|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 06 Lut 2013 17:53 Temat postu: |
|
|
dragon_GTI napisał: | lewy napisał: | dragon_GTI napisał: | Czyli bedziesz szybszy gratulacje bo to chyba najlepszy pomysl napewno bede sledzil watek bo tez mam to w planach jakbym mogl prosic o wszelkie info jak Ci to bedzie szlo bede bardzo wdzieczny i jesli jakis czesci bys potrzebowal to moge pomoc poniewaz na stale mieszkam w uk a jak wiadomo tu pulsarow jest dosc sporo. |
za ile idzie wyrwać pulsara |
Zalezy czy calego zdrowego czy po dzwonie ze zdrowym serduchem ale za 5 tysi idzie juz cos znalesc |
no to nie dużo.foo to nie off top tylko jedno pytanie wyluzuj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Mar 2013 19:31 Temat postu: |
|
|
Setka mechanicznie cofnęła się delikatnie w kierunku serii - powrót do ori wydechu i ECU. Sporo części zostało sprzedanych i parę nadal jest przeznaczone do sprzedaży. Wiele planów związanych z setką idzie w niepamięć... porządne car-audio, zawieszenie na bazie Kayaba SR, poliuretany, uturbienie obecnego silnika, wizja VE... a oto winny tego całego zamieszania:
[link widoczny dla zalogowanych]
Setka powoli wkracza w nowy etap modyfikacji - SWAP silnika SR20DET oraz napędu AWD z Pulsara GTI-R.
Niebawem pewnie wystawię w dziale Ogłoszenia wykonanie SWAPu swojego silnika SR20DE do czyjegoś GA16xx. Być może znajdzie się chętny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Mar 2013 19:51 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajny kierunek ! Też chodzi mi po głowie wizja AWD więc będę się przyglądał bacznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Mar 2013 20:39 Temat postu: |
|
|
Kierunek fajny, ale nie pchałbym się w to, tylko gti-r'a zostawił gti-r'em
Oczywiście jak zdecydujesz się na nxi-r to jak najbardziej kibicuję i trzymam kciuki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Mar 2013 21:11 Temat postu: |
|
|
foo napisał: | Kierunek fajny, ale nie pchałbym się w to, tylko gti-r'a zostawił gti-r'em |
Czego najbardziej obawiasz się przy tym projekcie? Robocizny? Problemu ze spasowaniem napędu, czyli de facto przerobienia podłogi? Rozłożenia masy i prowadzenia 100NX z takim rozwiązaniem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Mar 2013 21:17 Temat postu: |
|
|
Myślę, że tego wszystkiego co wymieniłeś, jest to wyzwanie, ale masz fajen zacięcie dasz radę!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moryc7
stary wyjadacz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zakopane Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Mar 2013 21:39 Temat postu: |
|
|
no no no, piękne i ambitne plany, czeka Cię na pewno sporo pracy ale widząc po tym jak długo walczyłeś o swoją setkę dając jej kolejne silniki i karoserie wierzę, że podołasz powodzenia!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Mar 2013 22:32 Temat postu: |
|
|
Robocizny - zdecydowanie nie.
Kwestie napędów - przód spoko, dyfer to wyzwanie na pewno z kilku przyczyn, jego mocowanie, osiowość wału, no i same koła. Sunny ma delikatnie inne kąty kielichów z tyłu, ale to pikuś, pewnie gwint z camberami i jest to do wyprowadzenia. Inny bak paliwa nie ułatwi sprawy. Jak się zachowa targa przy wywaleniu tylnych wzmocnień, a które możliwe, że trzeba będzie naruszyć robiąc konstrukcję pod sanki. To tak na szybko i raczej oczywiste, które sam w pewien sposób zapewne rozważałeś.
Niekiedy jest chęć zrobienia czegoś mega unikatowego i udowodnienia samemu sobie, że się da itd. ale nie wiem, czy jest to akurat 100nx patrząc na mentalność nissanowców, gdzie niektórzy drut drutem poganiają, że ręce opadają i to ma niestety zajebisty poklask... To będzie sztuka dla sztuki, a życie płata figle i lubi się odmienić. Po blisko 20kpln wydanych na foowooz, a licząc robociznę pewnie i drugie tyle - odwaliło mi, bo muszę mieć drugie wozidło w 4 drzwiach i odzyskać coś z kwoty to jak widać ciężka sprawa z tym modelem auta... Nie można dziś obok finansów przejść obojętnie choćby było ich pod dostatkiem. Mi już udowodniłeś, że dasz radę, bo wierzę w Twój potencjał patrząc na podejście i dotychczasowe działania - to podobnym dysponujemy hehehehe.
Kwestia ilości pracy wsadzonej w taki projekt, a pesymistycznej wersji związanej z bezpieczeństwem własnym/kogoś jako użytkownika drogi i bezpieczeństwem takiej hybrydy jako samej sobie, które trudno nie rozważyć, bo przypadków było i jest sporo; s14a i TommyTDC kupił i pech, dragon_gti - dopieszczone i ktoś dzwon, rz z almerą i ktoś dzwon, cubuś i 5d - przytarcie taxiarz i możliwa szkoda całkowita... i nie ważne z kogo winy itd. itp. no też trzeba mieć na uwadze.
Dobra hihi, koniec epopei, co wybierzesz - jestem za
foo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
polu
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: włocek city Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Mar 2013 7:54 Temat postu: |
|
|
male materialy pomocnicze
[link widoczny dla zalogowanych]
jak widac jest mozliwe:)
Szczerze powiedziawszy mnie by to przerosło dlatego gratuluje samozaparcia i zaangażowania w projekt.
Ze swojej strony proponowal bym wsadzic klatke bo jaka byda jest mika w 20stoletnim japoncu to chyba wiecie
POWODZENIA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 06 Mar 2013 9:34 Temat postu: |
|
|
@polu
Dobrze wczytując się w to forum znalazłbyś wątek o tym wozie ładnych parę lat temu. Ale fajnie, że przytoczyłeś, zapamiętałem z niego między innymi film jak kolesie ganiali po polu (o kurde, sorrry hyhy, ale nie ja wybierałem Twój nick ) i widzę, że na tym się skończyło. No to jak wyszedł im z tego wóz który jedzie każde koło w swoją stronę i nie da się tego upalać nigdzie indziej jak na przysłowiowej miedzy, to ja dziękuję za taki efekt...
Druga fajna sprawa, którą poruszyłeś to klatka, ale też weźcie pod uwagę co robi klatka i jej przeznaczenie. Klatka zabezpiecza człowieka, a jednocześnie wzmacnia przestrzeń zawartą w swojej kubaturze... to dalej nie jest rozwiązanie na wzmocnienie rejonu mocowania dyfra.
Mam coraz bardziej nieodparte wrażenie, a nawet nabieram przekonania, że bezpieczniej posadzić budę 100NX na podłogę takiego GTI-R'a z osadzeniem grodzi włącznie, jak np. dawcą byłby anglik. Tak generalnie to właśnie chyba nakręcam się na projekt GTI-R 5d xD
Pozdr,
foo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Mar 2013 20:23 Temat postu: |
|
|
Dziś nad ranem GTI-R zagościł nareszcie na moim podwórku. Jak tylko pogoda na dobre poprawi się i ustatkuje, a dni będą nieco dłuższe to zabieram się za realizację przekładki napędu, silnika i zawieszenia.
Należałoby coś powiedzieć o dawcy, a więc zaczynamy... Nissan Pulsar GTI-R, rocznik 1991, RHD, pierwsza rejestracja w Anglii to 2004 rok, sprowadzony do Polski w połowie 2011 roku i tak aż do wczoraj przestał u nas w woj. podkarpackim. Stan nadwozia raczej średni, podłoga OK, układ hamulcowy oryginalny i w pełni sprawny, wydech dedykowany przelotowy 5Zigen , napęd OK, silnik bez wycieków, do wyregulowania luzy zaworowe bo chodzi za głośno i trochę nierówno, padnięty czujnik temperatury wody przez co silnik został przez poprzedniego właściciela zagotowany i prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą gdzieś na wysokości ujścia gazów wylotowych (woda powoli znika, olej czysty, auto nie kopci). Turbina sucha, usunięty EGR, TMIC (choć ewidentnie widać, że auto w Anglii miało FMIC i przed sprzedażą ktoś wrócił do rozwiązania ori), trochę uszkodzony stożek APEXI, taka sobie rozpórka przednia, obniżone zawieszenie z jakąś regulacją tłumienia (strzelam że to jakieś stare Tokico), felgi Momo 17" ze sparciałymi i leciwymi oponami letnimi Wanli 205/40R17, sportowa kierownica z nabą Momo plus dwa dodatkowe wskaźniki ciśnienia doładowania. Kompresja na cylindrach, stan świec i układu zapłonowego jeszcze przede mną do sprawdzenia. Auto na chodzie, jeździ, tylko trochę nierówno pracuje i potrafi zgasnąć. Z ciekawego wyposażenia, którego nie ma u nas w setkach, a które da się przerzucić, to elektrycznie składane lusterka, elektroniczny panel sterowania nawiewem i klimatyzacją, wskaźniki temperatury wody, oleju i ciśnienia doładowania.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Mar 2013 20:36 Temat postu: |
|
|
No ! Nareszcie ktoś kto ma konkretne i bezkompromisowe podejście do setki ! Mega ogromne gratki !! No i oczywiście powodzenia w pracach !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BeNeK dnia 30 Mar 2013 20:37 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Mar 2013 21:38 Temat postu: |
|
|
będzie potwór
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tocdajmiluz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Mar 2013 22:12 Temat postu: . |
|
|
no projekt konkret
Pozazdrościć, jak ukończysz projekt trzeba będzie kolegę odwiedzić i zobaczyć efekt końcowy
Powodzenia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Mar 2013 22:58 Temat postu: |
|
|
szkoda trochę pulsara ale no cóż coś za coś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|