Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Lip 2013 22:07 Temat postu: |
|
|
Jakieś ruchy już poczyniłeś? Będzie jakiś power up obecnej konfiguracji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Lip 2013 22:31 Temat postu: |
|
|
U mnie zawsze coś się dzieje... Właśnie co ogarnąłem przekładkę dla kolegi Bziuk, tym samym podzieliłem się sercem, które pompowało pokaźną ilość KM w moich trzech setkach. Co do projektu SR20DET AWD w setce to oczywiście nadal jak najbardziej aktualne. Cel jaki sobie wyznaczam z mocą to "podręcznikowe" 280KM przy dmuchnięciu 1 Bar z FMIC na ori ECU i turbinie z GTI-Ra. Termin ukończenia projektu - koniec lata 2013 (żeby nie było). Ale zanim coś zacznę przy DETcie, to mam jeszcze coś tam do zrobienia przy Nismo kolegi kuba_937 - też będzie ciekawie...
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Lip 2013 14:46 Temat postu: |
|
|
Hehehe, masz tego tałatajstwa Komora pusta po starym serduchu, to już bliżej niż dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Sie 2013 16:59 Temat postu: |
|
|
co tam się dzieje ciekawego w temacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Sie 2013 10:07 Temat postu: |
|
|
Prace jak dotąd idą mozolnie. Projekt trochę się wlecze, a to za sprawą przekładek silników, potem urlopu wypoczynkowego, a teraz nadgodzin w robocie z racji urlopów wziętych przez inne osoby...
Do końca sierpnia oba auta zostaną wypatroszone do gołej blachy. Od września zaczynam mierzyć, ciąć i spawać. Poniżej parę fot z prac sprzed tygodnia.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
PS. W tle ostatniego zdjęcia moje aktualne auto na co dzień i zarazem następny gruby projekt na rok 2014.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nismo94
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gliwice/ SG Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Sie 2013 22:21 Temat postu: |
|
|
ciekawy projekt powodzenia w dalszych modach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bziuk
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Sie 2013 13:25 Temat postu: |
|
|
coś to dorwał za zabawke ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Lis 2013 19:26 Temat postu: |
|
|
jak tam idą prace przy setce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Lis 2013 17:32 Temat postu: |
|
|
Projekt małymi krokami, ale śmiało idzie do przodu. Planowałem wszystko ukończyć bardzo prędko, jednakże pojawiły się problemy finansowe w związku z wzięciem na swoje barki spadku bo bliskiej osobie wraz z zadłużeniem. Wszytko to poważnie pogmatwało szyki. Wiele osób na moim miejscu zapewne poszłoby na łatwiznę i pozbyło się zabawek wychodząc szybko na prostą, tym samym rezygnując z projektu. Jednak mając tak świetną bazę, mnóstwo części i wsparcie bliskich nie mogę pozwolić sobie na taki krok i dalej ostro jadę z tematem.
Na tę chwilę moge zdradzić, że mam w 100% ogarniętą kompletną elektrykę. Pod maską zagościła przerobiona wiązka z N14 GTi-R RHD. Wszystkie wtyczki typowe dla N14 zostały zastąpione przez wtyczki B13. Kable poprzepinane, dodane wiązki odpowiedzialne za przeciwmgłowe tylne i regulowane reflektory (tego brakowało we wiązce z GTi-Ra). Zaadoptowano składane i podgrzewane lusterka (w grę wchodziło spawanie aluminium), silniczki sterowania klapami nawiewu niezbędne do montażu elektrycznego panelu sterowania (wyspawanie mocowań pod nawiew LHD) oraz zegary digital USDM. Silnik SR20DET został wyjęty, oczyszczony i odmalowany. Wymieniono kable WN na NGK RC-NX07, świece na NGK BKR7EIX. Wyregulowano luzy zaworowe. Część zimną turbiny odwrócono o 180 stopni w celu wygodniejszego prowadzenia kanałów dolotowych turbina-intercooler (wpada ostatecznie FMIC w oparciu o orurowanie aluminiowe prawdopodobnie o przekroju 2"). Poduszki silnika i skrzyni zostały potraktowane klejem do szyb na bazie pooliuretanu w celu usztywnienia i wzmocnienia. Skrzynia, sprzęgło, transferbox, most tylny i wał pozostaje jak jest. Jedynie koło zamachowe powędruje niebawem do Otoczaka na odelżenie, aby turbina nieco łatwiej i szybciej wstawała. Pompa sprzęgła została zregenerowana, bo przepuszczała płyn i sprzęgło czasami przez to ulegało zablokowaniu. Pompa hamulcowa BM57 z 350Z oraz serwo z GTI-Ra już jest na miejscu. Na przód wpadły nowe, nacinane tarcze Mikoda 300x24 z Renault Scenic II oraz klocki Lukas pod tzw. mały zacisk czterotłoczkowy Brembo z Alfy Romeo GTV (niezbędne toczenie zacisków, toczenie i wiercenie zwrotnic, niewielki dystans felga-tarcza oraz nowe szpilki). Na tył wpadły stare, odrdzewione, przetoczone i odmalowane tarcze z GTI-Ra wraz z nowymi klockami TRW...
Obecnie jestem na etapie przespawania mocowań silnika i skrzyni do grodzi setki. Następne w kolejności wstawienie silnika, podpięcie wiązki i docelowe odpalenie na krótkim dolocie z ominięciem turbiny. Jak tylko odpalę jednostkę to zamieszczę filmik i zdjęcia (jednak pewnie nieprędzej niż w połowie grudnia, ale gwarantuję że jeszcze w 2013 roku).
Cierpliwości i nie poganiać! Chętnych do obejrzenia gotowego projektu już zapraszam na ogólnopolski zlot NissanZone 2014 w czerwcu!
PS. Dla ciekawskich, moje obecne wozidło to Datsun Cherry Coupe N10 1,2 z 1980 roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Lis 2013 19:08 Temat postu: |
|
|
Ani się waż spieszyć przy takiej dłubaninie Na spokojnie wszystko, zwłaszcza w kwestii napędów. Rzuć czasem fotką co by oko nacieszyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Sty 2014 23:31 Temat postu: |
|
|
Panie, jak tam temacik? mam nadzieje że cały czas brnie do przodu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Sty 2014 1:42 Temat postu: |
|
|
Idzie, idzie do przodu. Jeszcze przed nowym rokiem było podejście do wstawienia silnika, lecz lewy kraniec transfer boxu, a w zasadzie łapy poduszki lewej tylnej kolidował z elementem nadwozia łączącym się z kołyską w tym miejscu. Jest to chyba jedyny problem w tej chwili przed wstawieniem silnika. Ostatnie cięcie i spawanie w komorze silnika na dniach. Po odpaleniu będą foty jak obiecałem.
Oj wlekę się z tym trochę, ale ostatecznie efekt powinien to jakoś wynagrodzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Lut 2014 22:09 Temat postu: |
|
|
Silnik we właściwym miejscu od jakiegoś czasu. Poniżej kilka zdjęć sprzed paru dni.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Lut 2014 22:32 Temat postu: |
|
|
wreszcie jakieś info
fajnie że projekt cały czas hasa w dobrą stronę. kiedy przekłądka napędów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Lut 2014 21:37 Temat postu: |
|
|
Chciałbym ukończyć auto do końca marca. W tej chwili mocno przyspieszyłem z pracami, więc jest to całkiem realne. Jedyne co może popsuć szyki to pogoda, a w zasadzie temperatura dajmy na to poniżej zera. Po prostu ciężko wytrzymać długo w przewiewnej drewnianej stodole w takich warunkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|