Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Cze 2007 17:29 Temat postu: Azot zamiast powietrza w oponach |
|
|
Przy szukaniu opon dla setuni, natknąłem się na ofertę napełnienia laczków azotem.
W necie znalazłem opinie podzielone jak o magnetyzerach...
Warto? Czy to kolejny klopsdrops?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30 Cze 2007 18:15 Temat postu: Re: Azot zamiast powietrza w oponach |
|
|
foster napisał: | Przy szukaniu opon dla setuni, natknąłem się na ofertę napełnienia laczków azotem.
W necie znalazłem opinie podzielone jak o magnetyzerach...
Warto? Czy to kolejny klopsdrops? |
W powietrzu atmosferycznym jest ok. 78% azotu. I to jest odpowiedź na Twoje pytanie
Bzdura typu magnetyzer i opornik jako chip.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Cze 2007 18:39 Temat postu: Re: Azot zamiast powietrza w oponach |
|
|
marthen napisał: | W powietrzu atmosferycznym jest ok. 78% azotu. I to jest odpowiedź na Twoje pytanie |
Sie wie... stąd właśnie mój post, liczyłem że ktoś próbował na "sobie" takiego manewru.
Swoją drogą helem to byłby dopiero tjuuuuunink, lżejsze i cieniej by piszczały oponki hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jjj
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LOOOBLYN
|
Wysłany: 30 Cze 2007 20:02 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz za darmo np. przy wymianie opon to nie zaszkodzi. Co do powietrza to wlaśnie te marne 21% tlenu powoduje, że obok ubocznego efektu jak oddychanie zwierząt i roślin(tak tak) tlen powoduje utlenianie np gumy i metalu. Ponadto w oponie z azotem nie zmienia się tak drastycznie ciśnienie. Wiem bo sprawdzalem po szybkiej jeździe, różnica 0,2 bara z powietrzem. Nie na darmo w wyścigach się go stosuje.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
X(iksel)L
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GRu city--Grudziadz
|
Wysłany: 30 Cze 2007 23:25 Temat postu: |
|
|
w niemczech podobno na wiekszosci stacji mozna tankowac opony azotem oczywiscie za oplata podobno od tego nie masz efektu ulatywania powietrza nawet po dlugim czasie a i opony staja sie zywotniejsze--tak tylko slyszalem----
ale ciekawy jestem jakby nadymac helu w opony czy by cos zmienilo??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pitek NX
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lip 2007 9:21 Temat postu: |
|
|
hmmmmmyyyy.... a jakie powinno być ciśnienie w kołach ?
słyszałem ze 2,7bara dobrze słyszałem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Abarth
Gość
|
Wysłany: 01 Lip 2007 9:34 Temat postu: |
|
|
Pitek NX napisał: | hmmmmmyyyy.... a jakie powinno być ciśnienie w kołach ?
słyszałem ze 2,7bara dobrze słyszałem ? |
Z tego co pamiętam to:
2.6 przód
2.4 tył
Będę w warsztacie to w tabeli dokładnie sprawdzę
|
|
Powrót do góry |
|
|
NadiR
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 01 Lip 2007 9:45 Temat postu: |
|
|
Abarth napisał: |
2.6 przód
2.4 tył
Będę w warsztacie to w tabeli dokładnie sprawdzę |
Chyba w 7 osób
Wg tabeli: 1-2 osoby: 2.0T, 2.2P
Wg tabeli: 3-4 osoby: 2.2T, 2.4P
Było już o tym pisane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pitek NX
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lip 2007 14:43 Temat postu: |
|
|
ok dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
X(iksel)L
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GRu city--Grudziadz
|
Wysłany: 01 Lip 2007 15:56 Temat postu: |
|
|
u mnie na wnece od drzwi kierowcy byla naklejka gdzie byly rozpisane cisnienia w zaleznosci od zaladowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Seba
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lip 2007 16:22 Temat postu: |
|
|
X(iksel)L napisał: | u mnie na wnece od drzwi kierowcy byla naklejka gdzie byly rozpisane cisnienia w zaleznosci od zaladowania | u mnie też to jest. ale mi to się nie przydaje bo laczki mam inne, a na nalepie jest tylko standard;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
X(iksel)L
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GRu city--Grudziadz
|
Wysłany: 01 Lip 2007 17:44 Temat postu: |
|
|
Seba napisał: | X(iksel)L napisał: | u mnie na wnece od drzwi kierowcy byla naklejka gdzie byly rozpisane cisnienia w zaleznosci od zaladowania | u mnie też to jest. ale mi to się nie przydaje bo laczki mam inne, a na nalepie jest tylko standard;) |
dokladnie to samo mialem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|