Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 01 Lut 2006 11:25 Temat postu: |
|
|
poszlo w siliniku plywa juz syntetyk 5W 50 w przyszlym tygodniu znow wymianka
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 18 Lut 2006 21:02 Temat postu: |
|
|
Jaki olej macie w swoich skrzyniach biegów?
Właśnie przymierzam się do wymiany i nie wiem czym go zalać.
Poradźcie coś dobrego :d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 19 Lut 2006 17:26 Temat postu: |
|
|
ja mam jakis Mobil, do samochodow osobowych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 02 Mar 2006 1:02 Temat postu: |
|
|
Ja byłem nadgorliwy i niepotrzebnie wymieniłem. Stary olej wyglądał jak nowiutki i do tego po zalaniu nowym 75W90 skrzynia zaczęła jakby haczyć. Okazało się, że ten który nalałem jest klasy GL-5 a do Nissana jest to za wysoka klasa i doczytałem, ze najwyżej można GL-4. Potem dodałem środek z wynsa, który poprawił ale wydaje mi się, że na oryginalnym chodziła lepiej. Weszło prawie 3 litry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 02 Mar 2006 11:26 Temat postu: |
|
|
coobek napisał: | Ja byłem nadgorliwy i niepotrzebnie wymieniłem. Stary olej wyglądał jak nowiutki i do tego po zalaniu nowym 75W90 skrzynia zaczęła jakby haczyć. Okazało się, że ten który nalałem jest klasy GL-5 a do Nissana jest to za wysoka klasa i doczytałem, ze najwyżej można GL-4. Potem dodałem środek z wynsa, który poprawił ale wydaje mi się, że na oryginalnym chodziła lepiej. Weszło prawie 3 litry. |
co to za olej? czemu taki gesty? mówisz o skrzyni czy o silniku?
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 02 Mar 2006 11:36 Temat postu: |
|
|
ceremony napisał: | coobek napisał: | Ja byłem nadgorliwy i niepotrzebnie wymieniłem. Stary olej wyglądał jak nowiutki i do tego po zalaniu nowym 75W90 skrzynia zaczęła jakby haczyć. Okazało się, że ten który nalałem jest klasy GL-5 a do Nissana jest to za wysoka klasa i doczytałem, ze najwyżej można GL-4. Potem dodałem środek z wynsa, który poprawił ale wydaje mi się, że na oryginalnym chodziła lepiej. Weszło prawie 3 litry. |
co to za olej? czemu taki gesty? mówisz o skrzyni czy o silniku? |
Skrzyni. Silnik na takim oleju raczej nie pochodziłby za długo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 02 Mar 2006 13:26 Temat postu: |
|
|
marthen napisał: | ceremony napisał: | coobek napisał: | Ja byłem nadgorliwy i niepotrzebnie wymieniłem. Stary olej wyglądał jak nowiutki i do tego po zalaniu nowym 75W90 skrzynia zaczęła jakby haczyć. Okazało się, że ten który nalałem jest klasy GL-5 a do Nissana jest to za wysoka klasa i doczytałem, ze najwyżej można GL-4. Potem dodałem środek z wynsa, który poprawił ale wydaje mi się, że na oryginalnym chodziła lepiej. Weszło prawie 3 litry. |
co to za olej? czemu taki gesty? mówisz o skrzyni czy o silniku? |
Skrzyni. Silnik na takim oleju raczej nie pochodziłby za długo |
no tak właśnie pomyslałem ale nie jestem w temacie tej dyskusji, więc aż się przeraziłem
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 02 Mar 2006 14:37 Temat postu: |
|
|
ceremony napisał: | marthen napisał: | ceremony napisał: | coobek napisał: | Ja byłem nadgorliwy i niepotrzebnie wymieniłem. Stary olej wyglądał jak nowiutki i do tego po zalaniu nowym 75W90 skrzynia zaczęła jakby haczyć. Okazało się, że ten który nalałem jest klasy GL-5 a do Nissana jest to za wysoka klasa i doczytałem, ze najwyżej można GL-4. Potem dodałem środek z wynsa, który poprawił ale wydaje mi się, że na oryginalnym chodziła lepiej. Weszło prawie 3 litry. |
co to za olej? czemu taki gesty? mówisz o skrzyni czy o silniku? |
Skrzyni. Silnik na takim oleju raczej nie pochodziłby za długo |
no tak właśnie pomyslałem ale nie jestem w temacie tej dyskusji, więc aż się przeraziłem |
Za 75W do silnika to chyba nawet Junak by sie na mnie pogniewał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Mar 2006 14:07 Temat postu: |
|
|
ktos z was jezdzi na syntetyku ?
SR20 170000km i syntetyk ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rav
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Bielany
|
Wysłany: 11 Mar 2006 14:23 Temat postu: |
|
|
HUBERT napisał: | ktos z was jezdzi na syntetyku ?
SR20 170000km i syntetyk ? |
Obecny Castrol Magnatec. Jak kupiłem miałem 170tyś, obecnie 202tyś nic się nie dzieje tylko jeździć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Mar 2006 14:47 Temat postu: |
|
|
a o jakiej gestosci ten castrol to semisintetik czy syntetik :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 11 Mar 2006 16:27 Temat postu: |
|
|
HUBERT napisał: | ktos z was jezdzi na syntetyku ?
SR20 170000km i syntetyk ? |
no ja mam 212 tys i ciągle na syntetyku Mobil1 obecnie 0W/40 chyba tak nie pamiętam, rzadki w każdym razie, ale tylko na zime, normalnie ten o jeden stopień wyżej i też wszystko gra.
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Mar 2006 20:55 Temat postu: |
|
|
co sadzicie o tym [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 11 Mar 2006 22:52 Temat postu: |
|
|
Możesz zaryzykować tylko pod warunkiem, ze jeździsz wyłącznie na syntetyku. Ja odważyłbym sie kupić taki olej tylko gdybym jeździł na takim od nowości. Najlepiej jak najmniej mieszać i jak najdłużej lać dobry olej. W przypadku gdy silnik zaczyna brać olej powinno sie przejść z syntetyka na półsyntetyk lub z półsyntetyka na minerał (z 5W na 10W lub z 10W na 15W)
NIGDY ODWROTNIE. Przejście np. z 10W na 5W lub 0W grozi wypłukaniem silnika i bardzo prawdopodobne, że olej zacznie wyciekać ze wszystkich możliwych uszczelnień. Jeśli masz silnik w doskonałej kondycji i lubisz go kręcić do końca obrotomierza to proponuje, któryś 10W/60.
Np. CASTROL FORMUŁA RS 40 zł/litr lub podobno jeszcze lepszy SHELL HELIX RACING ponad 60 zł/litr. Są to oleje zaliczane do syntetyków pomimo, ze to 10W.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rav
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Bielany
|
Wysłany: 11 Mar 2006 23:10 Temat postu: |
|
|
HUBERT napisał: | a o jakiej gestosci ten castrol to semisintetik czy syntetik : |
GTX Syntetic lepkości nie pamiętam.
Co do tego co napisał Coobek, ja zrobiłem tak: po kupnie zalałem syntetykiem po przejechaniu 500km spuściłem cały szyf z silnika, zalałem ponownie syntetic no i jest miód malina(potem jak znalazłem to forum przeczytałem, że to metoda Coobcia ). Rozszczelnienia silnika?Z tego co sie orientuję to może puścić uszczelniacz wału z przodu albo z tyłu i tyle na temat wycieków. Koszt uszczelniczy przód 10złotych tył 30złotych. Gorzej z robocizną, przód to groszowa sprawa ale żeby wymienić tył to trzeba skrzynię zrzucać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|