Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teoś
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 965
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełmno/Bydgoszcz Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 31 Mar 2013 10:32 Temat postu: |
|
|
To auto chyba widzialem na tablicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Mar 2013 13:12 Temat postu: |
|
|
Działaj działa, zapowiada się wspaniała lektura. Kibicuję i jak to rz mówi, "trzymam kciuki aż bieleją knykcie"
Pozdr,
foo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 31 Mar 2013 18:43 Temat postu: |
|
|
super sprawa jak zrealizujesz projekt! będzie mega męski 100nx. powodzenia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojo
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2013 21:41 Temat postu: |
|
|
Zapowiada się super Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Kwi 2013 20:38 Temat postu: |
|
|
Mimo kiepskiej pogody i nieciekawych warunków do pracy, zabrałem się z nudów za silnik Pulsara. Priorytetem na dziś było zajrzenie pod pokrywę zaworów i sprawdzenie układu zapłonowego.
Zanim dotarłem do klawiatury, odkryłem luzy w mocowaniu intercoolera do silnika. Następstwem złego dokręcenia były wspomniane stuki z okolicy głowicy narastające wraz ze wzrostem obrotów silnika. Skutkiem długotrwałych drgań było uszkodzenie od spodu chłodnicy powietrza, co spowodowało podczas pracy na niskich obrotach zasysanie lewego powietrza a na wyższych uciekanie doładowanego powietrza bokiem. W jednym i drugim przypadku ECU głupiało nie mogąc dostosować odpowiedniej dawki paliwa. Niestety mimo spawania nie udało się usunąć wszystkich nieszczelności intercoolera i zastąpiłem go na czas testów zwykłą rurą. Dzięki temu zabiegowi silnik pracuje równo i pięknie trzyma niskie obroty. Stuki ustały, a dużo głośniejsze od klawiatury są w tej chwili wtryskiwacze. Niebawem pokuszę się o sprawdzenie luzów zaworowych i ewentualną regulację. Wygląd świec wskazuje na zdrową pracę silnika i układu zapłonowego, mimo przyspieszonego na maxa zapłonu na aparacie zapłonowym z pękniętą łapą. Zapobiegawczo cofnąłem nieco zapłon, a aktualnie zamontowane cieplejsze świece BKR6EZ, zastąpię świecami irydowymi BKR7EIX o zalecanej standardowej ciepłocie. Kable wysokiego napięcia zapewne też wrzucę nowe NGK. Pod klawiaturą czyściutko, kompletna seria bez frutów.
Ogólnie dzień okazał się miłym zaskoczeniem. Biorąc tego GTI-R'a liczyłem się z jakimś większym wkładem finansowym związanym z silnikiem, a tu taka miła niespodzianka - nieszczelny dolot po prostu. Oby więcej takich "pozytywnych rozczarowań".
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Maj 2013 18:12 Temat postu: |
|
|
Witam. Coś cicho w temacie.. Chyba się nie rozmyśliłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 07 Maj 2013 3:28 Temat postu: |
|
|
Cicho w temacie, bo przede wszystkim czekam na parę dupereli do turbiny. Jak wszystko będe już miał to złożę w całość i przetestuje na drodze. Jak Pulsar będzie jeździł jak należy to będę szukał chętnego na obecny silnik SR20DE z mojej setki (sam wykonam chętnemu przekładkę) i na jego miejsce wpadnie dopiero wyszykowany SR20DET.
Trochę zdążyłem już pogrzebać przy wiązce elektrycznej wewnątrz. Wskaźnik temperatury oleju oraz wody nie chciał drgnąć. Po przetestowaniu wskaźnika "żarówką" oraz sprawdzeniu wiązki problemem okazały się wtyczki dochodzące do czujników pod maską, które raz zwierają a raz nie.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
W komorze zrobiło się trochę przestronniej. Większość gratów trafiła do bagażnika. Turbina zdemontowana w celu regeneracji (duże luzy na tulejkach i poobijany wirnik kompresora), podciśnienia zdjęte i pomierzone w celu wymiany na niesparciałe, silikonowe odpowiedniki. Ori zawór recyrkulacji zastąpiony jak należy przez BOV.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Zakupiony został drugi intercooler, bo stary mimo spawania nadal był nieszczelny. Odkopałem też dawno kupiony kolektor wydechowy z nierdzewki sygnowany logiem JapSpeed.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Z ciekawostek, wydech 5Zigen, którego tłumik końcowy jest tak szeroki, że wpada mi ręka prawie aż po łokieć, he he. Pulsar chodzi na tym naprawdę głośno i będzie trzeba wyskubać silencer z myślą o jeździe w trasę lub po prostu na codzień.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
A tutaj fotele, które na dniach wylądują w mojej setce razem z zestawem ori elektrycznych szyb. Co ciekawe, mają one czujniki zapięcia pasów - może też uda się to wpiąć w naszą europejską wiązkę z setki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Maj 2013 17:44 Temat postu: |
|
|
Czekając z niecierpliwością na graty do turbiny pogrzebałem trochę przy setce...
Wpadły fotele z GTI-Ra. Sporo pracy przy nich było, gdyż należało poprzekładać szyny ze standardowych foteli z setki, z racji fikuśnej podłogi w Pulsarze. Niestety w przypadku fotela z regulacją należało przespawać mocowania, gdyż seryjne z setki kompletnie nie pasowały. Wpadł również skórzany mieszek i gałka zmiany biegów z GTI-Ra. Nareszcie doczekałem się ori elektrycznych szyb, które udało mi się w końcu skompletować dzięki boczkom drzwiowym od kolegi lewy. Przy okazji w drzwi wpadł ori zestaw centralnego zamka od kolegi wysek1111, który leżakował już jakiś czas i czekał na montaż.
W tym tygodniu mają przyjść w końcu elementy turbiny, węże silikonowe i parę innych dupereli do Pulsara, więc na weekend w planach złożenie GTI-Ra, odpalenie i testy. W wolnym czasie postaram się przeszczepić elektrycznie składane lusterka do setki, tylko też czekam na przybycie rzadko spotykanego przełącznika lusterek ze składaniem i podgrzewaniem.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Maj 2013 21:59 Temat postu: |
|
|
TURBO paczkens jutro u Ciebie
ale iglasty stan tych foteli - mega.
Masz zapał chlopie do roboty, oby tak dalej, nagraj jakiś filmik jak się pulsar odpycha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Maj 2013 20:07 Temat postu: |
|
|
Dotarły graty od nismojoe, za co z góry wielkie dzięki. Turbina zregenerowana i już zamontowana. Odpalanie i testy po niedzieli, bo nie dotarły na czas silikonowe węże podciśnienia.[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojo
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Maj 2013 15:43 Temat postu: |
|
|
Świetny projekt. Brawo za taką ambicje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
destroyer
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żary Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Maj 2013 22:35 Temat postu: |
|
|
Wręcz kocham oglądać takie prezentacje samochodów, każdy krok opisany szczegółowo i na dodatek świetne zdjęcia. Życzę powodzenia w prowadzeniu projektu, trzymam kciuki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Maj 2013 13:16 Temat postu: |
|
|
Pulsar poskładany, zalany płynami i odpalony. Wszystko gra jak powinno. Doładowanie trzyma jak należy. Podwórko zaorane napędem AWD, że aż dostało mi się od reszty domowników, he he.
Pierwsza faza zakończona - GTI-R doprowadzony do ładu, silnik sprawny, brak zastrzeżeń do auta ze strony technicznej.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] Lada moment zaczynam fazę drugą - demontaż setki i szukanie chętnego na SWAP SR20DE. Potem już tylko ciężka praca przy pionierskiej przekładce SR20DET z napędem AWD i miejmy nadzieję sukces jeszcze przed końcem lata.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 29 Maj 2013 19:03 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Miskowski
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Maj 2013 20:46 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Cze 2013 14:46 Temat postu: |
|
|
Fajnym trafem chętny na mój obecny silnik SR20DE z osprzętem sam się znalazł. W połowie czerwca jak dobrze pójdzie zaczynamy przekładkę. Tym samym coraz bliżej rozpoczęcie prac nad SR20DET w setce - prawdopodobnie początek lipca.
Tymczasem poniżej zamieszczam sprint 0-140 km/h Pulsarem. Dowód, że wszystko z serduchem jest jak należy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 10 Cze 2013 19:36 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|