Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Lut 2008 23:10 Temat postu: Dobór felg - obniżenie -35mm |
|
|
Witam
Mam zamiar zmienić felgi na wiosnę i za bardzo nie wiem jaki rozmiar wybrać, bo chodzi mi jeszcze po głowie posadzenie samochodu 3,5 cm.
Na początku myślałem kupić jakieś 16" i tu jak na złość wszystkie odpowiadające mi wyglądem mają szerokość 7,5 lub 9". Oczywiście o 9 to nie ma nawet co mówić, a 7,5 to też o 0,5" za dużo
Po poczytaniu waszych wypowiedzi stwierdziłem że mogę mieć problemy z obniżeniem samochodu przy takim rozmiarze felg. Więc może lepiej kupić 15" i obniżyć nadwozie???
A może kupić 16" i nie obniżać???
Jakie są wasze opinie na temat jazdy obniżoną setką i co radzicie wobec powyższego???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwi@t
Gość
|
Wysłany: 28 Lut 2008 0:02 Temat postu: |
|
|
kupujesz 16'' na prof 40mm, robisz glebę i zapominasz o istnieniu słowa KOMFORT ale wygląd super
PS: jak masz standardowy zderzak przedni to OK ale jak masz jakiś "tuningowy" to bardzo łatwo przychaczyć nim o ziemię zjeżdżając z małego pagórka... nasze setki mają dość daleko wysunięty przód od przedniej osi
|
|
Powrót do góry |
|
|
Abarth
Gość
|
Wysłany: 28 Lut 2008 0:13 Temat postu: Re: Dobór felg - obniżenie -35mm |
|
|
sykul napisał: | Witam
Mam zamiar zmienić felgi ......
Jakie są wasze opinie na temat jazdy obniżoną setką i co radzicie wobec powyższego??? |
Ja mam w swojej setce założone alumy R16 i szerokości 7,5'' i powiem szczerze, że nie zauważyłem problemu aby w przyszłości obniżyć zawias o 35mm
|
|
Powrót do góry |
|
|
Plebanoo
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28 Lut 2008 3:19 Temat postu: |
|
|
Moze ktos jeszcze rozwinie temat. Tez mnie to interesuje (jakdobrac szerokosc do wielkosci+obniżenie itp) jesli ktos dołozy pare zdań DYSTANSACH jakie itp. to bedzie git!
P.S. Czy dystanse pomagaja przy wiekszych szerokosciach czy wielkosciach w naszych setach czy to tylko bajer? Dzieki za odp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Lut 2008 8:55 Temat postu: Re: Dobór felg - obniżenie -35mm |
|
|
Abarth napisał: | ....Ja mam w swojej setce założone alumy R16 i szerokości 7,5'' ... |
A jakie masz ET tych felg, bo jam mam ten sam rozmiar a ET u mnie wynosi 42 i ocierają przy pełnym skręcie???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Lut 2008 10:49 Temat postu: |
|
|
Kwi@t napisał: | kupujesz 16'' na prof 40mm, robisz glebę i zapominasz o istnieniu słowa KOMFORT ale wygląd super |
Że co? Podaj mi proszę przykład takiej opony. Przy szerokości 205 i 16" to musiałoby być ok. 205/20R16. Nie wiem czy jakikolwiek producent na świecie ma taką oponę w ofercie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Abarth
Gość
|
Wysłany: 28 Lut 2008 13:18 Temat postu: Re: Dobór felg - obniżenie -35mm |
|
|
sykul napisał: | Abarth napisał: | ....Ja mam w swojej setce założone alumy R16 i szerokości 7,5'' ... |
A jakie masz ET tych felg, bo jam mam ten sam rozmiar a ET u mnie wynosi 42 i ocierają przy pełnym skręcie??? |
ET 35 i przy pełnym skręcie nic nie trze poza obrys też nie wystają
Oponki mam w rozmiarze 195/45 R16
Ostatnio zmieniony przez Abarth dnia 28 Lut 2008 13:19 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Lut 2008 15:34 Temat postu: |
|
|
kpi napisał: | Kwi@t napisał: | kupujesz 16'' na prof 40mm, robisz glebę i zapominasz o istnieniu słowa KOMFORT ale wygląd super |
Że co? Podaj mi proszę przykład takiej opony. Przy szerokości 205 i 16" to musiałoby być ok. 205/20R16. Nie wiem czy jakikolwiek producent na świecie ma taką oponę w ofercie. |
Proponuję abyś wszedł sobie na pierwszą lepszą stronkę z oponkami np. na tą [link widoczny dla zalogowanych] i wybrał z wyszukiwarki profil 205/40 R16. Wyskoczy Ci oferta m.in. Toyo, Yokohamy, Federala, Coopera.
Kwi@towi chodziło pewnie o wskaźnik profilu 40 a nie o profil 40mm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 28 Lut 2008 15:39 , w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Lut 2008 16:23 Temat postu: |
|
|
A może napiszesz coś na temat jazdy posadzoną setką, czy warto obniżać, czy pozostać przy fabrycznych sprężynach???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Lut 2008 17:50 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: |
A może napiszesz coś na temat jazdy posadzoną setką, czy warto obniżać, czy pozostać przy fabrycznych sprężynach??? |
Wedle życzenia, poniżej moje subiektywne odczucia w tej materii:
powody ZA posadzeniem:
1) wygląd zewnętrzny
2) stabilniejsze (bezpieczniejsze) pokonywanie zakrętów przy wyższych prędkościach (2 razy dzięki temu nie kosiłem za friko trawki na poboczu , a kto wie może i dzięki temu przy okazji nie pocałowałem się z drzewkiem )
powody PRZECIW posadzeniu:
1) nie rób tego jeśli punkty 1-2 w temacie "za" nie mają dla Ciebie najmniejszego znaczenia
2) twarde zawieszenie w codziennej jeździe po nierównych drogach (szczególnie w mieście) = mniejsze lub większe uciążliwości (chyba każdy potrafi sobie je sam wymienić)
p.s. np. dół miski olejowej mam już nowy - z primki gt
3) koszty posadzenia: to może być szok dla niektórych ale naprawdę nie wystarczy kupić sprężyny jamex z allegro i zwykłe gazowe amorki np. kyb (nie pomnę już nawet o "no name'ach za 90zł/szt.) i uważać że się posiada super, fajnie, bezpiecznie posadzoną furę. Jeśli temat sadzania suma sumarum do tego ma się sprowadzić - to dobra rada: NIE SADZAJCIE !!!
p.s. gdyby nie fakt że moją rakietę obniżył jeszcze helmut na profi eibachach, to kto wie czy ja bym się bawił w polskich realiach na sadzanie setki na sprężynach za 800zł, a skoro nie bawiłbym się na sadzanie na takich sprężynach, to pewnie w ogóle bym się nie bawił w sadzanie (cenię swoje bezpieczeństwo, a przy 150KM można już sobie naprawdę zrobić krzywdę). Zresztą mimo tego "prezentu" od helmuta i tak musiałem iść w koszta, bo jak wymieniałem amorki to trzeba było do tych sprężyn kupić sportowe KYB Ultra SR, a nie np. zwykłe gazowo-olejówki czy gazówki choćby KYB Exel G.
4) rezygnacja ze skrajnego tuningu zewnętrznego (czytaj: rezygnacja z ubierania seteczki w nowe, fajne, niziutkie przednie i tylne zderzaki oraz zakładanie większych niż 15" kapci - w przypadku jazdy na codzień, oraz wiekszych niż 16" - w przypadku sporadycznej jazdy)
p.s. jednak wg mojego skromnego zdania (w tym przypadku nieskromnego ): posadzony gti w ori ospojlerowaniu (namiastka stylu JDM ) wygląda ładniej, niż niesadzany za to w nowych "ubrankach". Zresztą tu nie wchodzę w wywody, bo wszelkie kwestie związane z gustem i stylem wole pozostawić ocenie innych, po prostu co kto lubi, ja lubię akurat to co mam
5) może mało istotny ale jednak problem z wsiadaniem i wysiadaniem z auta (np. wsiadanie i wysiadanie do/z auta z/na chodnik). Hehe nie pomnę już o osobach starszych, może to śmieszne ale kilka razy przewiozłem moją babcię i dziadka to wiem czym to pachnie, baa wiem też czym pachnie przewożenie od czasu do czasu mamy
Mam nadzieję że pomogłem Ci choć po części dokonać właściwego wyboru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Lut 2008 18:02 Temat postu: |
|
|
No to mnie chyba przekonałeś.
W poniedziałek jadę przymierzyć felgi 7,5x16" i jak spasują to zapominam o obniżaniu.
Choć 2 pkt. "ZA" daje do myślenia
red_shogun napisał: | ...2) stabilniejsze (bezpieczniejsze) pokonywanie zakrętów przy wyższych prędkościach... |
Dzięki za info.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 28 Lut 2008 18:03 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwi@t
Gość
|
Wysłany: 28 Lut 2008 21:31 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: |
Proponuję abyś wszedł sobie na pierwszą lepszą stronkę z oponkami np. na tą [link widoczny dla zalogowanych] i wybrał z wyszukiwarki profil 205/40 R16. Wyskoczy Ci oferta m.in. Toyo, Yokohamy, Federala, Coopera.
Kwi@towi chodziło pewnie o wskaźnik profilu 40 a nie o profil 40mm |
Dzięki że mnie wyręczyłeś
bo już się zbierałem do tłumaczeń
|
|
Powrót do góry |
|
|
Plebanoo
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28 Lut 2008 23:53 Temat postu: |
|
|
Co pwiecie na to?
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Wyglada na to ze ma kółka 16, obnizony i zmieniony zderzak(niższy od seryjnego) Extra prawda!!!?
Myslicie ze zastosowane dystanse ja obstawiam ze tak...
Dodam tylko ze auto porusza sie po niemieckich drogach. Foty znalazłem w ofercie sprzedazy na niemieckiej str za jedyne 2.500 ojro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Lut 2008 10:07 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | Proponuję abyś wszedł sobie na pierwszą lepszą stronkę z oponkami np. na tą [link widoczny dla zalogowanych] i wybrał z wyszukiwarki profil 205/40 R16. Wyskoczy Ci oferta m.in. Toyo, Yokohamy, Federala, Coopera.
Kwi@towi chodziło pewnie o wskaźnik profilu 40 a nie o profil 40mm |
Napisane było wyraźnie 40mm, a to wielu mniej obeznanych użytkowników forum może wprowadzać w błąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Lut 2008 11:07 Temat postu: |
|
|
kpi napisał: | red_shogun napisał: | Proponuję abyś wszedł sobie na pierwszą lepszą stronkę z oponkami np. na tą [link widoczny dla zalogowanych] i wybrał z wyszukiwarki profil 205/40 R16. Wyskoczy Ci oferta m.in. Toyo, Yokohamy, Federala, Coopera.
Kwi@towi chodziło pewnie o wskaźnik profilu 40 a nie o profil 40mm |
Napisane było wyraźnie 40mm, a to wielu mniej obeznanych użytkowników forum może wprowadzać w błąd. |
No dokładnie, błędy należy wytykać co niniejszym, w miarę możliwości staram się czynić, a że nie lubię się powtarzać (bo kolegę Kwia@ta poprawiłem już tu http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/nowe-kapcie-do-setki-klamka-zapadla,2264-15.html ) więc w tym miejscu zapodałem mniej obszerną korektę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|