Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Mar 2008 1:50 Temat postu: obserVator - GA16DS |
|
|
DANE TECHNICZNE
miejsce i data produkcji :
Deutschland, Flensburg, 17.01.1991
silnik :
1600ccm 16V, GA16DS ( gaźnik );
kolor :
czerwony
wyposażenie :
podstawowe :
elektrycznie regulowany poziom wysokości świateł
elektrycznie regulowane lusterka
regulacja wysokości kierownicy
welurowa tapicerka
dodatkowe (wbite w Fahrzeugbrief ) :
spojler firmy Pfeba
felgi aluminiowe firmy AEZ 15 cali
nadwozie :
dach typu Targa wraz z podsufitkami
HISTORIA SAMOCHODU
I właściciel : S.Hering, Riesa ( zarejesrowany 19.XII.1992 )
II właściciel : A.Raizka, Döbeln ( przerejestrowany 21.05.1992 )
III właściciel : M.Wuttke, Döbeln ( przerejestrowany 09.XI.2004 )
- Nissana kupiłem 13.XII.2006 roku z przebiegiem 164164km, więc
IV właściciel : S. i R. Grabowski, Zawiercie ( I rejestracja w Polsce 28.XII.2006 )
PRZEBIEG
- przy zakupie 164164km;
- obecnie 184203km;
SPALANIE
- tryb miejski 9-11 litrów PB '95
- na trasie 7.4 litra PB '95
MOJE POCZYNANIA Z NISMO
zakupione/wymienione zostały :
- klocki, szczęki f. Kashyama;
- przewody hamulcowe tylne ( metalowe i gumowe );
- cylinderki kół tylnych f. JC ;
- opony Goodyear Hydragrip 195/50/15 82V ( x4 );
- łożysko koła tylnego f. JC;
- tylne amortyzatory f. Kayaba ( olejowe );
- łączniki stabilizatora f. Yamato ( przednie x2 );
- akumulator Bosch Silver 55A 420ma
- przewody hamulcowe przednie ( gumowe );
- pompa hamulcowa Nabco ( Tokico );
- cylinderki kół tylnych f. Kagger;
- servo f. Nissan;
- filtry f. Filtron i Bosch;
- kopułka i palec f. EPS;
- świece NGK;
- kompletne sprzęgło f. Sachs;
- linka sprzęgła f. Yakuza;
- końcówki drążków kierowniczych f. Yamato;
- gumy zewnętrzne na przegubach;
- tarcze hamulcowe f. Brembo;
- wahacze przednie f. Yamato;
- drążki stabilizatora tył f.Yamato;
- tuleje gumowe stabilizatora przedniego;
- poduszka silnika z przodu i tylna;
- bębny hamulcowe f. LPR;
- opony f. Dębica Firgo 175/70/R13
dodatkowo :
- odtworzyłem tylne kielichy;
- pomalowałem zaciski i bębny na złoto;
- tłumik środkowy i końcowy przelotowy utrzymując średnicę fi 60 od kolektora do końca ( środkowy Michael, końcowy WM Sport );
- zamontowałem shortshifter;
- dokonałem adaptacji siłowników klapy bagażnika dedykowanych do Skody Fabii;
- usunąłem EGR;
- zamontowałem filtr powietrza K&N RE-910, plus akcesoria f. Jacky oraz Aoma;
OLEJE, PŁYNY
- olej silnikowy : Valvoline MaxLife 10w40;
- olej przekładniowy ELF Tranself EP 80W90;
- płyn hamulcowy : DOT3 Ferodo
CO KUPIĘ/WYMIENIĘ
- zamontować tuleje gumowe stabilizatora tylnego;
PLANUJĘ
- profesjonalnie zakonserwować podwozie;
- wyeliminować wszelkie ogniska rdzy;
- położyć nowy lakier;
- do progów od GTI, które już posiadam dokupić jeszcze dokładkę zderzaka przedniego i pokusić się o ich montaż;
* a z nadmiaru pieniędzy
- obniżyć zawieszenie o 35mm;
- zamontować kolektor wydechowy 4-2-1;
OD AUTORA
Mimo iż moje nismo pochłonęło w częściach i naprawach ( których nie potrafiłem wykonać sam ) pokaźną liczbę złotówek, a prawdopodobnie pochłonie jeszcze więcej niż dotąd, wielbię je za swoją oryginalność i perfekcyjną pracę silnika
ZDJĘCIA
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. Pozdrawiam gorąco wszystkich, którzy końca tej powieści doczytali
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez obserVator dnia 04 Sty 2010 15:25 , w całości zmieniany 13 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Cze 2009 20:31 Temat postu: |
|
|
Trochę o wydechu.
Średnica końcówki standardowego tłumika nie przystoi nawet DS'owi.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Robione domowym sposobem, i choć za głośno to jednak posłuchać miło a i wygląda nie tak źle.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Cze 2009 23:45 Temat postu: |
|
|
Ładna i zadbana pod wieloma względami setka . Oby tak dalej, pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rzeznik
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Cze 2009 8:57 Temat postu: |
|
|
hmmm igiełka a jakieś audio posiadasz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
stoo
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Cze 2009 14:01 Temat postu: |
|
|
Ładnie brzmi i śmiga słyszalem nie raz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Cze 2009 18:39 Temat postu: |
|
|
Dzięki za dobre słowo
Moje audio to stary Clarion ( kaseciak ) i oryginalne głośniki, więc żadna rewelacja. Wolę posłuchać ryku silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaczorw
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kaczory/k. Piły Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Cze 2009 20:15 Temat postu: |
|
|
...i mi się podoba Twoja setka. Ładny egzemplarz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Wrz 2009 23:14 Temat postu: |
|
|
Długo leżakujące w garażu "bebechy" doczekały się montażu. Wreszcie jest czym oddychać
[link widoczny dla zalogowanych]
Gościu CAI concept :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze tylko jakaś zmyślna osłona termiczna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez obserVator dnia 26 Wrz 2009 22:36 , w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Wrz 2009 8:44 Temat postu: |
|
|
mialem zrobiony dolot na tym patencie z tym, ze przy LPG i zdawal egzamin (nie bylo dziury miedzy 4 a 5tys obr).
jak to sie spisuje na Pb? nie oslabla ci przerazajaco gora?
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Wrz 2009 11:23 Temat postu: |
|
|
rz napisał: | mialem zrobiony dolot na tym patencie z tym, ze przy LPG i zdawal egzamin (nie bylo dziury miedzy 4 a 5tys obr).
jak to sie spisuje na Pb? nie oslabla ci przerazajaco gora?
pzdr
rz |
Na chwilę obecną zrobiłem rundkę po pobliskich uliczkach i odczuwam, że ciut mocniejszy zrobił się w całym zakresie. Do tej pory miałem ory puszkę z przelotowym wydechem stąd to odczucie zapewne. Pełnymi odczuciami podzielę się po jakimś większym dystansie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Paź 2009 22:33 Temat postu: |
|
|
Testy przeprowadzone odczuwalny jest przyrost w okolicy od 1500 do 3000, przy czym nie odczułem spadku mocy na wysokich obrotach. Przyznam się jednak, że bardzo rzadko dopuszczam się jazdy powyżej 6000 obr/min.
W chwili obecnej jestem usatysfakcjonowany bo bez większego hałasu osiągam wystarczające dla mnie prędkości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|