Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bizness
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 29 Lis 2006 22:39 Temat postu: dlaczego to robicie? |
|
|
Po przeczytaniu topicu o gazie do gti musialem zalozyc ten temat. Dlaczego chcecie gazowac swoje auta? Rozumiem ze zalezy wam na pieniadzach ale nowe instalacje sa drogie i zeby sie zwrocily potrzeba zrobic naprawde sporo km. Auto na gazie jest duzo slabsze i szybciej sie zuzywa, a jesli ma te same osiagi to gazu pali drozej niz benzyny. Nie potrafie tego zrozumiec, silnik ktory jest marzeniem wielu forumowiczow zostaje katowany produktem ubocznym wytwarzania benzyny. Jesli tak wam zalezy na oszczednosciach to dlaczego nie kupicie sobie tico?
ps mam nadzieje na zywa dyskusje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rav
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Bielany
|
Wysłany: 29 Lis 2006 22:54 Temat postu: Re: dlaczego to robicie? |
|
|
bizness napisał: | ... nowe instalacje sa drogie i zeby sie zwrocily potrzeba zrobic naprawde sporo km. Auto na gazie jest duzo slabsze i szybciej sie zuzywa, a jesli ma te same osiagi to gazu pali drozej niz benzyny. Nie potrafie tego zrozumiec, silnik ktory jest marzeniem wielu forumowiczow zostaje katowany produktem ubocznym wytwarzania benzyny... |
Masz mocno nieaktualne informacje.
Ja mam gaz w GTI z jednej prostej przyczyny, żaden 1.6 nie da mi takiej frajdy z jazdy jak mój GTI na gazie, no i teraz nie licze kilometrów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 29 Lis 2006 23:11 Temat postu: Re: dlaczego to robicie? |
|
|
bizness napisał: | Po przeczytaniu topicu o gazie do gti musialem zalozyc ten temat. Dlaczego chcecie gazowac swoje auta? Rozumiem ze zalezy wam na pieniadzach ale nowe instalacje sa drogie i zeby sie zwrocily potrzeba zrobic naprawde sporo km. Auto na gazie jest duzo slabsze i szybciej sie zuzywa, a jesli ma te same osiagi to gazu pali drozej niz benzyny. Nie potrafie tego zrozumiec, silnik ktory jest marzeniem wielu forumowiczow zostaje katowany produktem ubocznym wytwarzania benzyny. Jesli tak wam zalezy na oszczednosciach to dlaczego nie kupicie sobie tico?
ps mam nadzieje na zywa dyskusje |
Poprostu widocznie jeździsz tylko do koscioła i to Ty może powinieneś sobie kupić tico
O dowodach na to, że jesteś w grubym błędzie był właście tamten wątek i wcale nie trzeba było robić tego, a jeśli szukasz jakiegoś "pobudzacza" to może nie szukaj wątku na siłę tylko zatankuj etylinkę wypal jej ile masz ochotę i może w ten sposób jednocześnie wyżyjesz sie i odpowiesz sobie sam po co LPG?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 29 Lis 2006 23:16 Temat postu: |
|
|
dla mnie gaz to kompromis pomiedzy fajna furka a codzienna jazda leje gaz za 25zł robie 100km i to naprawde ostrej jazdy, leje pb za 50zł i robie 70km ostrej jazdy :/ rachunek jest prosty jako ze niebawem jak znajde czas zakladam blosa wiec osiagi gazu i pb beda prawie identyczne, a jak nie czuje roznicy to po co przepłaca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 29 Lis 2006 23:45 Temat postu: |
|
|
Ja uważam, że nie opłaca mi się robić gazu w aucie, bo nie wie ile nim będę jeździł. Ale za to teraz szukam takiego z gazem bo to mimo wszystko jest oszczędność Wydaje mi się, że czasy gdy gaz nadawał sie tylko do tico-podobnych autek co by bylo jeszcze oszczędniej, już dawno minęłły. Bo i silniki się tak nie psują przez gaz, oraz osiągi nie są takie złe. Ważne tylko zakładać z głową, u fachowca, a nie jak najtańszym kosztem bo to wiadomo jak to w Polsce jakość usłóg rózna jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Lis 2006 0:37 Temat postu: Re: dlaczego to robicie? |
|
|
Rav napisał: |
Masz mocno nieaktualne informacje.
Ja mam gaz w GTI z jednej prostej przyczyny, żaden 1.6 nie da mi takiej frajdy z jazdy jak mój GTI na gazie, no i teraz nie licze kilometrów... |
A to trzeba sprawdzic bo zagazowana prime objechalem ze chochoo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30 Lis 2006 11:57 Temat postu: Re: dlaczego to robicie? |
|
|
bizness napisał: | Po przeczytaniu topicu o gazie do gti musialem zalozyc ten temat. Dlaczego chcecie gazowac swoje auta? |
Moja instalacja zwróciła się już 3-krotnie. Miesięczna oszczędność rzędu 500zł Cię nie przekonuje?
bizness napisał: | Rozumiem ze zalezy wam na pieniadzach ale nowe instalacje sa drogie i zeby sie zwrocily potrzeba zrobic naprawde sporo km. |
15kkm to dla Ciebie "naprawdę sporo"? To ile Ty jeździsz rocznie?
bizness napisał: | Auto na gazie jest duzo slabsze i szybciej sie zuzywa, | Ale masz jakieś dowody na poparcie tej teorii?
bizness napisał: | Nie potrafie tego zrozumiec, silnik ktory jest marzeniem wielu forumowiczow zostaje katowany produktem ubocznym wytwarzania benzyny. |
Jeżeli SR20DE jest Twoim marzeniem, to masz te marzenia dość łatwo dostępne
bizness napisał: | Jesli tak wam zalezy na oszczednosciach to dlaczego nie kupicie sobie tico? |
Przejedź tico 800km w ciągu jednego dnia to pogadamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
X(iksel)L
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GRu city--Grudziadz
|
Wysłany: 30 Lis 2006 16:54 Temat postu: |
|
|
hmm a co myslicie na temat zalozenia lpg bez homologacji??
tzn nowa i oryginalna zadna klepana butla przez pana henia itp
chodzi o to zeby nie podbijac dodatkowego przegladu i nie placic 500za homologacje i wlozyc butle w kolo a wlew schowac sobie pod klapeczka w zderzaku??
korzysci--nie widoczny wlew,zaoszczedzone(kolejne)pieniadze
wady--brak homologacji
co wy na to??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bizness
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 30 Lis 2006 18:10 Temat postu: Re: dlaczego to robicie? |
|
|
marthen napisał: |
Moja instalacja zwróciła się już 3-krotnie. Miesięczna oszczędność rzędu 500zł Cię nie przekonuje?
15kkm to dla Ciebie "naprawdę sporo"? To ile Ty jeździsz rocznie?
|
no widze ze ty sporo jezdzisz wiec tobie sie nie dziwie, ja miesiecznie wydaje na benzyne troche ponad 200zl i robie troche ponad 1kkm
bizness napisał: | Auto na gazie jest duzo slabsze i szybciej sie zuzywa, |
Cytat: | Ale masz jakieś dowody na poparcie tej teorii? |
nie trzba daleko szukac
Gościu napisał: | Własnie wrocilem z pomiarow , nie ma wykresu jako plik, tylko wydruk na kartce wiec jak ktos bedzie chciał zobaczyc wykres to jutro na spocie
teraz fakty:
LPG:
88.7 HP @ 6255 rmp Tq 126,4 Nm @ 3605 rmp
Benzyna:
109,1 HP @ 6685 rmp Tq 141,2 Nm @ 4696 rmp
Pomiary byly robione na zwyklm paliwe 95 i zwyklm gazie LPG , wszytko tankowane na auchanie, bo taniej :p
Podba mi sie tez krzywa momentu na PB zaczyna sie od 2000 rmp i trzyma sie na poziomie 130 do 141 Nm az do 5000 rmp
mam filmik z hamownie , jak cos tam zmontuje to załacze
podsumowanie:
wydalem 900zł i dostalem 19 koni , jeden koń mechaniczy kosztował mnie około 50zł |
bizness napisał: | Nie potrafie tego zrozumiec, silnik ktory jest marzeniem wielu forumowiczow zostaje katowany produktem ubocznym wytwarzania benzyny. |
Cytat: | Jeżeli SR20DE jest Twoim marzeniem, to masz te marzenia dość łatwo dostępne |
raczej nie w wieku 19 lat
bizness napisał: | Jesli tak wam zalezy na oszczednosciach to dlaczego nie kupicie sobie tico? |
Cytat: | Przejedź tico 800km w ciągu jednego dnia to pogadamy. |
moja mama ma tico i dla mnie to nie auto ale fakt ze pali jak rower
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Lis 2006 21:07 Temat postu: Re: dlaczego to robicie? |
|
|
bizness napisał: |
Cytat: | Przejedź tico 800km w ciągu jednego dnia to pogadamy. |
moja mama ma tico i dla mnie to nie auto ale fakt ze pali jak rower | a miej czyms takim wypadek, smierc na miejscu.
Ja tam jestem zadowolony, tanio mnie kosztuje przejechanie 1000 km bo tyle mniej wiecej miesiecznie przejezdzam km i mi sie oplaca gaz. Moze fatycznie teraz jest troche drozszy, ale tak jak marthen mowi, jest teraz sezon grzewczy, jak jest cieplo dopiero odczuwa sie roznice podczas tankowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 01 Gru 2006 8:28 Temat postu: Re: dlaczego to robicie? |
|
|
bizness napisał: |
bizness napisał: | Auto na gazie jest duzo slabsze i szybciej sie zuzywa, |
Cytat: | Ale masz jakieś dowody na poparcie tej teorii? |
nie trzba daleko szukac
Gościu napisał: | Własnie wrocilem z pomiarow , nie ma wykresu jako plik, tylko wydruk na kartce wiec jak ktos bedzie chciał zobaczyc wykres to jutro na spocie
teraz fakty:
LPG:
88.7 HP @ 6255 rmp Tq 126,4 Nm @ 3605 rmp
Benzyna:
109,1 HP @ 6685 rmp Tq 141,2 Nm @ 4696 rmp
Pomiary byly robione na zwyklm paliwe 95 i zwyklm gazie LPG , wszytko tankowane na auchanie, bo taniej :p
Podba mi sie tez krzywa momentu na PB zaczyna sie od 2000 rmp i trzyma sie na poziomie 130 do 141 Nm az do 5000 rmp
mam filmik z hamownie , jak cos tam zmontuje to załacze
podsumowanie:
wydalem 900zł i dostalem 19 koni , jeden koń mechaniczy kosztował mnie około 50zł |
|
Ale to jest dowód na zmniejszenie mocy, a tego nie negowałem. Ale ja się nie zgadzam z teorią o "gorszym paliwie" i niszczeniu silnika.
EnDrIu napisał: | Moze fatycznie teraz jest troche drozszy, ale tak jak marthen mowi, jest teraz sezon grzewczy, jak jest cieplo dopiero odczuwa sie roznice podczas tankowania |
Sprawdziłem ceny gazu sprzed dwóch lat i sprzed roku. Na przełomie listopad/grudzień ceny wynosiły odpowiednio ~2,12zł/l i ~2,22zł/l. Obecna cena gazu jest normalna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bizness
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 01 Gru 2006 8:38 Temat postu: Re: dlaczego to robicie? |
|
|
marthen napisał: |
Ale to jest dowód na zmniejszenie mocy, a tego nie negowałem. Ale ja się nie zgadzam z teorią o "gorszym paliwie" i niszczeniu silnika.
|
o tym wyczytalem tutaj [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 01 Gru 2006 9:44 Temat postu: Re: dlaczego to robicie? |
|
|
bizness napisał: | marthen napisał: |
Ale to jest dowód na zmniejszenie mocy, a tego nie negowałem. Ale ja się nie zgadzam z teorią o "gorszym paliwie" i niszczeniu silnika.
|
o tym wyczytalem tutaj [link widoczny dla zalogowanych] |
I tak wierzysz we wszystko co przeczytasz?
To troche niebezpieczne w dzisiejszych czasach.
Mnie sie odniechciało zagłębiać dalej w ten tekst po przeczytaniu, że
Cytat: | co 15 tyś. km lub co rok wymagana wymiana ... przewodów wysokiego napięcia |
Bzdura i naciąganie klienta.
Jestem sprzedawcą i sporo wiązek zapłonowych dziennie sprzedaje i musze przyznac, ze z tych tańszych to większość sie w ogóle nie nadaje do gazu (oczywiscie prawie tylko takie sie sprzedają, bo każdy chce tańsze)
jednym słowem te nowe są często gorsze od starych oryginalnych ale wymienić trzeba bo przecież sie słyszy: czytałem na takiej "mądrej stronie" napisane przez mgr inż. mechaniki, ze trzeba wymienić i dopiero wtedy zaczynają sie problemy.
Wg mnie nie ważne jest co ktos tam gdzieś sobie napisał tylko dowody z własnych doświadczeń/obserwacji.
Ja np. kupiłem auto ze sporym przebiegiem na fabrycznych kablach
i sam zrobiłem ok 60tys km i nie ma najmniejszych powodów do ich wymiany.
Ale niektórzy wolą czytać bajeczki i jeszcze podawać to jako żródło fachowej literatury.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rav
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Bielany
|
Wysłany: 01 Gru 2006 12:47 Temat postu: |
|
|
Ja również wymieniłem przewody wysokiego napięcia od razu po założeniu instalki na NGK ale to nauczka po palio w którym po założeniu instalki na oryginalnych przewodach piedyknęło no i trzeba było zainwestować w przewody jak i wszystkie plastyki od obudowy fitra powietrza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bizness
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 01 Gru 2006 14:30 Temat postu: Re: dlaczego to robicie? |
|
|
coobek napisał: | bizness napisał: | marthen napisał: |
Ale to jest dowód na zmniejszenie mocy, a tego nie negowałem. Ale ja się nie zgadzam z teorią o "gorszym paliwie" i niszczeniu silnika.
|
o tym wyczytalem tutaj [link widoczny dla zalogowanych] |
I tak wierzysz we wszystko co przeczytasz?
To troche niebezpieczne w dzisiejszych czasach.
|
heh czyli dla ciebie Boga nie ma? Nie miales z nim stycznosci wiec z tego co napisales wyzej wnioskuje ze tak jest
Po wejsciu na stronke wydawala mi sie ona wiarygodna wiec podalem linka, nie mowie ze wszystko co tam pisze to prawda...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|