utwardzenia i skrócenia skoku . W rajdówce kolegi Tyskiego taki zestaw daję radę a użytkuje bardzo intensywnie na torze i tak owy zestaw sobie chwali więc myślę że do jazdy na co dzień i okazyjnego TD taki zestaw w zupełności starczy.
Pozdro !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tocdajmiluz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Sie 2012 17:40 Temat postu: |
|
|
auto piękne! Gratuluje efektu! Pozazdrościć, zwłaszcza komora silnika
Jakiej farby użyłeś do malowania silnika i czy długo się farba dogrzewa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Miskowski
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Sie 2012 21:17 Temat postu: |
|
|
Wspaniała praca. Kolektor wydechowy należy owinąć bandażem, jak pisał Podj - nie chcę sie wymądrzać, ale o ile kojarzę to w obecnej postaci robi dużo niepotrzebnego ciepła w komorze silnika, nie ma nawet seryjnej osłony. Silnik wciąga cieplejsze powietrze a gazy wylotowe niepotrzebnie się chłodzą, coś w ten deseń a to niedobrze, ale guru nie jestem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Sie 2012 23:26 Temat postu: |
|
|
nismojoe napisał: | jak potrzebujesz konkret sprzęgło jestem w stanie załatwić coś w dobrych pieniądzach z usa lub irlandii jak coś PW |
Sprzęgło już zamówione, więc nie będę kombinował. Jakbym jednak w przyszłości potrzebował czegoś z zagranicy to podskoczę z tematem do Ciebie.
nismojoe napisał: | jeśli chcesz auto tylko posadzić to kup same sprężyny , jeśli zamierzasz ostro jeździć to warto by sprężyny dobrze dopasować do sztywniejszych amorków, ten komplet h&r i kayaba gdzieś widziałeś czy samemu tak w głowie skompletowałeś? bo jeśli te dwie rzeczy będą źle dobrane to może sie okazać, że w pełni nie wykorzystasz zalet sportowych amortyzatorów |
Zamysł jest taki, że chcę zregenerować całe zawieszenie na wiosnę przy okazji obniżając auto. Nie zależy mi tylko na obniżeniu setki, a z drugiej strony nie zamierzam ścigać się wyczynowo. Chcę osiągnąć jakiś kompromis. Padło wstępnie na sprężyny H&R i amortyzatory Kayaba Ultra SR, choć nie jest decyzja ostateczna (mam na przemyślenie sprawy pół roku w końcu).
nismojoe napisał: | co tu duzo gadać polecam lekturę [link widoczny dla zalogowanych] |
Ta lektura sugeruje nam, posiadaczom 100NX, że w zasadzie żadne z dostępnych u nas na rynku rozwiązań typu "sportowa sprężyna - jakikolwiek zamiennik amortyzatora" nie nadaje się do jazdy. Trochę może za ostro to wyraziłem, napisałem... mimo wszystko artykuł nie zniechęcił mnie do zaproponowanego przeze mnie zestawu.
BeNeK napisał: | A morki można oddać do utwardzenia i skrócenia skoku . W rajdówce kolegi Tyskiego taki zestaw daję radę a użytkuje bardzo intensywnie na torze i tak owy zestaw sobie chwali więc myślę że do jazdy na co dzień i okazyjnego TD taki zestaw w zupełności starczy. |
Jakieś rozwiązanie jednak istnieje, więc nie ma się co przejmować (to coś a'la CSK z artykułu zacytowanego przez nismojoe)
tocdajmiluz napisał: | Jakiej farby użyłeś do malowania silnika i czy długo się farba dogrzewa? |
Tu Was pewnie zaskoczę, otóż nie użyłem żadnych profesjonalnych lakierów czy farb dedykowanych do silników bądź też wynalazków przystosowanych do prac w wysokich temperaturach, tylko użyłem... farby Hammerite z połyskiem (czarny, srebrny, złoty). Na razie nie zapeszając, wszystko jest w należytym porządku i na miejscu i wygląda bardzo dobrze.
Miskowski napisał: | Kolektor wydechowy należy owinąć bandażem, jak pisał Podj - nie chcę sie wymądrzać, ale o ile kojarzę to w obecnej postaci robi dużo niepotrzebnego ciepła w komorze silnika, nie ma nawet seryjnej osłony. Silnik wciąga cieplejsze powietrze a gazy wylotowe niepotrzebnie się chłodzą, coś w ten deseń a to niedobrze, ale guru nie jestem. |
Macie rację, zgadzam się z Wami jak najbardziej. Powoli zaczynam polować na bandaż...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Wrz 2012 14:15 Temat postu: |
|
|
Jak tam furaczi? Jakieś kolejne mody doszły?
Pozdr,
foo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Paź 2012 17:24 Temat postu: |
|
|
foo napisał: | Jak tam furaczi? Jakieś kolejne mody doszły? |
Zagościł bandaż termoizolacyjny na kolektor wydechowy aż do plecionki, co by choć trochę odizolować układ chłodzenia i olejowy od gorąca spalin oraz nie marnować energii uciekających spalin w niepotrzebne dogrzewanie komory grodziowej silnika. Nareszcie wrzuciłem dawno obiecane zdjęcia wszystkich trzech rozpórek od foo.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Zapłon został wyprzedzony metodą prób i błędów, na zasadzie "trochę przyspieszyć i testować" i tak w kółko. Mam dziwne wrażenie, że po kręceniu wałkiem ssącym mogę w tej chwili dać zapłon na maxa i nie będę odczuwał skutków spalania stukowego... Pożyjemy, zobaczymy. Szkoda, że nie mam możliwości pobawić się zapłonem i wałkiem na hamownii... No cóż, może kiedyś los się do mnie uśmiechnie. Nismo oczywiście zalewane po tym modzie już tylko benzyną bezołowiową 98.
Jakimś trafem stałem się szczęśliwym właścicielem kompletu zacisków przednich czterotłoczkowych Brembo z Alfy Romeo o rozstawie śrub zwrotnicy 130mm na tarcze 305mm. Powoli je regeneruje, odmalowuje i niebawem zrobi się przymiarkę pod moje felgi 16". Jeżeli będzie pasować, bądź wymagać tylko jakiegoś dystansu, to na wiosnę zagości z przodu "mięsisty" zestaw na przednią oś, he he... A jak nie to się sprzeda dalej Alfaholikom.
[link widoczny dla zalogowanych]
Z ciekawości zrobiłem porównanie zestawów hamulców z setki 1.6, 2.0 i czterotłoczkowych Brembo z Alfy:
- GA16xx: tarcze 240mm, ~7.2kg na stronę, tłoczek 48mm
- SR20DE: tarcze 257mm, ~10.0kg na stronę, tłoczek 54mm
- Brembo: tarcze 305mm, ~11,5kg na stronę, tłoczki 2x38mm + 2x42mm
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Z ciekawych rzeczy wleciały jeszcze do auta żarówki białe LED HP 1W w światła postojowe oraz podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej. Z racji braku ORI spryskiwaczy na masce (zaspawane miejsca, bo miało być "na gładko") wpadły spryskiwacze montowane bezpośrednio na ramię wycieraczki z czterema dyszami.
A teraz coś z mniej radosnych nowinek, otóż parę rzeczy w "setce" zaczyna się odzywać i prosić powoli o wymianę... Simering koła pasowego zaczyna puszczać powoli, prawa linka hamulcowa ma luz i koło prawe łapie później na ręcznym, styki kopułki rozdzielacza mocno powycierane, jedna lampa wyładowcza zestawu HID zaczyna chyba padać... Niby duperele z którymi można jeździć, ale nie dają spokoju.
Do tego niestety nie doczekam się jednak sprzęgła Exedy Stage 2 Racing. Dystrybutor Exedy na Polskę tak długo kombinował zestaw, że wkurzyłem się i dałem sobie spokój. Zobaczymy ile pożyje mój wychłostany już zestaw Luk - trochę grzechocze przy puszczaniu sprzęgła (wina startego słoneczka docisku), ale tarcza sprzęga niby jeszcze warstwę ścierną ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Paź 2012 18:24 Temat postu: |
|
|
Jak zawsze pro! Dzięki za foty, lądują w kolekcji Mody na plus, fajne porównanie masy z tymi hebelkami. Zapłon to lampię w dłoń i upewnij się na 100% czy nie wypada/nie gubi się, chociażby przez źle ustawiony tps i krokowy jak całość rozkręcałeś
Pozdr,
foo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|