Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pasiak1987
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gałkówek niedaleko łodzi Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Wrz 2008 13:32 Temat postu: |
|
|
hahaha wreszcie wiem że mam model DS dzięki Kriczer jutro wrzuce fote silnika żeby był dowód Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2008 18:42 Temat postu: |
|
|
też mam GA16DS, ale bez tego bodykita szkoda bo fajnie wygląda. Od normalnego rózni się tym że w standardzie był jeszcze ABS, elektryczne szyby, pokrętło od przyciemniania zegarów. Co do halogenów i trzeciego stopu nie jestem pewien bo nie zwróciłem na to uwagi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 27 Wrz 2008 20:11 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Od normalnego rózni się tym że w standardzie był jeszcze ABS, elektryczne szyby, pokrętło od przyciemniania zegarów. Co do halogenów i trzeciego stopu nie jestem pewien bo nie zwróciłem na to uwagi. |
Taa, jasne.. . Ja mam kit, el. szyby/ nie mam ABS, pokrętła i targi. Dorobisz do tego jakąś teorię? Bardzo jestem ciekawy.
A co do filmiku, gość mówi o elektronicznie sterowanym gaźniku a pokazuje wersję całkowicie mechaniczną (dokładnie taką mam)... przesadził z tą wazeliną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Wrz 2008 20:31 Temat postu: |
|
|
Luki napisał: | A co do filmiku, gość mówi o elektronicznie sterowanym gaźniku a pokazuje wersję całkowicie mechaniczną (dokładnie taką mam)... przesadził z tą wazeliną. |
A dokładniej na czym polega ta różnica ? Bardzo ciekaw jestem Twojej teorii na temat stosowania dwóch rodzajów gaźnika w wersji DS. Najlepiej jakbyś zobrazował za pomocą zdjęć tą różnicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 28 Wrz 2008 22:48 Temat postu: |
|
|
obserVator napisał: | Luki napisał: | A co do filmiku, gość mówi o elektronicznie sterowanym gaźniku a pokazuje wersję całkowicie mechaniczną (dokładnie taką mam)... przesadził z tą wazeliną. |
A dokładniej na czym polega ta różnica ? Bardzo ciekaw jestem Twojej teorii na temat stosowania dwóch rodzajów gaźnika w wersji DS. Najlepiej jakbyś zobrazował za pomocą zdjęć tą różnicę. |
To jeden ze starych postów:
" sirkomla napisał:
Heh, no oki... użyłem "skrótu myślowego" Razz . A co do gaźnika.... wydaje mi się (z Twojego podpisu), że powinniśmy mieć tą samą konfigurację (też mam DS z '91)...
A jednak nie mamy... według mojej wiedzy DS w 100NX początkowo (91r.) występował w w dwóch wersjach (mam na myśli tylko Europę): z gaźnikiem sterowanym ECC Control Unit i bez jednostki sterującej. Od rocznika '92 DS w wersji bez ECC jest już chyba niespotykany (albo spotykany bardzo rzadko - możliwe, że zależało to od konkretnego rynku, na którym był oferowany). Konstrukcja obu gaźników jest właściwie identyczna. Główne różnice tkwią w tym, że gaźnik silnika DS bez ECC jest pozbawiony wielu czujników (nie ma ich bo nie mają do czego wysyłać sygnałów), nie ma też oczywiście sondy lambda, EGR, AIV i innych elementów, przyspieszanie/ opóźnianie zapłonu regulowane jest mechanicznie (podciśnieniowy regulator zapłonu). Generalnie wszystko to co u Ciebie sterowane jest za pośrednictwem ECC u mnie sterowane jest mechanicznie (podciśnienie) albo nie jest sterowane (bo w ogóle tego nie ma) Wink
Z powodu tych różnic nie można zamieniać gaźnika i aparatu zapłonowego (i możliwe, że czegoś jeszcze) między obiema wersjami. Dobrze o tym wiedzieć kupując używane części. "
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 28 Wrz 2008 23:19 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Wrz 2008 18:23 Temat postu: |
|
|
No to ciekawie ciekawie. Masz może jakieś zdjęcia swojego silnika bo ciekawi mnie wygląd takiego DS'a bez sondy, EGR, AIV i regulacji zapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 29 Wrz 2008 20:42 Temat postu: |
|
|
obserVator napisał: |
No to ciekawie ciekawie. Masz może jakieś zdjęcia swojego silnika bo ciekawi mnie wygląd takiego DS'a bez sondy, EGR, AIV i regulacji zapłonu. |
Regulacja zapłonu jest, tylko że podciśnieniowa!
To akurat nie jest silnik z mojego NX ale wygląda właśnie tak. Zaznaczyłem zaślepione miejsce na sondę lambda (brak sondy) i podciśnieniowy regulator zapłonu. Inne charakterystyczne cechy niestety są niewidoczne (zasłonięte przez obudowę filtra powietrza lub nie zmieściły się w kadrze - jak będę miał okazję to zrobię bardziej szczegółowe zdjęcia swojego silnika)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stoo
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Wrz 2008 21:40 Temat postu: |
|
|
moze sie zdarzyc ze duza liczba osob nie zobaczy tej fotki z powodu wyczerpania limitu na rapidshare
wiec zapodaje z imageshack.us
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
sorry za OT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Paź 2008 15:45 Temat postu: |
|
|
chyba nawet w instrukcji serwisowej były podane wersje DS na rynek europejski i wschodnioeuropejski - bez kata, egr'u itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 03 Paź 2008 18:51 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | chyba nawet w instrukcji serwisowej były podane wersje DS na rynek europejski i wschodnioeuropejski - bez kata, egr'u itd |
Nie ma takiego podziału jak "DS na rynek europejski i wschodnioeuropejski". Nie wymyślaj nowych cudów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Lis 2008 22:55 Temat postu: |
|
|
nie wymyślam tylko sprawdziłem w instrukcji serwisowej wrzuconej jakiś czas temu na właśnie to forum. poszukaj i sprawdź sam. Były jakieś różnice w np zapłonie bo niby na gorsze paliwo chyba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Lis 2008 1:26 Temat postu: |
|
|
Luki napisał: | Thomsonicus napisał: | chyba nawet w instrukcji serwisowej były podane wersje DS na rynek europejski i wschodnioeuropejski - bez kata, egr'u itd |
Nie ma takiego podziału jak "DS na rynek europejski i wschodnioeuropejski". Nie wymyślaj nowych cudów. |
Thomsonicus napisał: | nie wymyślam tylko sprawdziłem w instrukcji serwisowej wrzuconej jakiś czas temu na właśnie to forum. poszukaj i sprawdź sam. Były jakieś różnice w np zapłonie bo niby na gorsze paliwo chyba |
Europa Południowa (F)
Europa Centralna (G)
Europa Północna (S)
Europa RHD models (E)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|