 |
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwi@t
Gość
|
Wysłany: 03 Sty 2008 21:43 Temat postu: |
|
|
johny_fellow napisał: |
Z takim silnikiem nie ma najmniejszego problemu w adaptacji. Kupujesz silniki, kompa i gotowe. Chyba, że masz gaźnik to jest więcej dłubania.
Z resztą nawet chyba komp zwykły + SMT6 by wystarczyło żeby to wysterować.
|
nie pisałem że nie można silnika swapnąć (bo to oczywiste że można) tylko że samego systemu NVCS, no chyba że chciałby ktoś zmieniać cały blok silnika...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
johny_fellow
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice-GCH Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Sty 2008 22:26 Temat postu: |
|
|
Z tego co się orientuję to wystarczy zmienić głowicę i kompa.
Pozatym na NKP goago zrobił 120KM z GA16 i na dodatek na LPG!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwi@t
Gość
|
Wysłany: 04 Sty 2008 0:10 Temat postu: |
|
|
johny_fellow napisał: | Z tego co się orientuję to wystarczy zmienić głowicę i kompa.
Pozatym na NKP goago zrobił 120KM z GA16 i na dodatek na LPG! |
spoko... jak mi sie wszystko uda to też będe taką mocą dysponował... ale... zawsze jest ALE zobaczymy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bk
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04 Sty 2008 22:07 Temat postu: |
|
|
tarsar napisał: |
SR od Targi niczym się nie rózni, ma 102KM a Targa niby 90KM ale wiadomo,że to fikcja. Z technikaliów,oprócz spoilerków z GTi oraz no targi to jest to samo. Nie ma raczej żadnych różnic- tak jak Sunny 1.6 i Sunny 1.6 SR - kosmetyka i detale. A w Almerze do 99 jest ten sam motor! 1.4 czy 1.6 to własnie Ga14DE GA16DE, w Sunny 1.4 94 jest idento praktycznie.
Mieszali w tych silnikach z wałkami rozrządu stąd różne moce(poczytaj na NKP) a tak to to samo jak Primerze , Sunny oraz NX-ie i Almerze. |
tarsar napisał: |
Hehe,może się przyda
Hermik - ja też miałem problem z brakiem el.szb - miałem to w poprzednich autach,ale niestety w F-ce(mimo,że miała Klime,Abs) ani wNX-ie tego nie mam, ale się przyzwyczaiłem
Co do mocy 90PS - 102PS to tak jak w 1.4 75 PS i 87PS - ponoć nie ma różnicy,tylko tak pisali ,że ma 90 i 75 ze wzgledu na graniczne wartości podatków od tej mocy w Niemczech. W Polsce kupiłes Almere 1,4 87PS, a w D 1.4 75PS
Za katalogiem:
NX 1.6 Targa 90PS: moment obrotowy 136Nm/4000, moc 90 przy 6000, 0-100km/h 10,7s Vmax -185km/h śr.zużycie 6.9l
NX 1.6 SR 102PS: mom.obr. 136Nm/4000, moc 102 przy 6000, 0-100 10,4, V-max 190(!),śr.zużycie 6.9l
MASA TAKA SAMA 1067KG!!! Czyli jest pewna różnica ale minimalna,na pewno nie 12KM.
W Mazdzie 323F 1.6 88PS , a 1.8 103PS (15KM różnicy) jest przepaść do setki(10.3 i 8.9), więc ta różnica w SR jest prawie żadna.
Almera 99rok ma moc 99KM, z 1.6 więc to jest możliwa moc SR-ki.
Jakby nie patrzeć,namieszali Japońce z tymi mocami + przepisy w Niemczech i tak naprawdęnie wiadomo o co chodzi. Wałki rozrządu prawdę jedynie moga powiedzieć.
Na rynek japoński był Pulsar(Sunny) 1.5 i miał 105 PS i cześć... |
No i już dalej zębów zaciskać nie moge, musze się nie zgodzić tym razem ja będe bronił kochanych SR-ek.
Między zwykłą setką a SR-ką jest 12 koni różnicy i niezgodze się z stwierdzeniem, że to fikcja i różnią się głównie kosmetykami i detalami. Zapytajcie jakiegokolwiek użytkownika SR-ki, który miał przyjemność jechać również 90 konną targą "jak było?" padnie odpowiedź "spokojnie" może papierkowe 12 koni wydawać się niewiele, ale w momencie małego zcięcia ze zwykła setunią robi swoje. Osobiście dużo jezdziłem z "Rafciem" z forum (gdy jeszcze nie miał gti a 90-tke) i możecie śmiało go zapytać czy zostawał z tyłu chodź kierowcą jest bardzo dobrym (teraz oczywiści po naszych ostatnich cięciach z jego new gti oczywiście mnie szlak trafia) .
Kolejny przykład, "tarsar" wypisuje tu dane techniczne, które sorka ale nie mają większego związku z rzeczywistością. Występująca różnica mocy wiadomo że ma swoje powiązanie z V-max. Po wcześniejszej rozmowie z "Matim1411" odnośnie jego poprzedniej sety(90) dowiedziałem się że max prędkości jakie wyciskał z setuni to 185-190 km/h i dalej niestety nie szła, prędkość max mojej SR-ki na A2 odcinek Poznań-Buk przy około 6000 obr na 5tym biegu wynosiła 205km/h i powoli lecz jednak nieustannie wzrastała. (zaraz napewno pojawią się głosy"udowodnij", "pokaż papierek z hamowni", "nagraj filmik jak jedziesz"- jeśli takie będą to poprostu zapraszam do P-Ń.
Co do momentu obrotowego, jak pewnie większość was wie jest to parametr, który im wyższy pozwala szybciej osiągnąć prędkość maks. Tak więc idąc tym tropem często auta mniejszej mocy o dużo wyższym momencie obrotowym zwyciężają na krótkim dystansie. Skoro według danych katalogowych SR-ka ma taki sam moment obrotowy to dlaczego większość kierowców śmigających nią nie ma problemu "odstawić" na krótkim dystansie 90tke, a nie wydaje mi się, żeby wszyscy dobrzy kierowcy setek znajdowali się tylko w SR-kach, powód napewno siedzi w silniku.
Według mnie dane techniczne/katalogowe niech pozostaną w sferze rozmyślań, ale jak jest w życiu, na ulicy i czy jest tam tych 12 koni więcej czy ich nie ma... niech przekona się każdy sam.
Odnośnie Targi i Steel Roof nie będe się rozpisywał bo to tylko i wyłącznie kwestia gustu, tak samo jak wnętrze i inne detale, a jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje.
Podsumowując: wszyscy śmigamy najpiękniejszymi autami na globie i mało co jest w stanie zaprzeczyć stwierdzeniu, że... 100nx FOREVER !!! ))
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bk dnia 04 Sty 2008 22:15 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafciu
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Sty 2008 22:47 Temat postu: |
|
|
Zgadzam sie z "bk-ejem" i musze potwierdzić, że te 12 koni naprawde robi swoje, moja była setka nie dawała sobie rady:) A co do prędkości maxymalnej to też potwierdzam, bo nieraz byłem jej świadkiem. Bartus ma naprawde zadbany model i powiem, krótko... DAJE RADE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Quattro
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Sty 2008 0:02 Temat postu: |
|
|
Cytat: | c.) roznica miedzy - GA16DE(90) i - GA16DE(102) polegala tylko i wylacznie na zastosowaniu w tej drugiej jednostce tych samych walkow rozrzadu co w poprzednim silniku - GA16DS. Wersje targa po fl mialy ograniczona moc do 90KM na rynkach - niemieckim i na wyspach. |
takie male przypomnienie z mojej rozpiski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 05 Sty 2008 23:14 Temat postu: |
|
|
Quattro napisał: | Cytat: | c.) roznica miedzy - GA16DE(90) i - GA16DE(102) polegala tylko i wylacznie na zastosowaniu w tej drugiej jednostce tych samych walkow rozrzadu co w poprzednim silniku - GA16DS. Wersje targa po fl mialy ograniczona moc do 90KM na rynkach - niemieckim i na wyspach. |
takie male przypomnienie z mojej rozpiski  |
sprostuje ze nie wałkow a jedynie "wałka wydechowego"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Quattro
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 06 Sty 2008 1:10 Temat postu: |
|
|
A ja sie nie zgodze - w Almerze 1.6SR byla wersja ze zmienionym walkiem ssacym (wzgledem 90KM GA16DE) i osiagala moc 97KM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 06 Sty 2008 21:10 Temat postu: |
|
|
bk napisał: | tarsar napisał: |
SR od Targi niczym się nie rózni, ma 102KM a Targa niby 90KM ale wiadomo,że to fikcja. Z technikaliów,oprócz spoilerków z GTi oraz no targi to jest to samo. Nie ma raczej żadnych różnic- tak jak Sunny 1.6 i Sunny 1.6 SR - kosmetyka i detale. A w Almerze do 99 jest ten sam motor! 1.4 czy 1.6 to własnie Ga14DE GA16DE, w Sunny 1.4 94 jest idento praktycznie.
Mieszali w tych silnikach z wałkami rozrządu stąd różne moce(poczytaj na NKP) a tak to to samo jak Primerze , Sunny oraz NX-ie i Almerze. |
tarsar napisał: |
Hehe,może się przyda
Hermik - ja też miałem problem z brakiem el.szb - miałem to w poprzednich autach,ale niestety w F-ce(mimo,że miała Klime,Abs) ani wNX-ie tego nie mam, ale się przyzwyczaiłem
Co do mocy 90PS - 102PS to tak jak w 1.4 75 PS i 87PS - ponoć nie ma różnicy,tylko tak pisali ,że ma 90 i 75 ze wzgledu na graniczne wartości podatków od tej mocy w Niemczech. W Polsce kupiłes Almere 1,4 87PS, a w D 1.4 75PS
Za katalogiem:
NX 1.6 Targa 90PS: moment obrotowy 136Nm/4000, moc 90 przy 6000, 0-100km/h 10,7s Vmax -185km/h śr.zużycie 6.9l
NX 1.6 SR 102PS: mom.obr. 136Nm/4000, moc 102 przy 6000, 0-100 10,4, V-max 190(!),śr.zużycie 6.9l
MASA TAKA SAMA 1067KG!!! Czyli jest pewna różnica ale minimalna,na pewno nie 12KM.
W Mazdzie 323F 1.6 88PS , a 1.8 103PS (15KM różnicy) jest przepaść do setki(10.3 i 8.9), więc ta różnica w SR jest prawie żadna.
Almera 99rok ma moc 99KM, z 1.6 więc to jest możliwa moc SR-ki.
Jakby nie patrzeć,namieszali Japońce z tymi mocami + przepisy w Niemczech i tak naprawdęnie wiadomo o co chodzi. Wałki rozrządu prawdę jedynie moga powiedzieć.
Na rynek japoński był Pulsar(Sunny) 1.5 i miał 105 PS i cześć... |
No i już dalej zębów zaciskać nie moge, musze się nie zgodzić tym razem ja będe bronił kochanych SR-ek.
Między zwykłą setką a SR-ką jest 12 koni różnicy i niezgodze się z stwierdzeniem, że to fikcja i różnią się głównie kosmetykami i detalami. Zapytajcie jakiegokolwiek użytkownika SR-ki, który miał przyjemność jechać również 90 konną targą "jak było?" padnie odpowiedź "spokojnie" może papierkowe 12 koni wydawać się niewiele, ale w momencie małego zcięcia ze zwykła setunią robi swoje. Osobiście dużo jezdziłem z "Rafciem" z forum (gdy jeszcze nie miał gti a 90-tke) i możecie śmiało go zapytać czy zostawał z tyłu chodź kierowcą jest bardzo dobrym (teraz oczywiści po naszych ostatnich cięciach z jego new gti oczywiście mnie szlak trafia) .
Kolejny przykład, "tarsar" wypisuje tu dane techniczne, które sorka ale nie mają większego związku z rzeczywistością. Występująca różnica mocy wiadomo że ma swoje powiązanie z V-max. Po wcześniejszej rozmowie z "Matim1411" odnośnie jego poprzedniej sety(90) dowiedziałem się że max prędkości jakie wyciskał z setuni to 185-190 km/h i dalej niestety nie szła, prędkość max mojej SR-ki na A2 odcinek Poznań-Buk przy około 6000 obr na 5tym biegu wynosiła 205km/h i powoli lecz jednak nieustannie wzrastała. (zaraz napewno pojawią się głosy"udowodnij", "pokaż papierek z hamowni", "nagraj filmik jak jedziesz"- jeśli takie będą to poprostu zapraszam do P-Ń.
Co do momentu obrotowego, jak pewnie większość was wie jest to parametr, który im wyższy pozwala szybciej osiągnąć prędkość maks. Tak więc idąc tym tropem często auta mniejszej mocy o dużo wyższym momencie obrotowym zwyciężają na krótkim dystansie. Skoro według danych katalogowych SR-ka ma taki sam moment obrotowy to dlaczego większość kierowców śmigających nią nie ma problemu "odstawić" na krótkim dystansie 90tke, a nie wydaje mi się, żeby wszyscy dobrzy kierowcy setek znajdowali się tylko w SR-kach, powód napewno siedzi w silniku.
Według mnie dane techniczne/katalogowe niech pozostaną w sferze rozmyślań, ale jak jest w życiu, na ulicy i czy jest tam tych 12 koni więcej czy ich nie ma... niech przekona się każdy sam.
Odnośnie Targi i Steel Roof nie będe się rozpisywał bo to tylko i wyłącznie kwestia gustu, tak samo jak wnętrze i inne detale, a jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje.
Podsumowując: wszyscy śmigamy najpiękniejszymi autami na globie i mało co jest w stanie zaprzeczyć stwierdzeniu, że... 100nx FOREVER !!! )) |
Jak to wygląda w praktyce między SR'ką i zwykłą 90-ątką nie wiem.
Podejrzewam, że bardzo, ale to bardzo dużą różnicę robi również stan techniczny pojazdu, ogumienie itp.
W sumie chciałbym sprawdzić swoją jak, to jest w rzeczywistości.
Niestety m.in. warunki drogowe ostatnio to utrudniają.
A i nie wiem, gdzie można na spokojnie i bez nerwów takowy test przeprowadzić.
Może wybiorę się do Borska, czy gdzie tam i zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Quattro
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 06 Sty 2008 22:45 Temat postu: |
|
|
Ged... za pare dni jak przeloze walki to sam powiem Ci o tym jaka jest roznica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Sty 2008 12:22 Temat postu: |
|
|
o i kolejny magik mocy
[link widoczny dla zalogowanych]
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
integer2006
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: 10 Sty 2008 12:29 Temat postu: |
|
|
dobry tytuł aukcji - ciekawy nissan...dotąd wierze w reszte nie:-P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 11 Sty 2008 2:05 Temat postu: |
|
|
Kwi@t napisał: | 120KM w 1.6? po modach owszem podobno i w serii:
Istnieje wersja naszego silniczka która posiada już w serii 115KM (85KW), 146Nm (podobno w nowszych wersjach 120KM). Była ona montowana w samochodach wypuszczanych na rynek północnej amerykański,
są to silniczki GA16de z systemem NVCS (coś jak v-tec u hondy, zmienne fazy rozrządu).
System ten włącza się przy 1500rpm i wyłącza przy 6500rpm
Niestety swap tego systemu do naszego europejskiego ga16de jest chyba niewwykonalny ponieważ budowa silnika jest troche inna co widać na fotkach: |
Jakby ktoś był zainteresowany to mam na sprzedaż taki silniczek z pełnym osprzętem, wiązką elektryczną, komputerem, pompką paliwa ... Cena atrakcyjna! Silniczek w bdb stanie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SEBOL_MKS dnia 11 Sty 2008 2:06 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Quattro
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Sty 2008 10:17 Temat postu: |
|
|
wiela?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Quattro
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Sty 2008 14:14 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten jest jeszcze lepszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|