Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Sty 2008 16:14 Temat postu: |
|
|
Quattro napisał: | http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4103502
Ten jest jeszcze lepszy |
Może to ta wersja "Spezial" sądząc po nietypowym stylingu przedniego zderzaka??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez obserVator dnia 11 Sty 2008 19:02 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Molossus
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Sty 2008 17:43 Temat postu: |
|
|
Quattro napisał: | http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4103502
Ten jest jeszcze lepszy |
Toż to potwór z piekła rodem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czarodziej75
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stanisławów Pierwszy/Nieporęt Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Lut 2008 9:44 Temat postu: |
|
|
Ja z małym sprostowaniem co do róznicy wersji
SR ma 102 patataje... a zwykły ma od 90 kucy zreszta mozna to łatwo rozpoznać... wystarczy sprawdzić jaki filtr powietrza jest.. jezeli jest okrągły to mamy doczynienia ze zwykłym jezeli prostokątny to jest to mocniejsza wersjka..
Tak samo była wersja Pacyfic która nie miała ospoilerowania od GTi ale silnik był mocniejszy... były różne wersje...
Po za tym miedzy latami '93-'94 jest różnica w zegarach... nikt tego nie zauwazył...? Te przed '94 rokiem mają odwrotnie licznik z obrotomierzem te po '94 mają juz zmieniony układ... z lewej na prawą... no po za tym kierownica jest inna...
Byłą też japońska wersja SR która miała 1.8 silnik i ponad 120 kucy...
Były tez wersje limitowane tak jak Nissan 100NX 1.4 litra i 100NX 2.0 GTi+R
Do tej drugiej wesji został zapozyczony cały układ z NIssana Sunny GTi+R
A co bystrzejsi to bedą wiedziec że nissany 100NX.. były robione tez przed rokiem '90. i miały otwierane swiatła... w Japonii nazywały się EXA lub Pulsar...
A ogólnie 100NX 1.6 SR to wdzieczne auto.. bo basują cześci od almery, od primery i nawet od nowego nissana micry...
I uzyskanie 120 kucy w 1.6 nie jest problemem.. wystarczy zapodac komputer od silnika z Micry 1.6 który dysponuje 120 KM
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czarodziej75 dnia 10 Lut 2008 9:47 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Lut 2008 11:42 Temat postu: |
|
|
Czarodziej75 napisał: |
Po za tym miedzy latami '93-'94 jest różnica w zegarach... nikt tego nie zauwazył...? Te przed '94 rokiem mają odwrotnie licznik z obrotomierzem te po '94 mają juz zmieniony układ... z lewej na prawą... |
Myślę że nie ma na tym forum osoby która by tego nie wiedziała, ale dziękujemy za przypomnienie.
Czarodziej75 napisał: |
A co bystrzejsi to bedą wiedziec że nissany 100NX.. były robione tez przed rokiem '90. i miały otwierane swiatła... w Japonii nazywały się EXA lub Pulsar... |
Owszem co bystrzejsi na pewno wiedzą że bezpośrednim protoplastą naszego 100NXa - były wersje coupe pulsara znane jako Pulsar NX (w USA) i EXA. Np. początki Pulsara NX sięgają 1983r. (silniki: E15ET i E16S), a od 1987r. weszła poliftowa (w zasadzie nowa) wersja Pulsara NX/EXY - produkowana do 1990r. (silnik: CA18DE), następnie zastąpiona już znanym nam modelem NX1600/2000 (USA, silniki: GA16DE, SR20DE), 100NX 1.6/2.0 (Europie, silniki: GA16DS, GA16DE, SR20DE) i NX Coupe (Japonia/Australia, silniki: GA15DS -94KM, GA16DE, SR18DE -125KM, rzadziej SR20DE).
Czarodziej75 napisał: |
Były tez wersje limitowane tak jak Nissan 100NX 1.4 litra i 100NX 2.0 GTi+R |
Nie wiem co oznacza wg Ciebie "wersja limitowana" w tym konkretnym przypadku, tzn. czy Nissan wyprodukował dwie sztuki NXa 1.4 lub 2.0GTI+R dla sułtana Brunei, czy też 2000 sztuk na świat. Raczej optowałbym za korektą Twojej propozycji silnikowej dotyczącej motoru 1.4 (był 1.5), a co do wersji GTI+R to najprawdopodobniej jakiś swap "garażowy", bo nigdzie nie ma wzmianki że Nissan robił oficjalnie NXa na którykolwiek rynek w takiej właśnie wersji.
p.s.
wpisz sobie do profilu skąd jesteś - taki niewdzięczny wymóg w regulasie tego forum.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 10 Lut 2008 11:44 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aras
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wroclaw Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lut 2008 11:44 Temat postu: |
|
|
Czarodziej75 co do pierwszej części twojej wypowiedzi to wydaje mi sie ze każde ga16de maja prostokątny filtr powietrza a nie każde ma 102 KM , co do ostatniego wątku to byłaby bajka(dla osób z 1.6 wtrysk) gdybyś miał racje z tym komputerem ale osobiście mysle ze to nie tylko od kompa zależy...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aras dnia 10 Lut 2008 11:46 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prex
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 10 Lut 2008 11:45 Temat postu: |
|
|
Czarodziej75 napisał: | Ja z małym sprostowaniem co do róznicy wersji
SR ma 102 patataje... a zwykły ma od 90 kucy zreszta mozna to łatwo rozpoznać... wystarczy sprawdzić jaki filtr powietrza jest.. jezeli jest okrągły to mamy doczynienia ze zwykłym jezeli prostokątny to jest to mocniejsza wersjka..
Tak samo była wersja Pacyfic która nie miała ospoilerowania od GTi ale silnik był mocniejszy... były różne wersje...
Po za tym miedzy latami '93-'94 jest różnica w zegarach... nikt tego nie zauwazył...? Te przed '94 rokiem mają odwrotnie licznik z obrotomierzem te po '94 mają juz zmieniony układ... z lewej na prawą... no po za tym kierownica jest inna...
Byłą też japońska wersja SR która miała 1.8 silnik i ponad 120 kucy...
Były tez wersje limitowane tak jak Nissan 100NX 1.4 litra i 100NX 2.0 GTi+R
Do tej drugiej wesji został zapozyczony cały układ z NIssana Sunny GTi+R
A co bystrzejsi to bedą wiedziec że nissany 100NX.. były robione tez przed rokiem '90. i miały otwierane swiatła... w Japonii nazywały się EXA lub Pulsar...
A ogólnie 100NX 1.6 SR to wdzieczne auto.. bo basują cześci od almery, od primery i nawet od nowego nissana micry...
I uzyskanie 120 kucy w 1.6 nie jest problemem.. wystarczy zapodac komputer od silnika z Micry 1.6 który dysponuje 120 KM |
Czlowieku ameryki nie odkryles Poprzegladaj forum zanim sie zaczniesz wypowiadac i w niektorych momentach herezje glosic. I uzupelnij w podpisie skad jestes, bo moze sie to zle skonczyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czarodziej75
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stanisławów Pierwszy/Nieporęt Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Lut 2008 12:09 Temat postu: |
|
|
Owszem wszystkie nissany z prostokątnym filtrem to mają moc 102 patataji ale nie musza miec ospoilerowania od 2.0, była też wersja amerykańska, która miała filtr taki jak w 2.0 i dysponowała mocą 115 konną... wyrózniały ją digitalowe zegary co nie we wszystkich wersjach ze stanów było...
Prex
O jaką herezję Ci chodzi.... podaj konkrety a nie bulwersujesz sie jak woda w kiblu...?
Swojego nissana nabyłem w salonie w Niemczech 13 lat temu...
I miałem sporo materiałów na ten temat...
Sam się nim zajmuje i nie łażę po warsztatach bo jak raz byłem to nie wiedzieli ze takie auto istnieje...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czarodziej75 dnia 10 Lut 2008 12:18 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Lut 2008 12:55 Temat postu: |
|
|
Czarodziej75 napisał: | Owszem wszystkie nissany z prostokątnym filtrem to mają moc 102 patataji[...] |
No i tak i nie. Tak, jeżeli masz na myśli ECU z NX'a na wtrysku na Europę, nie - jeżeli weźmiesz pod uwagę różne wałki w głowicy w wersjach 90KM i 102KM...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwi@t
Gość
|
Wysłany: 10 Lut 2008 16:33 Temat postu: |
|
|
Czarodziej75 napisał: | Owszem wszystkie nissany z prostokątnym filtrem to mają moc 102 patataji ale nie musza miec ospoilerowania od 2.0, była też wersja amerykańska, która miała filtr taki jak w 2.0 i dysponowała mocą 115 konną... wyrózniały ją digitalowe zegary co nie we wszystkich wersjach ze stanów było...
Prex
O jaką herezję Ci chodzi.... podaj konkrety a nie bulwersujesz sie jak woda w kiblu...?
Swojego nissana nabyłem w salonie w Niemczech 13 lat temu...
I miałem sporo materiałów na ten temat...
Sam się nim zajmuje i nie łażę po warsztatach bo jak raz byłem to nie wiedzieli ze takie auto istnieje... |
główną różnicą pomiędzy wersją USA a UE było zastosowanie w silnikach z USA systemu NVCS (zmienno faza) i to właśnie dawało te dodatkowe konie, dolot faktycznie wyglądał tam jak od GTI a zegary były opcją
co do twojego twierdzenia że każdy nissan z kwadratowym filtrem ma 102KM to weź sobie poszukaj na obudowie swojego silnika mocy w KW i jeśli nie jest to wersja SR to najprawdopodobniej ujrzysz tam 66KW a to po przeliczeniu na KM za ch... nie da ci 102KM
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czarodziej75
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stanisławów Pierwszy/Nieporęt Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Lut 2008 20:03 Temat postu: |
|
|
Owszem 66kw to około 90KM... ale ja mam 75kw... i zawsze jak z kuzynem sprowadzalismy to tak ze wszystkie co nam sie trafiały z prostokątnym filtrem to miały 75kw... a te z okrągłym to miały 66kw...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwi@t
Gość
|
Wysłany: 10 Lut 2008 21:26 Temat postu: |
|
|
Czarodziej75 napisał: | Owszem 66kw to około 90KM... ale ja mam 75kw... i zawsze jak z kuzynem sprowadzalismy to tak ze wszystkie co nam sie trafiały z prostokątnym filtrem to miały 75kw... a te z okrągłym to miały 66kw... |
75KW napewno miały SRki a co do trafności to chyba miałeś fuksa, ja mam obecnie silnik od primerki ale mój poprzedni, który skończył swój żywot, był również z niemiec (jak z resztą całe auto), miał on wyryte jasno i wyraźnie 66KW i był z kwadratowym filtrem (wtrysk, końcówka 93r), właśnie najwięcej takich setek jeździ po naszym kraju,
a ta twoja to napewno nie SR? masz targę? a może miałeś również przekłądany silnik?
bo na niemcy z tego co mi wiadomo nie wypuszczano 102KM targi - no chyba że się mylę a nie jest to nie możliwe
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czarodziej75
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stanisławów Pierwszy/Nieporęt Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Lut 2008 21:32 Temat postu: |
|
|
A no widzisz.. ja kupowałem nyski produkowane po 93... czyli ja mam swojego z grudnia 94
A to róznica jest w tryskach..? ja sadziłem ze chodzi o przepływomierz..
A miałem taką akcje ze w Nissanie powiedzieli mi ze nie mam przepływomierza... no sadziłem ze umre ze smiechu bo wyciągnołem i im pokazałem
Jedynie nie moge zlikwidowac w swoim... utraty mocy przy wysokich obrotach.. tak jak by chciał a nie mogł... silnik zmieniłem i tez było to samo.. wiec to nie silnik..
Jest to czasami... ale troche denerwójące...
P.S. No oczy wiscie ze mam Targa.. kupowana w salonie... w niemczech w 95 roku po co mi nyska bez targi to nie było by kurcze sensu...
No moja miała tylnie światło stop ale nie miała ABS... ogólnie dziwna wersja jakas...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czarodziej75 dnia 10 Lut 2008 21:34 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwi@t
Gość
|
Wysłany: 10 Lut 2008 21:39 Temat postu: |
|
|
Czarodziej75 napisał: | A no widzisz.. ja kupowałem nyski produkowane po 93... czyli ja mam swojego z grudnia 94
A to róznica jest w tryskach..? ja sadziłem ze chodzi o przepływomierz..
A miałem taką akcje ze w Nissanie powiedzieli mi ze nie mam przepływomierza... no sadziłem ze umre ze smiechu bo wyciągnołem i im pokazałem
Jedynie nie moge zlikwidowac w swoim... utraty mocy przy wysokich obrotach.. tak jak by chciał a nie mogł... silnik zmieniłem i tez było to samo.. wiec to nie silnik..
Jest to czasami... ale troche denerwójące...
P.S. No oczy wiscie ze mam Targa.. kupowana w salonie... w niemczech w 95 roku po co mi nyska bez targi to nie było by kurcze sensu...
No moja miała tylnie światło stop ale nie miała ABS... ogólnie dziwna wersja jakas... |
no tak, a jak zmieniałeś silnik to z czego wsadzałeś? też z 100nx'a czy siedział w czymś innym? może poprostu masz wsadzony silnik od SRki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czarodziej75
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stanisławów Pierwszy/Nieporęt Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Lut 2008 21:47 Temat postu: |
|
|
Czekaj..
silnik jest ten sam.. po prostu jak pojawił sie problem z utrata mocy przy wysokich obrotach to wsadzilismy silnik primery.. problem nie minął to spowrotem go wrzuciłem..
Silnik jest ten sam...
Za bardzo nie kumałem co mi sprzedaja ale jest to wersja 75kw z dachem targa... i swiatłem stopu.. cos mowili ze wersja pacyfic....
Tak samo nie czaje tego z tymi czarnymi listwami po bokach.. u mnie sa w kolorze nadwozia... a kierownica z air bagiem.. i to mnie zszokowało.. bo jak ogladałem to nie widziałem airbagów w xyskach.. jedynie jak jexdziłem wersją amerykańską to one miały...
A tak na marginesie gdzie mozna kupic digitalowe zegary...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Lut 2008 21:57 Temat postu: |
|
|
Kwi@t napisał: | Czarodziej75 napisał: | A no widzisz.. ja kupowałem nyski produkowane po 93... czyli ja mam swojego z grudnia 94
A to róznica jest w tryskach..? ja sadziłem ze chodzi o przepływomierz..
A miałem taką akcje ze w Nissanie powiedzieli mi ze nie mam przepływomierza... no sadziłem ze umre ze smiechu bo wyciągnołem i im pokazałem
Jedynie nie moge zlikwidowac w swoim... utraty mocy przy wysokich obrotach.. tak jak by chciał a nie mogł... silnik zmieniłem i tez było to samo.. wiec to nie silnik..
Jest to czasami... ale troche denerwójące...
P.S. No oczy wiscie ze mam Targa.. kupowana w salonie... w niemczech w 95 roku po co mi nyska bez targi to nie było by kurcze sensu...
No moja miała tylnie światło stop ale nie miała ABS... ogólnie dziwna wersja jakas... |
no tak, a jak zmieniałeś silnik to z czego wsadzałeś? też z 100nx'a czy siedział w czymś innym? może poprostu masz wsadzony silnik od SRki? |
Trafna uwaga. Tak Was czytam i już prawie zostałem zaczarowany przez kolegę Czarodzieja75 a tu nagle ni stąd ni z owąd mówi że ma swapa
Podaję bodajże za kolegą wojh z NKP dane co do sprzedawanych wersji 100NXów w Niemczech:
100 NX 1.6 Targa GA16DS 1597 66/90 10.1990 - 10.1992
100 NX 1.6 Targa GA16DE 1597 66/90 10.1992 - 10.1995
100 NX 1.6 Targa Special GA16DE 1597 66/90 04.1993 - 11.1993
100 NX 1.6 SR GA16DE 1597 75/102 09.1993 - 09.1995
100 NX GTI Targa SR20DE 1998 105/143 06.1991 - 03.1995
100 NX GTi Targa Special SR20DE 1998 105/143 04.1993 - 11.1993
Z powyższego wynika jedno:
- nie było opcji 102 konnego GA16DE z targą
Wszelkie jeżdżące dziś "niemieckie" 100NXy z targą, a posiadające 102 kuce to albo podrasowane 90konne 1.6 albo swap silnika z wersji 1.6 SR.
p.s.
wersje "special" (spezial) charakteryzowały się podobno w standardzie zawiechą Eibach'a, alu-felgami (bodajże Borbeta) i skórzaną kierownicą Momo.
No nic korektuję wypowiedź skoro kolega Czarodziej znów coś czaruje i zaklina się że po swapie z primki znów wrócił na swoje miejsce ori silnik 102kuce
W takim razie z mojej strony już brak propozycji co do ORYGINALNEGO targowego 1.6 kolegi Czarodzieja. Kto wie może ta wersja pacyfik jest wszystkiemu winna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 10 Lut 2008 22:00 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|