Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

mati1411 - SR20DE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mati1411




Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz (WLKP)

PostWysłany: 27 Mar 2008 13:09     Temat postu: mati1411 - SR20DE

HISTORIA:
No, więc jak część z was wie ok. Września roku 2007 stałem się właścicielem srebrnej setki 1.6 Samochód był w stanie niemal idealnym z instalacją gazową i kosztował mnie niecałe 7k.
Niedługo potem chcąc, nie chcąc doszło do sprawdzenia czy niemłode już samochody z targą potrafią wyjść obronną ręką z trudnego crash testu, jakim jest dachowanie. Jak sie okazuje mimo wielu niepochlebnych opinii co do wytrzymałości setki ten test przeszła wyśmienicie pozwalając mi oraz koledze dalej cieszyć sie życiem w stanie niemal nienaruszonym Wink
Gorzej miał sie jednak stan ogólny samochodu i niestety jego naprawa była nieopłacalna.
(2 fotki poglądowe:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] )
W 3 dni puźniej byłem już właścicielem Nissana 100NX z Silnikiem 2.0 w kolorze czerwonym.
Stan samochodu można było opisać słowami "The horror, horror"
Na szczęście cena była adekwatna do stanu.
Oto jak samochód wyglądał zaraz po zakpię:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcie to jednak nie oddaje stanu auta. Lakier jak widać wyblakły rdza zjadała oba błotniki i dodatkowo drzwi pasażera. Jak się niedługo potem okazało problemem były nie tylko błotniki a głównie nadkola w których były takie dziury że można było śmiał wsadzić ręke do środka i macać tapicerkę od tyłu.
Silnik chodził tragicznie. Przebierał, dławił się kaszlał itp. Końcowy tłumik w stanie końcowego rozkładu.
Zawieszenie stukało i oczywiście nie trzymało już tak jak powinno.
W środku na szczęście bez tragedii jedyny poważny minus pomijając ogólny bród to przetarte siedzenie kierowcy.

ODNAWIANIE:
Na pierwszy ogień poszło przekładanie, co lepszych części z srebrnego rozbitka do GTi oraz wymiany w silniku.
Na dzień dobry silnik dostał nowe filtry, płyny, paski, świece oraz przewody. Od razu silniczek podziękował za równą pracą i dynamiczną pracą w pełnym zakresie obrotów.
Dalej udało mi się naprawić tylną wycieraczkę oraz założyć 3światło stopu.
Przełożony został też wzmacniacz, radio i głośniki z poprzednika.
Od razu też samochód dostał "nowe" felgi 15 z rozbitka. (Ściągnięto opony zakonserwowano i wyważono je na nowo).
Na koniec zrobiona została polerka lakieru.
Oto jak samochód wyglądał po tych zabiegach:
[link widoczny dla zalogowanych]
Za dużo z wierzchu się nie zmieniło za to od strony technicznej już nieco tak.

Na kolejny ogień poszło łatanie autka. Samochód stał 3 dni u blacharza i naprawa kosztowała mnie sporo więcej niż myślałem, ale okazało sie ze korozja była już mocno zaawansowana i było co robić. Od blacharza auto zostało zawiezione do lakiernika gdzie zostały pomalowane drzwi, błotniki, tylni zderzak oraz lotka (były w opłakanym stanie) pomalowane zostały też listwy oraz lusterka.
Założyłem też sportowy przelotowy tłumik.
Jako że GTi lubi zjeść została też założona instalacja gazowa 2 generacji która w najbliższym czasie dostanie też BLOSa który już czeka na montaż.
Wymieniłem też Amortyzatory oraz stabilizatory z przodu jak i z tyłu i zrobiłem geometrie. Teraz zawieszenie chodzi idealnie bez żadnych niepokojących dźwięków.
Wymieniłem tez amortyzatory tylniej klapy o teraz podnosi ona śmiało poza sobą jeszcze półkę z głośnikami.
Jeśli chodzi o środek auta to założyłem czerwono czarne pokrowce na siedzenia żeby ładnie zlewały sie z kolorem nadwozia. (Nie jest to idealne rozwiązanie ale na profesjonalną zmianę tapicerki na razie mnie nie stać)
Samochód dostał też radio z dvd, mocniejsze podświetlanie zegarów oraz pomalowałem wskazówki na czerwono.
Oto jak samochód prezentuje sie na dzień dzisiejszy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
(tu jeszcze z "starymi" zegarami).


Pozostało do zrobienia:
Pięta achillesowa nissanów z tamtych lat, czyli gruntowna naprawa układu hamulcowego. Na razie jeżdżę bez abs`u bo w takim stanie w jakim są te hamulce abs był dodatkową udręką. Przy okazji tego pomaluje zaciski na czerwono
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to jedyne, co mi chodzi po głowie to zmiana kierunków bocznych na białe i może kiedyś kupno oryginalnej lotki na klapę (te górną która był oferowana dodatkowo).
W środku jeszcze tylko wymiana gałki biegów z mieszkiem na nową i obicie kierownicy od GTi skórą na nowo. (Teraz mam założoną standardową kiere).

Kończąc napisze tylko, że zdjęcia mimo wszystko nie oddają czasu, pracy, serca (i oczywiście $) Wsadzonych w to autko żeby wyglądało i jeździło teraz tak jak jeździ.
Kolejny "update" będzie dopiero jak skończę wszystko, o czym napisałem akapit wyżej.
Pozdrawiam i gratuluje wytrwałości wszystkim którzy przeczytali to całe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 27 Mar 2008 13:18     Temat postu: Re: mati1411 - SR20DE

mati1411 napisał:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Szare listwy mi się bardziej podobają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 27 Mar 2008 13:25     Temat postu:

albo mi sie wydaje albo chciales go sprzedac ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 27 Mar 2008 13:33     Temat postu:

stoo napisał:
albo mi sie wydaje albo chciales go sprzedac ?

Mati czy ja? Warto użyć magicznego przycisku "cytuj"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati1411




Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz (WLKP)

PostWysłany: 27 Mar 2008 13:34     Temat postu:

Chciałem, bo przez zachorowałem żeby na silę kupić 300zx (Z31) byłem coś takiego oglądać i totalnie sie wyleczyłem. Teraz dziękuje Bogu że nikt go przez te pare dni nie kupił Więc 100zostaje u mnie na czas nieokreślony.
2 fakt jest taki, że za te cene, którą chciałem nie bardzo był nabywca, bo przecież takie auto można juz kupić, od 3000 więc, po co przepłacać...
marthen a mi się duuużo bardziej podobają polakierowane Wink
nie mogłem patrzeć na te szare


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Mar 2008 13:45     Temat postu:

mati1411 napisał:
nie mogłem patrzeć na te szare

Mam to samo... są fe i fuj w jednym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Nasze samochody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin