Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baszek
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22 Lis 2009 12:54 Temat postu: 1.6DS brak odcięcia |
|
|
Witam
Znalazłem w sieci ostatnio ciekawy filmik prezentujący jak kierowca 100nx 1.6DS jeździ na czerwonych obrotach.
http://www.youtube.com/watch?v=AvRFH-xQf-c
Ktoś kiedyś tutaj na forum pytał o jakiś tuning silnika 1.6 DS i dostał odpowiedź, żeby na razie cieszył się autem bez odcinki, a później zmienił na 2.0 - ale żeby aż tak, jak to ma miejsce na filmiku ?
Ja osobiście nigdy nie odważyłem się kręcić na czerwone pole, bo chyba po to jest czerwone, żeby dalej już nie katować silnika ? W ogóle to jest jakiś sens kręcenia silnika powyżej 6500 rpm ?
P.S czy w ogóle jest fizycznie możliwe żeby tak wysoko kręcić ten silnik ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 22 Lis 2009 13:18 Temat postu: |
|
|
GA16DS czyli gaznikowiec nie ma odcinki stad mozliwosc tak wysokiego krecenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Lis 2009 14:32 Temat postu: |
|
|
Odcina się dopiero kiedy dysze nie mogą puścić więcej paliwa. Sam też parę razy wdusiłem pod 8krpm. Czy ma to sens? Jesli masz serię auto, to zdecydowanie nie. Poszukaj wykresów z hamowni ze zwykłego DSa, widać kiedy moc i moment już spada i na ile zmieni ci przy zmianie biegu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 22 Lis 2009 14:33 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
baszek
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22 Lis 2009 14:43 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Poszukaj wykresów z hamowni ze zwykłego DSa, widać kiedy moc i moment już spada i na ile zmieni ci przy zmianie biegu. |
Na forum gdzieś mam szukać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Challenger
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 22 Lis 2009 15:27 Temat postu: |
|
|
ja zawsze jak sie z kims bralem to krecilem na czerwone pole zeby przy zmianie biegow spadlo na mozliwie najwyzsze obroty. Pare razy nawet udalo mi sie przekrecic z 2 "kreski" ponad skale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 22 Lis 2009 16:55 Temat postu: |
|
|
Challenger napisał: | ja zawsze jak sie z kims bralem to krecilem na czerwone pole zeby przy zmianie biegow spadlo na mozliwie najwyzsze obroty. Pare razy nawet udalo mi sie przekrecic z 2 "kreski" ponad skale. |
To ja od Ciebie auta nie kupię
baszek napisał: | Thomsonicus napisał: | Poszukaj wykresów z hamowni ze zwykłego DSa, widać kiedy moc i moment już spada i na ile zmieni ci przy zmianie biegu. |
Na forum gdzieś mam szukać ? |
Tu masz linka [link widoczny dla zalogowanych]
do danych na temat tego przy jakich obrotach osiągany jest maksymalny moment i moc w seryjnym DSie oraz jak wyglądają przełożenia skrzyni biegów.
Z moich obserwacji wynika, że faktycznie tak jak by gaźnikowe 16DS lubiało wyższe wkręcanie niż wtryskowe 16DE, szczególnie jeśli mówimy o pułapie osiągania maksymalnej mocy (bo z niutkami to bywa różnie). Tu masz wykres kolegi GHOSTRIDER'a (GA16DS) http://www.100nx.fora.pl/nasze-samochody,12/ghostrider-ga16ds,5155.html
Jak widać maksymalna moc uzyskiwana jest w przedziale 6-7tys.(moment obrotowy w tym przypadku to temat na inną bajkę, więc się nim tutaj nie zajmujemy ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Challenger
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 22 Lis 2009 21:30 Temat postu: |
|
|
Cytat: | To ja od Ciebie auta nie kupię |
nie ma co juz kupowac bo DS lezy w garazu ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
|