Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Kwi 2006 19:46 Temat postu: |
|
|
zalalem nowy olej .
byla niespodzianka a mianowicie przy spuszczaniu oleju ,zatkal sie otwor w misce olejowej taki byl syf w silniku
przed wymiana dolalem preparatu do czyszczenia silnika ,5 minut z tym pochodzil .
odkrecam korek spustowy ,troche oleju polecialo a pozniej nic .dopiero jak dalem cisnienie kompresorem w korek wlewowy to sie odetkal .
rozbryzg na cale pomieszczenie olej byl wszedzie
zlalem go texsaco syntetic 5W 40.
napisze jeszcze co i jak z silnikiem .
mam nadzieje ,ze bede mial oczym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
GRZECHu
Gość
|
Wysłany: 24 Kwi 2006 19:42 Temat postu: |
|
|
przeczytalem wlasnie caly watek.. oraz ten na NKP... i nadal mam watpliwosci co zalac.
Przebieg 135 tys, zmienialem co 10tys olej, od odstatniej zmiany (przez 10 tys km) ubylo go okolo 0,5 litra (o ile pole na bagnecie to 1litr)
Do tej pory lalem Mobil 1 pelny syntetyk (dokladnie zaraz sprawdze jaki) ale umylem ostatnio silnik i ... w 2 miejscach jest "spocony" - nie kapie nawet ale widac swiezy olej w tych miejscach.
Przejsc na cos bardziej gestego?
Mam instalacje LPG od przebiegu 110 tys (czyli 25 tys) - dzis mi mechanior powiedzial ze z LPG trzeba szybciej przechodzic na geste bo gaz "wysusza" silnik.
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 24 Kwi 2006 21:08 Temat postu: |
|
|
GRZECHu napisał: | Przejsc na cos bardziej gestego?
|
Ja polecam Valvoline MaxLife 10W40. Półsyntetyk do lekko zmęczonych życiem silników. Mam u siebie i po przejściu z mineralnego nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GRZECHu
Gość
|
Wysłany: 24 Kwi 2006 22:46 Temat postu: |
|
|
marthen napisał: | GRZECHu napisał: | Przejsc na cos bardziej gestego?
|
Ja polecam Valvoline MaxLife 10W40. Półsyntetyk do lekko zmęczonych życiem silników. Mam u siebie i po przejściu z mineralnego nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. |
i tak zrobie -> 10W40, moze nie Valvoline ale czas zagescic troche
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 24 Kwi 2006 23:03 Temat postu: |
|
|
GRZECHu napisał: | marthen napisał: | GRZECHu napisał: | Przejsc na cos bardziej gestego?
|
Ja polecam Valvoline MaxLife 10W40. Półsyntetyk do lekko zmęczonych życiem silników. Mam u siebie i po przejściu z mineralnego nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. |
i tak zrobie -> 10W40, moze nie Valvoline ale czas zagescic troche |
Ja polecam Mobil oczywiście 10W40!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GRZECHu
Gość
|
Wysłany: 25 Kwi 2006 10:16 Temat postu: |
|
|
sprawdzilem dokladnie : "Mobil 1 5/60" - tak na karteczce mam napisane.
A jeszcze jedno pytanei do tych co maja 10W40 czy zmieniacie na zime na cos innego? czy caly rok na tym smamym?
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 25 Kwi 2006 11:14 Temat postu: |
|
|
GRZECHu napisał: | sprawdzilem dokladnie : "Mobil 1 5/60" - tak na karteczce mam napisane.
A jeszcze jedno pytanei do tych co maja 10W40 czy zmieniacie na zime na cos innego? czy caly rok na tym smamym? |
Jak zalejesz 10W 40 ,czyli pół syntetyk to masz lepszy rozruch na mrozach(olej ten mniej gęstnieje niż 15W 40 czyli mineralny).
A jeździsz na nim cały rok.Na nasz układ klimatyczny styka 10W 40 i 15W 40 oraz 5W 40(syntetyk).
Ale jak dłużej jeżdzisz na mineralu to raczej nie jest zalecane wlewanie półsyntetyka,a Broń Boże syntetyka-rozszczelnienie silnika gwarantowane.
Ja mam wlany Mobil 10W 40.Od nowości był jeźdżony na półsyntetyku i nie mam zamiaru zmieniać. Do 250tkm można śmigać,a potem jakiś DOBRY minerał i cześć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prex
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25 Kwi 2006 17:00 Temat postu: |
|
|
GRZECHu napisał: |
A jeszcze jedno pytanei do tych co maja 10W40 czy zmieniacie na zime na cos innego? czy caly rok na tym smamym? |
Ja zmienilem na mobila 10W40, jak przywiozlem auto. Troche ryzykowalem, bo nie mialem pojecia co bylo wczesniej, bo zadnej kartki gebels mi nie zostawil . Na szczescie wszystko jest cacy, przebieg 218kkm i silnik chodzi jak marzenie (tak mi sie przynajmniej wydaje), jedynie co, to musze wymienic uszczelke pod miska olejowa, bo troche cieknie. Jezdze na nim przez caly rok i nie zmieniam go w najblizszej przyszlosci, chyba ze zajdzie taka potrzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CASANDRA
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 26 Kwi 2006 5:17 Temat postu: |
|
|
Prex napisał: | GRZECHu napisał: |
A jeszcze jedno pytanei do tych co maja 10W40 czy zmieniacie na zime na cos innego? czy caly rok na tym smamym? |
Ja zmienilem na mobila 10W40, jak przywiozlem auto. Troche ryzykowalem, bo nie mialem pojecia co bylo wczesniej, bo zadnej kartki gebels mi nie zostawil . Na szczescie wszystko jest cacy, przebieg 218kkm i silnik chodzi jak marzenie (tak mi sie przynajmniej wydaje), jedynie co, to musze wymienic uszczelke pod miska olejowa, bo troche cieknie. Jezdze na nim przez caly rok i nie zmieniam go w najblizszej przyszlosci, chyba ze zajdzie taka potrzeba. |
kilka dni temu także wymieniłam olej też mam 10w40 produkt pewnej marki(mąż pracuje w ASO) i także mam delikatny wyciek z pod miski i jak się okazało ponoć nie ma tam uszczelki tylko uszczelnia się silikonem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prex
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 26 Kwi 2006 7:40 Temat postu: |
|
|
CASANDRA napisał: | także mam delikatny wyciek z pod miski i jak się okazało ponoć nie ma tam uszczelki tylko uszczelnia się silikonem |
Hmm, ale pytalem sie w sklepie o uszczelke, no i facet powiedzial, ze jest chyba za jakies 12zl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 26 Kwi 2006 17:05 Temat postu: |
|
|
Uszczelke posiadaja modele z silnikami 2 litrowymi a 1,6 chyba dopiero wystepuje po 94roku sam mam do wymiany i bylem zdziwiony ze fabrycznie jest na silikon to samo z silnikami do suuny 1.6 i primera 1.6
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 11 Cze 2006 9:18 Temat postu: |
|
|
Ja mma problem walnela mi uszczelka pod miska olejowa i nie ma takiej do kupienia jest fabrycznie na silikon. Czy ktos wie jaki to silikon ma byc czy moze to byc ten czerwony czy jakis inny?
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 11 Cze 2006 9:51 Temat postu: |
|
|
Zwykły silikon odporny na temperature prawdopodobnie ma inne właściwości.
Warsztaty samochodowe kupują wyłącznie specjalne masy przeznaczone do miski.
Np. fabryczny do fiatów z silnikiem fire kosztuje ok 50 pln do Lanosów i Matizów kosztuje ok 40 pln.
Bardzo dobrze sprzedaje się Dirko z ELRINGA chyba najlepszy stosunek jakości do ceny poniżej 20 pln.
Tak wygląda:
[link widoczny dla zalogowanych]
lub
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|