![Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna](http://i.imgur.com/lrcee80.gif) |
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Lut 2008 19:54 Temat postu: |
|
|
GRZECHu napisał: | Skad masz te 290Nm? Z tego co wiem fabrycznie jest 250. |
A przypomniałem sobie skąd, na wiki i na kilku strokach www ze świata obiło mi się o oczy, zresztą z tego co widzę Ty zapodając to:
[link widoczny dla zalogowanych]
też jakoś tych 291 niutków w A32 nie negowałeś
GRZECHu napisał: |
Co do mocy swojego auta wole nie zgadywac znam kolesia z czestochowy (szczegoly na forum NKP) ktory mowil ze ma 200... hamownia pokazala 116 (w serii mial 143 ) wiec lepiej nie zgadywac |
Jasna sprawa, mam tak samo, do póki nie zobaczę wykresu z hamowni to kolo se może mówić ile to on ma kucy, a ile niutków, bla bla la.
GRZECHu napisał: |
Jakie masz czasy z G-Techa? Chyba tez cos w swoim 2.0 zmieniales, widzialem wykresy z hamowni... |
Co do g-techa to nie mam żadnych czasów bo nie mierzyłem się na tym ustrojstwie. A swoją drogą "na moim podwórku" wyniki tego urządzenia są mocno kontrowersyjne i nikt ich nie bierze pod uwagę jako obiektywnych danych co do osiągów. Służą bardziej jako baza do porównywania wyników między poszczególnymi furami oraz jako baza do porównywania osiągów między kolejnymi stage'ami w modach. Sorry że znów o tym wspomnę, ale te 6,35 a nawet 6,7sek. wg g-techa w Twojej Maximie jest naprawdę szalone
A co do moich wykresów z hamowni to może Cię zaskoczę hehe ale mam czystą serię. Hamowałem furę po odblokowaniu dolotu z miksera na rzecz blosa i tym sposobem, ze 122KM pojawiło się 146 (po 14 latach o 3KM więcej niż seria ).
Nadal mam kata, pomiar był robiony na ori puszce bez zimnego dolotu, jedyne co było nowe to środkowy i tylny wydech, ale bez cudów w stylu przlotówka fi 2,5", po prostu zamiennik od Walkera za ori środek i tył do 100NX gti. Obecnie przymierzam się do pomiarów na rolkach ze stożkiem (poeksperymentuję z tym trochę), a na finito wycinka kata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
GRZECHu
Gość
|
Wysłany: 17 Lut 2008 13:12 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | GRZECHu napisał: | Skad masz te 290Nm? Z tego co wiem fabrycznie jest 250. |
A przypomniałem sobie skąd, na wiki i na kilku strokach www ze świata obiło mi się o oczy, zresztą z tego co widzę Ty zapodając to:
[link widoczny dla zalogowanych]
też jakoś tych 291 niutków w A32 nie negowałeś
|
Niestety jedyna hamownia jaka jest blisko czestochowy to hamownia na motor z odtsawka do samochodow dlatego nie chce zgadywac. To co wkleilem na NKP to dane z wikipedii tez glowy nie dam ze to dobre dane. Co do G-Techa, duzo osob z NKP go uzywalo i podczas startow gdzie pomiary byly robione normalna aparatura G-tech podobno pokazywal prawie idealnie (posty coobcia)
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 18 Lut 2008 1:01 Temat postu: |
|
|
OK powiem tak:
100NX 1.6, masa: 1067kg, moc: 90KM, stosunek mocy do masy: 84,3KM/1tone, przysp.: 10,7sek/100km/h
Skoda Octavia 1.9 TDi 96-04r., masa: 1310kg, moc: 130KM, stosunek mocy do masy: 99,2 KM/1tone, przysp.: 9,8sek/100km/h
Skoda Fabia 1.9 TDi RS, 03r., masa: 1245kg, moc: 130KM, stosunek mocy do masy: 104,4 KM/1tone, przysp.: 9,5sek/100km/h
Primera p11 2.0 GT, masa: 1275kg, moc: 150KM, stosunek mocy do masy: 117,6 KM/1tone, przysp.: 8,6sek/100km/h
100NX 2.0 GTI, masa: 1146kg, moc: 143KM, stosunek mocy do masy: 124,8KM/1tone, przysp.: 8,2sek/100km/h
Twoja Maxima 3.0 V6 A32, 96r., masa: 1445kg, moc: 190KM, stosunek mocy do masy: 131,5KM/1tone, przysp.: 6,35sek/100km/h ???
350Z 3.5 V6, 03-05r., masa: 1446kg, moc: 287KM, stosunek mocy do masy: 198,5KM/1tone, przysp.: 5,9sek/100km/h
Z powyższych widać mniej więcej jak się rozkładają proporcje stosunku mocy do masy względem wartości przyspieszenia.
Realnie Twoja Maxima powinna mieć wg mnie ok. 7,8-7,9sek. do setki. Żeby miała te jak mówisz 6,35sek. do setki (wg g-techa), to musiała by dysponować mocą ok. 270KM
Więc wg mnie nic się nie zmieniło w naszej kwestii i nadal uważam że dane z g-techa można se wsadzić tam gdzie słońce nie dochodzi
Aha, z powyższych danych można wyciągnąć również wnioski co do głównego tematu tego wątku, a mianowicie 100NX GTI vs. Fabia 1.9TDi RS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
lukkil
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grodzisk Mazowiecki Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Kwi 2008 0:32 Temat postu: |
|
|
Panowie, jak juz wczesniej napisalem zrobilem dzis ustawke z qmplem czyli moj 100NX GA16DS vs Mitsubishi Eclipse 2.0 Diamond GS
hehe mala retransmisja z tej jakze ciekawej ustawki:
wiec tak, 1-wszy i drugi bieg-szlismy rowno, moja seta nawet moze troche lepiej wyszla na starcie ale jak on zapiął 3-ke w tym Eclipsie to juz nie mialem o czym ze tak powiem rozmawiac
ogolnei jestem zadowolony z mojego nismo bo jednak roznica w pojemnosci i mocy jest znaczna
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Kwi 2008 9:58 Temat postu: |
|
|
lukkil napisał: | Panowie, jak juz wczesniej napisalem zrobilem dzis ustawke z qmplem czyli moj 100NX GA16DS vs Mitsubishi Eclipse 2.0 Diamond GS
hehe mala retransmisja z tej jakze ciekawej ustawki:
wiec tak, 1-wszy i drugi bieg-szlismy rowno, moja seta nawet moze troche lepiej wyszla na starcie ale jak on zapiął 3-ke w tym Eclipsie to juz nie mialem o czym ze tak powiem rozmawiac
ogolnei jestem zadowolony z mojego nismo bo jednak roznica w pojemnosci i mocy jest znaczna
pozdro |
To ja Ci powiem tylko tyle że identycznie wygląda ustawka na kresce między 100NX 1.6 vs. 100NX 2.0. Co więcej już było gdzieś na tym forum pisane dlaczego tak jest, że do zapięcia trójki fury o tak dwóch różnych pojemnościach silnika idą prawie równo, tyle że jak już się 2.0 rozbuja to efekt jest taki: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 25 Kwi 2008 10:15 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Andrych
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jadów (okolice W-wy)
|
Wysłany: 25 Kwi 2008 11:57 Temat postu: |
|
|
Chyba nawet mi to pisałeś, o tym 2.0 vs 1.6, w temacie o maksymalnej prędkości na poszczególnych biegach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
lukkil
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grodzisk Mazowiecki Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Kwi 2008 13:51 Temat postu: |
|
|
Red, zgadzam sie ale jesli wezmiemy pod uwage 1.6 vs 2.0, ale filmik jest z 200sx czyli zapewne 1.8T wiec albo ten 200sx byl niezbyt zdrowy albo kierowca tego 200sx-a byl niezbyt zdrowy albo obaj, bo sorry ale normalny 200sx 1.8T to robi 100NX'a GTI bez zadnego problemu.
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 25 Kwi 2008 13:54 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | ... tyle że jak już się 2.0 rozbuja to efekt jest taki: [link widoczny dla zalogowanych]
![Razz](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_razz.gif) |
To S13 też były z silnikami 1.6?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
lukkil
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grodzisk Mazowiecki Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Kwi 2008 14:12 Temat postu: |
|
|
BTW-co do mojej ustawki z Eclipsem-qrde troche mi sie wydaje ze za bardzo go krecilem-bo gdzies do 7tys i przez to moglem duzo tracic bo nie trafialem najlepiej w moment obrotowy-no coz mam ochote na rewanz
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Kwi 2008 14:39 Temat postu: |
|
|
SEBOL_MKS napisał: | red_shogun napisał: | ... tyle że jak już się 2.0 rozbuja to efekt jest taki: [link widoczny dla zalogowanych]
![Razz](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_razz.gif) |
To S13 też były z silnikami 1.6? ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
Zła interpretacja z Twojej strony
"....tyle że jak się już 2.0 rozbuja to efekt tego jest taki..." że łyka nie tylko B13 1.6 ale i S13 1.8T
lukkil napisał: | Red, zgadzam sie ale jesli wezmiemy pod uwage 1.6 vs 2.0, ale filmik jest z 200sx czyli zapewne 1.8T wiec albo ten 200sx byl niezbyt zdrowy albo kierowca tego 200sx-a byl niezbyt zdrowy albo obaj, bo sorry ale normalny 200sx 1.8T to robi 100NX'a GTI bez zadnego problemu.
pozdro |
I widzisz dobrze że bierzesz te wszystkie kwestie pod uwagę, jak np. stan zdrowia kierowców, a ja bym dorzucił do tego jeszcze ewentualne problemy z trakcją, turbodziurę w s13 itp. itd. tylko odpowiedz mi na proste pytanie:
gdy masz z kimś ustawkę i wygrywasz lub przegrywasz kogo te wszystkie "detale" obchodzą? liczy się efekt kolego, a jaki jest efekt to każdy widzi
Ja raz przegrywając spod świateł z 1.6 vtec'iem nie tłumaczyłem sobie przegranej tym że mi koła mieliły a jemu nie, że leciałem z pasażerem który mi krzyczał do ucha żebym się nie ścigał, a on nie, itp. itd. efekt był taki jaki był - przegrałem i to było dla niego i dla mnie najważniejsze.
Za to innym razem z tym samym kolesiem wygrałem, może dlatego że już nie jechałem z pasażerem a on tak?, może dlatego że już miałem letnie szersze kapcie a on węższe?, może dlatego że w lepszym momencie dokonałem zmiany biegu, a on tym razem ciut spóźnił? itd., ale znów ta sama kwestia - kogo te wszystkie "detale", ta cała otoczka obchodzi?, liczy się wynik - tu i teraz, tym razem ja wygrałem i tylko to się liczy
p.s.
Wbrew pozorom zważywszy na ciut mniejszą masę setki, silnik wolnossący, to te 143kucyki mogą realnie powalczyć ze 169kucykami w cięższym s13, wyposażonym w przeciętny silnik CA18DET (gdzie dodatkowo kop od turbinki idzie dopiero od ok. 4tys. obrotów z max. momentem przy 5200). Takie jest moje zdanie, do którego wygłoszenia mam prawo , a na jego poparcie zapodałem dowód w postaci powyższego linka - i tyle w tym temacie
lukkil napisał: | BTW-co do mojej ustawki z Eclipsem-qrde troche mi sie wydaje ze za bardzo go krecilem-bo gdzies do 7tys i przez to moglem duzo tracic bo nie trafialem najlepiej w moment obrotowy-no coz mam ochote na rewanz pzdr |
Fakt kręcenie 1.6 do 7tys. mija się z celem, bo po wrzuceniu wyższego biegu obrotka jest już i tak wyżej od poziomu przy którym uzyskiwany jest max. moment obrotowy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 25 Kwi 2008 15:29 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Andrych
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jadów (okolice W-wy)
|
Wysłany: 26 Kwi 2008 1:19 Temat postu: |
|
|
lukkil napisał: | BTW-co do mojej ustawki z Eclipsem-qrde troche mi sie wydaje ze za bardzo go krecilem-bo gdzies do 7tys i przez to moglem duzo tracic bo nie trafialem najlepiej w moment obrotowy-no coz mam ochote na rewanz
pzdr |
Ja z 1. na 2. bieg ciągnę do 6,5k, z 2. na 3. tak samo, a potem z 3. na 4. do 6k i mniej więcej trafiam na największy moment obrotowy, bo z tego co się orientuję, to w 1.6 największy moment jest przy około 4.2k czy tam trochę więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 26 Kwi 2008 9:27 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | SEBOL_MKS napisał: | red_shogun napisał: | ... tyle że jak już się 2.0 rozbuja to efekt jest taki: [link widoczny dla zalogowanych]
![Razz](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_razz.gif) |
To S13 też były z silnikami 1.6? ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
Zła interpretacja z Twojej strony
"....tyle że jak się już 2.0 rozbuja to efekt tego jest taki..." że łyka nie tylko B13 1.6 ale i S13 1.8T ![Razz](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_razz.gif) |
Interpretacja poprawna, to już nie można pożartować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Kwi 2008 9:00 Temat postu: |
|
|
SEBOL_MKS napisał: | red_shogun napisał: | SEBOL_MKS napisał: | red_shogun napisał: | ... tyle że jak już się 2.0 rozbuja to efekt jest taki: [link widoczny dla zalogowanych]
![Razz](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_razz.gif) |
To S13 też były z silnikami 1.6? ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
Zła interpretacja z Twojej strony
"....tyle że jak się już 2.0 rozbuja to efekt tego jest taki..." że łyka nie tylko B13 1.6 ale i S13 1.8T ![Razz](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_razz.gif) |
Interpretacja poprawna, to już nie można pożartować? ![](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_smile.gif) |
nie
Andrych napisał: |
Ja z 1. na 2. bieg ciągnę do 6,5k, z 2. na 3. tak samo, a potem z 3. na 4. do 6k i mniej więcej trafiam na największy moment obrotowy, bo z tego co się orientuję, to w 1.6 największy moment jest przy około 4.2k czy tam trochę więcej ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) |
GA16DS:
- max. moment obrotowy 133Nm przy 4000 obr/min.
- max. moc 90KM przy 5000 obr/min.
GA16DE:
- max. moment obrotowy 136Nm przy 4000 obr/min.
- max. moc 90KM przy 6000 obr/min.
SR20DE:
- max. moment obrotowy 178Nm przy 4800 obr/min.
- max. moc 143KM przy 6400 obr/min.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 27 Kwi 2008 9:18 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
lukkil
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grodzisk Mazowiecki Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Cze 2008 23:07 Temat postu: |
|
|
Red_Shogun napisał: | To ja Ci powiem tylko tyle że identycznie wygląda ustawka na kresce między 100NX 1.6 vs. 100NX 2.0. Co więcej już było gdzieś na tym forum pisane dlaczego tak jest, że do zapięcia trójki fury o tak dwóch różnych pojemnościach silnika idą prawie równo, tyle że jak już się 2.0 rozbuja to efekt jest taki: [link widoczny dla zalogowanych]
![Razz](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_razz.gif) |
Red, a co powiesz na to?
200SX CA18DET VS. SEAT LEON CUPRA R
200SX - 169KM
LEON CUPRA R - 224KM
BTW - ciekawe ile ten 200SX ma naprawde kucy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukkil dnia 17 Cze 2008 23:14 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 18 Cze 2008 20:25 Temat postu: |
|
|
Tak naprawdę ten 200sx z 1.8T on board ma tyle kucy ile jest tam napisane czyli 169+
p.s.
w kraku goni taki CA18DET podkręcony pod 280 kucy (koleś się zaparł i postanowił nie swapować na SR20DET i wyciąga ostatnie poty z "CADETa" )
p.s.2.
taką cuprę na moim podwórku łyka wolnossący sunny gti z SR20DE on board dłubnięty pod 180 kucyków
hiszpańskie auta są fajne, ale na plażę w Costa del sol
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|