Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Mar 2006 23:32 Temat postu: |
|
|
mam nadzieje ,ze niemiec( ex wlasciciel) odpisze mi na jakim oleju jezdzil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Mar 2006 21:07 Temat postu: |
|
|
Juz wiem jaki olej mam w silniku dodzwonilem sie do szwaba - standardowy
semisyntetic
niemiec stwierdzil ,ze auto jest stare (150 000km)i zalal go polsyntetykiem.
dwa wyjscia:
1)wymienic na [link widoczny dla zalogowanych] syntetyk 0W30 (mam 4litry) operacje przeprowadzic 2 razy( w odstepie 200-500km)
2) 10W40 exstra polsyntetyk [link widoczny dla zalogowanych]
dlaczego texsaco: 0W30 mam za free a polsyntetyk 30-40% znizki
moge je wymieniac czesciej niz inne oleje ...
jakie jest wasze zdanie
dzieki i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 13 Mar 2006 21:48 Temat postu: |
|
|
takie ze po zmianie na pełny syntetic silnik mozesie rozciec
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Mar 2006 22:30 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
takie opinie znam ,ale czy ktos z was zmienil z polsyntetyka na syntetyk i jest jeszcze na tym for.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 13 Mar 2006 22:31 Temat postu: |
|
|
HUBERT napisał: | 1)wymienic na [link widoczny dla zalogowanych] syntetyk 0W30 (mam 4litry) operacje przeprowadzic 2 razy( w odstepie 200-500km)
2) 10W40 exstra polsyntetyk [link widoczny dla zalogowanych]
|
Podstawowe pytanie - pali Ci cokolwiek obecnego oleju? Jeżeli nie, to zaryzykowałbym 0W30, ale z częstą kontrolą (przynajmniej na początku) stanu oleju.
Herr Deutsch pewnie zmienił na półsyntetyk bo tak mu się uwidziało, a nie dlatego że to była konieczność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 13 Mar 2006 23:06 Temat postu: |
|
|
Ja miałem dokładnie identyczny dylemat ponad rok temu. Też sie radziłem, czytałem i szala przeważyła się na nie syntetyk.
Nie wiem co to jest to "asu" ale całkowicie zgadzam sie z tym co pisze a przede wszystkim:
Cytat: | Niestety, w niektórych przypadkach może się to obrócić przeciw silnikowi. Jeżeli jednostka jest już stara i była eksploatowana na oleju mineralnym, to nalanie do niej syntetyka może spowodować wypłukanie osadów i rozszczelnienie silnika - czyli konieczność jego remontu.
|
Ja miałem jeszcze o tyle łatwiej podjąć decyzję, ze przeszedłem na tańszy olej a ty ten najdroższy możesz mieć za darmo:)
Mimo wszystko ja bym wypośrodkował i wybrał spokojny sen czyli 10W.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Mar 2006 23:09 Temat postu: |
|
|
Nic z tych rzeczy,nic nie pali oleju na 600km nic.
Jutro postaram sie zmierzyc sprezanie …i przyjze się czy cos dymi przy zimnym rozruchu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Mar 2006 23:17 Temat postu: |
|
|
coobek napisał: | Ja miałem dokładnie identyczny dylemat ponad rok temu. Też sie radziłem, czytałem i szala przeważyła się na nie syntetyk.
Nie wiem co to jest to "asu" ale całkowicie zgadzam sie z tym co pisze a przede wszystkim:
Cytat: | Niestety, w niektórych przypadkach może się to obrócić przeciw silnikowi. Jeżeli jednostka jest już stara i była eksploatowana na oleju mineralnym, to nalanie do niej syntetyka może spowodować wypłukanie osadów i rozszczelnienie silnika - czyli konieczność jego remontu.
|
Ja miałem jeszcze o tyle łatwiej podjąć decyzję, ze przeszedłem na tańszy olej a ty ten najdroższy możesz mieć za darmo:)
Mimo wszystko ja bym wypośrodkował i wybrał spokojny sen czyli 10W. |
no wlasnie czy moja jednostka jest stara i wyekploatowana (jezdzi na polsyntetyku nie mineralnym 170 000)
ja musze podjac decyzje ale wasze doswiadczenia i rady sa b wazne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 13 Mar 2006 23:59 Temat postu: |
|
|
Cytat: | no wlasnie czy moja jednostka jest stara i wyekploatowana (jezdzi na polsyntetyku nie mineralnym 170 000) |
czyli nowa nie jest a Niemiec nie musi mówić prawdy.
Nie jestem złośliwy tylko nieufny.
Zobacz jeszcze przynajmniej jak wygląda komora pokrywy zaworów, chociaż przez korek wlewu oleju czy jest czysto.
W Civicu po 190 tys na syntetyku pod pokrywą zaworów nie było grama nagaru. Jakby silnik był nowiutki ale i nawet wtedy jeszcze wolałbym zalać semi i miec święty spokój.
Zresztą ja tak zrobiłem i nie żałuję bo praktycznie nic nie straciłem a sporo można zyskać.
Jeśli jednak zalejesz 0W to napisz proszę jak sie sprawuje i będziemy znac spasowanie i szczelność naszego motoru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rav
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Bielany
|
Wysłany: 14 Mar 2006 2:49 Temat postu: |
|
|
HUBERT napisał: |
... czy ktos z was zmienil z polsyntetyka na syntetyk i jest jeszcze na tym for. |
Ja zmieniałem z czegoś niewiadomego na syntetyk, malinowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 15 Mar 2006 12:17 Temat postu: |
|
|
No to milo ja po zmianie z czegos na syntetyk mialem same problemy - niestety - to co zlalem z silnika to jakas pomylka byla skonczylo sie na wizycie u Pana "mądrego" mechanika i przy okazji wymienil mi łańcuchy i napinacze - wiec na razie sie nie martwie ze mi cos w silniku strzeli - osobiscie proponuje pozostanie przy tym co jest teraz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 15 Mar 2006 13:37 Temat postu: |
|
|
ja tak samo jak Rav wczesniej mialem jakis olej shel ale nie wiem jaki, zalałem go syntetykiem lotusa i nic nie cieknie itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 15 Mar 2006 13:44 Temat postu: |
|
|
Gościu napisał: | ja tak samo jak Rav wczesniej mialem jakis olej shel ale nie wiem jaki, zalałem go syntetykiem lotusa i nic nie cieknie itp |
LOL. TVRa, ani Noble'a nie było?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 15 Mar 2006 14:11 Temat postu: |
|
|
a ty sie juz czepiasz przeciez kazdy wie o co chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Mar 2006 19:44 Temat postu: |
|
|
Fiodor napisał: | No to milo ja po zmianie z czegos na syntetyk mialem same problemy - niestety - to co zlalem z silnika to jakas pomylka byla skonczylo sie na wizycie u Pana "mądrego" mechanika i przy okazji wymienil mi łańcuchy i napinacze - wiec na razie sie nie martwie ze mi cos w silniku strzeli - osobiscie proponuje pozostanie przy tym co jest teraz |
a co dokladnie sie stalo mowiles ,ze zalejesz go jeszcze raz po 200 km
jak to bylo ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|