|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Paź 2009 16:49 PRZENIESIONY 13 Paź 2009 19:53 Temat postu: |
|
|
sorry za OT... red, a skąd wiesz jaki silnik siedział w tej preludzie?? fabrycznie z takim motorem powinna mieć 7.5 sek do 100km/h... dla tego pytam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Paź 2009 22:05 PRZENIESIONY 13 Paź 2009 19:55 Temat postu: |
|
|
gem napisał: | sorry za OT... red, a skąd wiesz jaki silnik siedział w tej preludzie?? fabrycznie z takim motorem powinna mieć 7.5 sek do 100km/h... dla tego pytam. |
Ja też przepraszam właściciela tego wątku za OT, ale skoro zadano mi pytanie czuję się zobowiązany aby na nie odpowiedzieć.
Otóż kolego gem, wiem jaki siedział tam silniczek, bo kierownikiem owej preludki a zarazem i jej właścicielem był znajomek mojego ziombla z sąsiedniej mieścinki którą zwią Wieliczka. Co do czysto statystyczno-fabrycznych danych, niestety zbyt często jest tak że papier (szczególnie papier producenta danego modelu swoje), a rzeczywistość swoje. Nie raz udowadniały to profesjonalne testy na torach, a i ja zbyt wiele razy doznałem miłego zaskoczenia (gdy oczekiwałem na własną w zasadzie pewną przegraną, a następowała wygrana), żeby nadal wierzyć w podawane przez niektórych producentów aut dane fabryczne co do osiągów ich niektórych modeli.
Choć w tym konkretnym przypadku zgadzam się z Tobą, że te Preludki mają ok. 7,5 sek do setki, ale trzymając się tego konkretnego modelu z którym leciałem nie wspomniałem o jednym fakcie, a mianowicie że owa Preludka 2.2 VTi (H22A5), rocznik 1998, masa 1320 kg, posiadająca katalogowo aż 185hp, lata w automacie. Niestety w rzeczywistości, wielu użytkowników tego modelu przyznaje z bólem serca, że realnie dla automatu (mimo że tiptronic) osiągi są słabsze o jakieś 0,2-0,3 sek. względem manuala. Zatem robi nam się już coś koło 7,7-7,8 sek. do 100km/h. Ja za to już po raz kolejnej z rzędu po kolejnej wygranej z na pierwszy rzut oka mocniejszym przeciwnikiem uświadamiam sobie dobitniej, że wycinka kata, wyprzedzenie zapłonu i wrzucenie na ośkę nowych laczków (w miejsce wysłużonych 5-letnich), sprawia że mój shogunek ma naprawdę zdecydowanie więcej mocy i lepiej się wgryza w asfalt niż chociażby jeszcze rok temu, gdy z katalizatorem i bez wyprzedzenia zapłonu wg hamowni miał 147 koni, a na słynnych krakowskich rybkach gubił trakcję ze względu na zły stan ogumienia. Cóż więcej mogę napisać, wygrałem choć na pewno nie leciałem z kreski z nastawieniem na wygraną, a jednak...
Wracając do głównego wątku, powtórzę to jeszcze raz, mimo wielu mankamentów setki, które w powyższych postach unaoczniono i o których napisano, ja kocham mojego leciwego staruszka ze znaczkiem gti i nie zamienię go na nic innego, będzie ze mną do końca swoich dni, to już postanowione
PS. jeśli autor wątku nie życzy sobie w tym miejscu owej litanii, proszę mi dać znać, postaram się o przeniesienie zapytania kolego gem'a wraz z moją odpowiedzią na nie, np. do wątku "100NX GTI vs Skoda Fabia TDI 130KM".
Ciao
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rzeznik
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Paź 2009 22:51 Temat postu: |
|
|
a ja ostatnio natrafiłem na zfrustrowanego kierowcę wieśaudi a4 oczywiście 1,9 tdi, szyby przyciemnione,uc uc uc na światłach, no wiadomo co audi to audi Ustawiam się obok, patrzę a tam nażelowany "drajwer" najpierw muzykę podkręca, a potem z tej pierdzirurki strzela zachowałem spokój, by wyrazić swą ekspresję i irytację takimi zachowaniami gdy żółte światło przeszło w zielone no cóż, nigdy się audi nie pasjonowałem, ale nie wiedziałem, że to takie parchy mój 100nx mocarzem nie jest(w końcu zaledwie 1,6) a objechał go pięknie, gdy wrzucałem trójkę to już odległość była znaczna.
Nie wiem czy to głupota czy jakieś zachowania typowe dla posiadaczy więcej niż 4-ech głośników, ale podkręcanie muzyki na skrzyżowaniu, gdzie ludzie stoją i bardzo często się frustrują jest po prostu... no burackie jak dla mnie moje audio dudni aż miło, ale zawsze gdy trzeba to przyciszam/wyłączam, nie każdy stojąc na światłach musi słuchać koncertu
Reasumując-buractwu mówimy NIE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Paź 2009 18:54 Temat postu: |
|
|
witam:D moge wszystkich sie pochwalic wynikiem moim 100nx 1,6 1-0 z cytryna C3 1,4 HDI w slabszej odmianie. odchodziłem go od poczatku. fakt ma duzo wiekszy momet obrotowy oraz jest jakies 10 lat mlodszy ale 100nx naprawde idzie swietnie:D mialem primere 1,6 P11,144 i niestety gdy w primerze bylo dopiero o 70km/h 100nx pomykał z 30km\h wiecej.
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Paź 2009 19:42 Temat postu: |
|
|
Ty przy 100 miałeś bardzo wysoko 2 bieg albo byles po zmianie na 3 on pewnie juz mial 4 pod odcinka zmiana biegow go zgubila...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Paź 2009 12:33 Temat postu: |
|
|
majchrzok napisał: | witam:D moge wszystkich sie pochwalic wynikiem moim 100nx 1,6 1-0 z cytryna C3 1,4 HDI w slabszej odmianie. odchodziłem go od poczatku. fakt ma duzo wiekszy momet obrotowy oraz jest jakies 10 lat mlodszy ale 100nx naprawde idzie swietnie:D mialem primere 1,6 P11,144 i niestety gdy w primerze bylo dopiero o 70km/h 100nx pomykał z 30km\h wiecej.
pozdr |
Od samego początku zastanawiam się, skąd ta cała euforia i dlaczego miało by być akurat inaczej.
Przecież C3 w 1.4 HDI (70KM@4000rpm & 150Nm@1750rpm), posiada masę 1022kg (MT) i przyspieszenie 0-100km/h = 14,8sek.
Zatem naprawdę nie rozumiem co to za rywal dla setki 1.6 ...
Idę dalej, śmie twierdzić i zaryzykował bym stwierdzenie, że setka 1.6 łyknie także C3 w opcji 90 konnej (1.4 16V HDI, 90KM@4000rpm & 200Nm@1750rpm, masa 1022kg MT, przyspieszenie 0-100km/h = 12,9 sek.).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michugrudz
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Paź 2009 18:13 Temat postu: |
|
|
wiesz Red niektorzy mysla ze jak ktos juz ma tdi na klapie moze miec 75KM i da rade Gti .Passat 2,0 Tdi 140KM miał fory z 10m i potraflem bo na odcinku 300m dojsc i objevhac wiec.,...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Lis 2009 11:47 Temat postu: |
|
|
bawarka e36 325i... z rolek, wygląd sugerował zadbana maszynę, jakoś tam nawet to chciało jechać, tymczasem została wciągnięta niczym ptasie mleczko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAREK-GTI
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Lis 2009 15:19 Temat postu: |
|
|
Przpraszam za OT ale ja też bym chciał się pochwalić swoimi wynikami mam teraz silniczek z primery P11 135KM (nie hamowałem go więc nie wiem ile teraz dokładnie jest) - Vectra 2,5 V6 170KM, BMW E36 325i 192KM, Audi A6 3.0 Quattro 220KM ( u mnie komplet osób) do 140-150km/h zostawały tak że moja nyska jeszcze dobrze sobie radzi... co wy o tym myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Savage 0007
stary wyjadacz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Lis 2009 17:56 Temat postu: |
|
|
Hmm tak sobie czytam i się zastanawiam czemu nie może dojsc do jakiegoś konkretnego zlotu 100 nx 200 sx 300 zx gdzie każdy mógłby się popisac osiągami wjechac na hamownie zmierzyc czas na setkę.Swoją setkę tez mierzyłem z różnymi autami raz było lepiej raz gorzej ale na ulicach nie każdy pokaże co potrafi jego auto jeśli ma rozsadek.W tym roku bylem na zlocie NKP, nyse zhamowałem, wyszło 143 tyle ile fabryka podaje a przejechane 270 tys. Drugie miejsce w klasie 2.0 na 1/4 mili.
Może coś pomyślec o jakimś zlocie nx,sx,zx,???.Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Lis 2009 20:05 Temat postu: |
|
|
jestem za
wpadne galem
do lata gemitsu powinien być leciutko zrobiony
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gem dnia 20 Lis 2009 20:07 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dj.ludi
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Lis 2009 23:01 PRZENIESIONY 21 Lis 2009 10:24 Temat postu: |
|
|
byłem dziś na inżynierskiej bo ustawilem sie z kumplem on mial chryslera neona i spokojnie sobie z nim poradzilem:) a pozniej a3 1.8 turbo i tez poszlo normalnie zakochalem sie w mojej setuni choc mam ja tydzien:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|