Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 16 Mar 2006 9:29 Temat postu: |
|
|
Wiec chcialem go zalac ale zaczal dziwnie pracowac jakos glosno i nie zaspecjalnie - wizyta u mechaniora i werdyt taki - szlam zatkal kanaly olejowe - natychmiastowa plukanka i teraz az milo posluchac jak chodzi tylko do kompletu jeszcze swiece zrobie i olej w skrzyni zeby miec swiety spokoj no i wreszcie musze podjechac do gazownika na regulacje bo juz jakos duzo mi gazu pali ale to przy okazji zrobie regulacje gaznika to bedzie super gitara
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Mar 2006 23:09 Temat postu: |
|
|
ile kosztuje takie plukanie ,jak to wyglada?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Mar 2006 23:35 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22 Mar 2006 7:10 Temat postu: |
|
|
HUBERT napisał: | http://www.valvoline.pl/index_maxlife_gama.html# |
Od 15kkm jeżdżę na MaxLife 10W40. Przedtem (nie wiem jak długo) na samochód jeździł na mineralnych. Spożycia nie stwierdzono
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 22 Mar 2006 12:24 Temat postu: |
|
|
sporzycie jest dopuszczale w japoncach, nawet gdziesz o tym czytalem ze na 10tys moze brac 1L i nie ma w tym nic złego
a czytalem w takiej ksiazce napraw sam, czy cos takiego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Mar 2006 13:29 Temat postu: |
|
|
Gościu napisał: | sporzycie jest dopuszczale w japoncach, nawet gdziesz o tym czytalem ze na 10tys moze brac 1L i nie ma w tym nic złego
a czytalem w takiej ksiazce napraw sam, czy cos takiego | Ponoc auta ze zmiennymi fazami potrafia sporo konsumowac oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 22 Mar 2006 14:02 Temat postu: |
|
|
Ja mam w swojej nysce polsyntetyk Castrol magnatec. Niestety bierze olej i to sporo bylem u mecha muwil ze te auta maja slabe uszczelniacze zaworow. A jak to u waszych autkach wyglada?
|
|
Powrót do góry |
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Mar 2006 14:06 Temat postu: |
|
|
domis78 napisał: | Ja mam w swojej nysce polsyntetyk Castrol magnatec. Niestety bierze olej i to sporo bylem u mecha muwil ze te auta maja slabe uszczelniacze zaworow. A jak to u waszych autkach wyglada? | mam polsyntetyk Mobil1 i nie znika mi olej. Z reszta nie slyszalem zeby komukolwiek w GA16DS w zadbanym silniku znikal olej, wiec zmien mechanika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 22 Mar 2006 14:17 Temat postu: |
|
|
Mech jest z serwisu autoryzowanego Nissana a silniczekjak pszczolka poza tmy braniem oleju cichutko pracuje i rowno nie jest dobity no zwawy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 22 Mar 2006 20:52 Temat postu: |
|
|
[quote="EnDrIu]mam polsyntetyk Mobil1 i nie znika mi olej. Z reszta nie slyszalem zeby komukolwiek w GA16DS w zadbanym silniku znikal olej, wiec zmien mechanika.[/quote]
Potwierdzam.
A co do zużycia oleju przez zmienne fazy - jak ktoś piłuje obrotami(załącza zmienne fazy rozrądu ) od razu na zimnym,to olej mu będzie brać. Jako były Alfista mogę stwierdzić,że np. silnik Alfy 2000 DOHC Twin Spark 8V (był w AR145,146,155,164) na rozrządzie łańcuch , ma on zmienne fazy na dolocie. Przy fachowym obsługiwaniu się, zużycie oleju nie występuje jak w naszych nismach.Więc zależy to od wielu czynników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 22 Mar 2006 23:45 Temat postu: |
|
|
Cytat: | spozycie jest dopuszczale w japoncach, nawet gdziesz o tym czytalem ze na 10tys moze brac 1L i nie ma w tym nic złego a czytalem w takiej ksiazce napraw sam, czy cos takiego |
Tez tak słyszałem ale ta norma podobno obowiązuje odkad renówka zaczęła unicestwiać Nissana i obecnie wiekszoś do tej normy sie zbliza, sporo tez ją przekracza.
Powiem szczerze, ze mnie by nie przyszło do głowy co 1000 km nawet sprawdzic olej a co dopiero dolewać jeden litr w dodatku w nowym aucie.
Cytat: | Ja mam w swojej nysce polsyntetyk Castrol magnatec. Niestety bierze olej i to sporo bylem u mecha muwil ze te auta maja slabe uszczelniacze zaworow. A jak to u waszych autkach wyglada? |
Powiem szczerze, ze jedyne opinie z jakimi przez lata sie spotykam odnośnie samochodów rdzennie made in japan to, ze praktycznienie nie biorą oleju. Ich silniki są najlepiej dopracowane i rzadko coś z nich wycieka. Ja mam juz drugiego japończyka, kolega również drugiego i obydwa z przebiegami ponad 250 tys drugi ponad 400 tys i tez to potwierdza.
Ojca almery nie licze bo jemu to przybywa oleju ale on bardzo mało jeździ i na krótkich odcinkach.
Odnośnie mechanika to moze opinie ma taką po obserwacji tych najnowszych Nissanów ale to juz inna bajka.
Tobie jesli bierze olej jedynie na razie pozostaje przejść na mineralny i jesli nic sie nie zmieni to bedziesz musiał szukać powodu.
Od uszczelniaczy zaworowych możesz zacząć bo to proste i niedrogie przedsięwzięcie ale, zeby w nysach zuzywały sie one ponadprzeciętnie to nie słyszałem, jedynie w toyocie silniki 1.3 tak podobno mają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 23 Mar 2006 6:40 Temat postu: |
|
|
Dzieki za rade .Sprubuje zmienic olej na mineral moze cos wtedy ulegnie zmianie dobrze by bylo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2006 21:10 Temat postu: |
|
|
zmierzylem sprezanie mojego sr20 :
1- 10,5
2- 10,7
3- 11,0
4- 11,5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 01 Kwi 2006 23:25 Temat postu: |
|
|
pomiedz 1-2 a 3-4 widac roznice
a wiesz jak powina byc compresja? gdzie mierzyłes?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Kwi 2006 11:50 Temat postu: |
|
|
mierzone w kg/cm2 = atmosfera techniczna
pozyczylem cisnieniomierz ,pomiar we wlasnym zakresie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|