Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rzeznik
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Maj 2009 14:14 Temat postu: |
|
|
i od nowa? eeee tam, lepiej raz, a dobrze, czytaj na zawsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Quattro
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 07 Maj 2009 23:03 Temat postu: |
|
|
Odpoczniemy to i poszukamy sobie nowej, ale na razie chill
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rzeznik
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Maj 2009 23:04 Temat postu: |
|
|
hedonizm górą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Quattro
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Maj 2009 0:09 Temat postu: |
|
|
Za staru juz chyba na to jestem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rzeznik
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Maj 2009 0:47 Temat postu: |
|
|
eee tam, nigdy nie jest się za starym na mądrości!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Quattro
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Maj 2009 7:49 Temat postu: |
|
|
nie na madrosci, czasem hedonizm meczy po prostu za bardzo ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rzeznik
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Maj 2009 8:08 Temat postu: |
|
|
no to żeśmy rozkminę dobrą zrobili : dziw, że za off topa nie dostaliśmy zjebki hehe
co do hedonizmu... fakt, czasem męczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Quattro
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Maj 2009 9:04 Temat postu: |
|
|
ja juz po prostu szukam bardziej wyrafinowanych form ekspresji mego hedonizmu
Nie lece juz na byle co
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rzeznik
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Maj 2009 15:06 Temat postu: |
|
|
Quattro my przecież książkę zaraz napiszemy
bo w życiu trzeba szukać świeżości a gdy okrasi się ją hedonizmem to nawet stare wartości stają się bardziej aktualne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MadziaQDI
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Lip 2009 2:26 Temat postu: |
|
|
Witam
Jako że nie chciałam zakładać nowego tematu a ten może się wydawać odpowiedni… tak wiec zapytam tutaj. Od niedawna jestem szczęśliwą posiadaczką drugiej seteczki. Pierwsza setka jest w silniku 1.6 (gaźnik) natomiast mój nowy nabytek (długo szukany) ma dwulitrowy silnik(105KW, 1995rok). Wiem że zawsze jak się kupuje autko to trzeba powymieniać kilka rzeczy wiec zrobiłam listę co kupić i jest ona następująca:
1. Olej Silnikowy(prawdopodobnie będzie to motul 6100 synergie+ 10W40 lub casrtol magnatec 10W40)
2. Filtr oleju
3. Filtr paliwa
4. Świece (prawdopodobnie NGK)
5. Płyn chłodniczy
6. kopułka
7. korek spustowy oleju
8. ?
I tu pojawia się moje pytanie czy może ktoś kto ma taką wersje autka jak ja wie co trzeba by było jeszcze wymienić żeby autko było sprawnie mechanicznie. Wiem że rozrząd jest na łańcuchu wiec jego ruszać nie będę jak na razie, natomiast inne paski bym chętnie wymieniła pytanie tylko jakie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Lip 2009 8:19 Temat postu: |
|
|
1. castrol sobie odpuść, motul lepszy, ale ja poleciłbym Ci Valoline MaxLive 10W40 lub ciutes droższy Valvoline VR1 Racing Motor Oil 10W60
2. Jak świeczki i kopułka, to jeszcze kabelki by się przydały.. NGK
3. Świeczki mam japonskie - Denso... też dają radę... broń boże Boscha - w 2.0 się nie sprawdziły.
4. Filtr powietrza
5. Zatankuj i dolej czegoś do baku do czyszczenia wtrysków.
6. Paski do alternatora i wspomagania - zależy w jakim masz stanie..ja swoje w tym tygodniu wymieniam, ale są zmasakrowane.
7. ponieważ autko jest żwawe, to należało by sprawdzić w jakim stanie są tarcze i klocki.
8. na NKP pisałaś o ciężej pracujacym sprzęgle... 1.6 generalnie chodzi delikatniej
9. tematów o olejach do skrzyń, na tym forum masz pod dostatkiem ;p
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MadziaQDI
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Lip 2009 15:28 Temat postu: |
|
|
Z tym olejem silnikowym to jestem w kropce bo obawiam się że tam może jakiś mineralny siedzieć, co prawda sprzedający zarzekał się że jak oddawał do serwisu to kazał nalać półsyntetyk chociaż w serwisie mówili mu że lepiej będzie mineralny. Ja bym chciała tam półsyntetyk wlać bo sama jeżdżę w 1.6 na półsyntetyku i jestem zadowolona. A no właśnie dlaczego nie zalewać go castrolem? Ja jak na razie jestem bardzo zadowolona z tego castrola.
Jeśli chodzi o sprzęgło to faktycznie chodzi ciężej niż w 1.6 a także skrzynia chodzi ciężej, zastanawiam się czy w ogóle wymieniać ten olej w skrzyni może na razie dam sobie spokój póki nic się nie dzieje... ale mogę się oczywiście mylić. Dodatkowo zauważyłam też że kierownica troszkę ciężej mi chodzi niż w 1.6(opony195/50/15) natomiast w 2.0 (185/60/14) zastanawiam się czy to może być spowodowane jakąś usterką czy może po prostu wspomaganie w 2.0 jest inne.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Lip 2009 15:57 Temat postu: |
|
|
MadziaQDI napisał: | Z tym olejem silnikowym to jestem w kropce bo obawiam się że tam może jakiś mineralny siedzieć, co prawda sprzedający zarzekał się że jak oddawał do serwisu to kazał nalać półsyntetyk chociaż w serwisie mówili mu że lepiej będzie mineralny. [...]
|
Niby czemu jesteś w kropce? Na forum jest już o ile pamiętam ciekawy wątek o olejach i zmianach gatunku oleju. W pewnych przypadkach można przejść z mineralnego (poprzez pół syntetyczny) nawet na full syntetyk.
W skórcie: jeśli silnik nie ma wycieków i jest w dobrym stanie możesz spokojnie zalać pół syntetyk.
MadziaQDI napisał: |
Dodatkowo zauważyłam też że kierownica troszkę ciężej mi chodzi niż w 1.6(opony195/50/15) natomiast w 2.0 (185/60/14) zastanawiam się czy to może być spowodowane jakąś usterką czy może po prostu wspomaganie w 2.0 jest inne.
|
Możliwe że pasek od wspomagania jest nieco luźny. Druga rzecz to że silnik jest nieco cięższy a znajduje się dokładnie nad przednimi kołami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MadziaQDI
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Lip 2009 1:02 Temat postu: |
|
|
Czyli w moim przypadku jako że nie wiem czy w tej mojej seteczce nie siedzi obecnie mineralny to który z poniżej wymienionych olejów byłby najlepszy i najmniej kolizyjny w razie czego?
Valoline MaxLive 10W40
Valvoline VR1 Racing Motor Oil 10W60
motul 6100 synergie+ 10W40
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Lip 2009 1:08 Temat postu: |
|
|
MadziaQDI napisał: | Czyli w moim przypadku jako że nie wiem czy w tej mojej seteczce nie siedzi obecnie mineralny to który z poniżej wymienionych olejów byłby najlepszy i najmniej kolizyjny w razie czego?
Valoline MaxLive 10W40
Valvoline VR1 Racing Motor Oil 10W60
motul 6100 synergie+ 10W40 |
-kup coś do płukania silnika, postępuj zgodnie z instrukcją tam wymalowaną i zalej MaxLife,
-gti ma inną charakterystykę układu wspomagania i chwała mu za to, co nie wyklucza niskiego poziomu płynu, czy też wyciągniętego paska.
Jau.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|