Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miskowski
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 22 Maj 2010 23:41 Temat postu: |
|
|
Rzeczowo i po polsku - iloraz czuć przez ekran.
30% to jednak tak czy siak raczej marnie, niezależnie od profilu opony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 23 Maj 2010 8:51 Temat postu: |
|
|
amory do wymiany... kiedyś z zakrętu wylecisz..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Maj 2010 10:54 Temat postu: |
|
|
nie ma co ryzykowac na zakretach,a nasze sety nie naleza do najbezpieczniejszych z tego co wiem w razie wypadku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Maj 2010 14:06 Temat postu: |
|
|
gem napisał: | amory do wymiany... kiedyś z zakrętu wylecisz.. |
Prawda. Biorę to pod uwagę jak latam po rondach. Już wcześniej miałem wrażenie że tył jest kiepski. Nawet widać po aucie, bo amory trochę się zapadły i tył opadł z 10mm w dół.
Póki co priorytezuję naprawy - najpierw gaźnik+lpg, potem naprawa progu, zacisk hamulcowy z tyłu i amory na samym końcu. Amory na końcu z racji ich kosztu, do wersji ABS podobno nie ma jakiejś taniochy (której, w sumie, nawet nie bardzo bym chciał pchać).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz_masta
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: 71 Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Maj 2010 15:00 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: |
Póki co priorytezuję naprawy - najpierw gaźnik+lpg, potem naprawa progu, zacisk hamulcowy z tyłu i amory na samym końcu. |
Jak wylecisz z zakretu to albo nie bedzie czego naprawiac albo nie bedzie komu naprawiac. Najgorzej jak wlecisz w kogos. Amory amory amory... prog jesc nie wola.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GHOSTRIDER
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Slask Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Maj 2010 7:19 Temat postu: |
|
|
Co do amorow to nie jest wielka roznica bo one z tego co pamietam roznia sie tylko tym ze z ABSEM maja mocowanie na przewod od absu a te bez nie maja go.
Ja w mojej 100 mialem birstein z tylu dale cos kolo 850zl. Byly w 80% sprawne jak pojechaly na zlom z autem....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Maj 2010 19:18 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj wleciał tłumik końcowy a'la Apexi N1 i termostat. Z silencerem jest nawet cicho, jak normalny tłumik. Bez silencera trochę ryczy powyżej 3krpm, ale o to chodziło. W poniedziałek wymiana klocków hamulcowych z tyłu bo stare się spaliły. W najbliższej przyszłości wymiana kopułki, palca rozdzielacza, płynu chłodniczego, płynu hamulcowego + czyszczenie zacisków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 31 Maj 2010 16:40 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Sty 2011 22:09 Temat postu: |
|
|
Update.
Dzisiaj w końcu zrobiłem badanie techniczne bo się skończyło... w sierpniu Jakoś tak wyszło że mi się szczególnie z tym nie śpieszyło bo hmm... co mi zrobią - zabiorą dowód i wyślą na badanie techniczne - i tak bym w końcu zrobił*.
Wcześniej trochę ogarnąłem brykę co by jakieś w miarę normalne wyniki wyszły na tym badaniu, szczególnie hamulce tylne. Zaciski już były w stanie agonalnym; ręczny łapał z tylko jednej strony, a potem nie puszczał wcale.
Płyn hamulcowy zaleca się wymieniać co dwa/trzy lata. Nie dlatego że się zużywa tylko z powodu jego wysokiej higroskopijności - czyli płyn mocno wciąga wilgoć. Efekt tego taki że woda z czasem dociera do tłoczków i rozpoczyna je powoli trawić. U mnie płyn był wymieniony dwa lata temu, a i tak z zacisków wylał się niezły rudy syfilis. Stary DOT-3 został zastąpionym świeżym DOT-4 od Bendix (chciałem TRW o podwyższonej temp wrzenia ale nie mieli) po czym system został chyba z pięć razy odpowietrzony.
Tłoczki wypolerowane, uszczelki powymieniane; problem był dopiero z ręcznym :-/ Pozacierały się ośki na których pracuje ręczny i dopiero perswazja słowna (i duży młotek) umożliwiły rozmontowanie całego mechanizmu i jego naprawę. Faktem jest że do 100NX z silnikami 1.6 i ABSem nie istnieją zestawy regeneracyjne do hamulca ręcznego, czyli jeśli nie przypilnujesz to mogiła i jedyne wyjście to odłączyć ręczny albo wymienić zacisk a te nie występują często z działającym ręcznym.
W każdym razie koszt całej roboty z hamulcami wyniósł oszałamiające (jak na mnie) 180zł, za to można w końcu polatać bokami po krzyżówkach. :guma:
No i dziś zrobiłem badanie techniczne. Wyszło całkiem wporzo - zawieszenie luzów brak, jedyne zastrzeżenie to tylny łącznik stabilizatora będzie na wiosnę do wymiany. Standard. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie "test amortyzatorów" (pisałem coś niecoś o tym wcześniej). Chodziło o to że kiedy w lecie zrobiłem badanie to wyszło chyba z 30% sprawności amorów, a do wymiany kwalifikują się przy 20%. Ale to było mierzone na letnim setupie, czyli kółka 205/40R17. Dziś zrobiłem badanie na zimówkach, czyli kółkach dokładnie takich jak zaleca producent - 175/65R14. Efekt taki że wynik badania wyszedł kompletnie inny! Poniżej wrzuciłem co mi wypluła maszyna testowa. Hamulce kiepskie - no cóż, kiepsko dobrałem zestaw tarcz i klocków i przydałoby się wymienić przewody elastyczne hamulców. Inna sprawa to że w NX hamulce są po prostu kiepskie ze względu na niewielkie tarcze hamulcowe, z tyłu przy kółkach 17 cali tarcze wyglądają jak zabawkowe
* etam mandat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Sty 2011 11:06 Temat postu: |
|
|
fajnie samochód osobowy karetka hheehhe Camelowi w dowód wpisali samochód Sanitarny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Crizz
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Sty 2011 0:55 Temat postu: |
|
|
Hehe Widzę kolega Tomek wkońcu zrobił przegląd, to będzie można spokojnie się na jakiś spocik umówić
Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
alabama
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin, LU Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Kwi 2011 23:45 Temat postu: |
|
|
hej, jak tak patrzę na Twoją setkę to aż chce się odkładać hajsik na remont swojej. a uwierz mi, trochę odłożyć muszę. ma w sobie coś to Twoje nismo, co inspiruje i podnosi na duchu, często tu zaglądam naprawdę, bardzo ładny egzemplarz -- prosto, elegancko, bez dibombów, tak jak powinno być. pogratulować dobrego gustu i wytrwałości. tak trzymać!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez alabama dnia 14 Kwi 2011 23:52 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Kwi 2011 10:57 Temat postu: |
|
|
W ogóle czerwone setki coś w sobie mają zbieraj na sr'a jakiegoś i autko będzie wyglądać i jeździć , pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Maj 2011 18:18 Temat postu: |
|
|
Mały update, bo aktualnie zostałem bez auta . Kilka osób pisało jak to zaczynają w lecie padać pompy wody, i chyba trafiło też i mnie. W drodze z Chełma zauważyłem że wskazówka jest nieco wyżej niż zwykle, a po kilku minutach poleciała dość szybko w kierunku czerwonego pola. Szybkie włączenie nawiewu na najmocniejszy nawiew ciepłego powietrza zbiło nieco temperaturę, ale w czasie jazdy wskazówka latała od jej pozycji standardowej po prawie samo czerwone pole. Co jak co, ale grzanie w NXie to jest dobre, bo aż się przytopił plastik od zapachu z Tesco wiszący na grillu od nawiewu
W domu sprawdziłem że wiatrak działa bez problemów jak się go podepnie na krótko, ale chyba padł jego termowłącznik. Póki co auto odstawiłem do warsztatu i czekam co tam wymyślą. Mam nadzieję że to nie pompa bo chyba ciężko ją rozmontować jak rozrząd na łańcuchu jest.
Poza tym przykrym incydentem to mogę pochwalić się że wszedłem w posiadanie oryginalnych pokrywek od dachu do 100NXa :jupi: Towar to mocno chodliwy i trochę trudno dostępny, a mi się trafiły za darmochę. Teraz jak się auto zostawi na parkingu na słońcu to w środku nie nagrzewa się do 95'C tylko do 80'C
No i jako że zagazowane 1.6 to auto mocno spokojne to wleciała też wlepka na tylną szybę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 23 Maj 2011 18:19 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
arkady
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TORUŃ Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Maj 2011 18:33 Temat postu: |
|
|
u mnie jak siadala pompa wody to na postojech zostawialem plamy wody i ubywalo mi plynu. raz mialem sytuacje ze wskazowka mi wskoczyla na czerwone zgasilem ostygl i bylo ok az do dnia sprzedarzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 23 Maj 2011 22:47 Temat postu: |
|
|
mi przekroczył raz czerwone pole jak stałem na swiatłach i dym spod maski, na szczęście była to ost krzyzówka w drodze do domu...
warto przy okazji wymiany posprawdzaś paski bo może warto je zmienić i obowiązkowo odpowietrzyć cały układ i zalać jakimś konkretnym płynem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|