Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Na stacji: |
PB95 |
|
46% |
[ 23 ] |
PB98 |
|
14% |
[ 7 ] |
Super (Ultimate, V-Power) |
|
10% |
[ 5 ] |
LPG |
|
28% |
[ 14 ] |
|
Wszystkich Głosów : 49 |
|
Autor |
Wiadomość |
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Lip 2007 7:00 Temat postu: |
|
|
na wewnetrznej stronie klapki wlewu napisane jest jak byk aby lac 95
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Molossus
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lip 2007 7:47 Temat postu: |
|
|
Masz racje ale...
Założe się ze jakby na kilku stacjach zbadali polskie 98 to by liczba oktanowa by wyszła 95
Po drugie w moim przypadku mam w aucie na maksa przyspieszony zapłon a w tym wypadku zalecane jest 98 żeby nie było spalania stukowego (heh szukałem w necie jak to cholerstwo może brzmieć i znalazłem - skwierczenie- sypanie piachu na blache- sypanie kuleczek na blache - na całe szczeście u mnie tego niema ale to już off topic)
Z chęcią lałbym 95 ale wole dmuchać na zimne bo chce troche pojeździć.
Aha tankuje na NESTE - 98 jest z 15 gr droższe niż 95 na innych stacjach. NESTE to paliwo z rafineri LOTOS nigdy nie miałem z nim problemu a już troche przejechałem i polecam. POzdro ziomy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brzozka
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Lip 2007 9:32 Temat postu: |
|
|
Ja u siebie tankuje 98 z takiej malej niefirmowej stacyjki, ktora zaopatruje w paliwo nasze lubelskie karetki pogotowia. Litr kosztuje obecnie 4,39 a benzyna jest swietna co potwierdzilo bardzo duzo znajomych. kiedys lalem v-powera racing 99+ ale stwierdzilem,ze szkoda pieniedzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Seba
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lip 2007 10:31 Temat postu: |
|
|
Brzozka mówisz o tej na bursaki? dziś w nocy jadę do wawy, więc może dam setce skosztować tego paliwka i zobaczymy. ale ja już paliwa pow 95oktanów sobie daruję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19 Lip 2007 10:35 Temat postu: |
|
|
Molossus zapłon wyprzedzony na maxa raczej nie daje optymalnych przyrostów. Oczywiście najlepiej stroić na hamowni pod siebie, zależnie czy chcesz konie czy niutki i w jakim zakresie. Dla SR20 na 100% maksymalne wyprzedzenie nie jest optimum, więc pewnie w GA16 też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Molossus
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lip 2007 11:43 Temat postu: |
|
|
damianos napisał: | Molossus zapłon wyprzedzony na maxa raczej nie daje optymalnych przyrostów. Oczywiście najlepiej stroić na hamowni pod siebie, zależnie czy chcesz konie czy niutki i w jakim zakresie. Dla SR20 na 100% maksymalne wyprzedzenie nie jest optimum, więc pewnie w GA16 też. |
Masz racje dlatego od tygodnia bawie się zapłonem żeby było jak najlepiej przy jak najmniejszym ryzyku że coś się stanie z zaworami i panerwkami.
pozwole sobie zacytowac Coobcia
"W przypadku GA14 i GA16 mozna nawet rozpilować "fasolkę" w aparacie zaplonowym i o kolejne 5-7 stopni ponad maks przyspieszyć - stuku też nie będzie i wedłóg dupohamowni lepiej idzie."
[link widoczny dla zalogowanych]
(zaznaczam że nie mam LPG)
Już zauwazyłem poprawę w spalaniu, juz ładnie ciągnie od 1,7 krpm, silnik chodzi spokojniej i mniej dymi. Musże go tylko przegonić po szybszej drodze i zobaczyc jak się zachowuje przy wyższych obrotach i czy nic nie skwierczy (miałem tak ostatnio ale podokręcałem dokładnie wszystkie śruby w układzie wydechowym i jest git.)
Na paliwie 98 lepiej mi chodzi - nie "trzęsie" silnikiem ogólny stoicki spokój
P.S. mam GA16DE usunięte EGR, przelotowy wydech z nierdzewki.
Do każdego auta ustawienie zapłonu będzie inne - zależy od modyfikacji. paliwa i stanu silnika tyle wyczytałem kiedy mi się nudziło w pracy .
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19 Lip 2007 17:03 Temat postu: |
|
|
Czyli jest git To tak trzymaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
iro
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Lip 2007 23:27 Temat postu: |
|
|
widac wiekszosc tankuje na shelu tak jak i ja jestem zadowolony z paliwa a czasem leje v-power 95 i powiem szczerze ze jak przestalem to czulem delikatna ruznice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Lip 2007 6:15 Temat postu: |
|
|
iro napisał: | czasem leje v-power 95 i powiem szczerze ze jak przestalem to czulem delikatna roznice |
jakby Ci ktos dolal bez Twojej wiedzy takiego v-power to pewnie bys wtedy roznicy nie poczul
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac1602
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Lip 2007 9:10 Temat postu: |
|
|
Ale przecież tu chodzi też o samopoczucie kierowcy, a nie tylko samochodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Lip 2007 17:45 Temat postu: |
|
|
iro napisał: | widac wiekszosc tankuje na shelu tak jak i ja jestem zadowolony z paliwa a czasem leje v-power 95 i powiem szczerze ze jak przestalem to czulem delikatna ruznice |
to ciekawe iro że wyczuwasz różnicę zważywszy na wyniki dość profi testu paliw 95 vs. 98 w "Motorze" na który sie powoływałem na poprzedniej podstronie tego wątku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
iro
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Lip 2007 18:42 Temat postu: |
|
|
rz napisał: | iro napisał: | czasem leje v-power 95 i powiem szczerze ze jak przestalem to czulem delikatna roznice |
jakby Ci ktos dolal bez Twojej wiedzy takiego v-power to pewnie bys wtedy roznicy nie poczul
pzdr
rz |
piwiem tak jak zalalem po dlugim czasie lania vpawera95 normalna 95 odczulem ruznice ale bardzo nie wielka to bylo jak jeszcze moj gaznik byl troche zrypany nie wiem jak teraz ale szczerze lejac vpawera95 jak byla zwykla 95 w baku nie czulem zadnej roznicy moze paliwko jest troszke lepsze przypuszczam ze ma jakies wlasciwosci uszlachetniajace typu takie jak plynt stp. a moze gdzies jednak da sie kupic to paliwko esso w polsce 100 oktanowe w cenie 40zl/l heheh
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 22 Lip 2007 11:15 Temat postu: |
|
|
A dołączę się.
Paliwo: do połowy 2006 tankowałem na stacjach Grosar, po czym zaczęli kichę wciskać ludziom i szukałem, eksperymentowałem... to tu, to tam i wybrałem w końcu muszelkę.
Obecnie nawet nie próbuje innych paliw i nie zwracam uwagi na cenę bo co to zmieni? Zalać i tak muszę. LPG nigdy nie miałem (oprócz Bluebirda mojego Ojca) i może dla mnie nie istnieć.
Sunny SLX 93', 90KM GA16DE na:
-95 jeździ ok,
-vp. słabiej niż 95, nie radzi sobie z tym paliwem,
-vp. r. niby lepiej jak 95 ale coś jest nie tak, raz śmiga a raz go dławi przy 3.5k~4k rpm, moc pojawiała się w pewnych zakresach obrotów, ewidentnie auto nie przystosowane do innego paliwa niż 95.
Spalanie raczej bez większych różnic.
100NX SR 95', 102KM GA16DE na:
-95 jeździ ok,
-vp. czuję poprawę w dynamice,
-vp. r. zdecydowanie czuć różnicę, auto zdecydowanie ożyło, najtańsza i efektywna forma lekkiego tuningu.
Spalanie raczej wzrosło, ale możliwe że bardziej go cisnąłem bo cieszyła jazda.
Almera GX 97', GA14DE na:
-95 jeździ ok,
-vp. szczególnej różnicy nie zauważyłem w stosunku do 95, ale dam mały plus,
-vp. r. zdecydowanie na plus, jazda z klimą nie daje o sobie znać, lepsza dynamika, woow zaskoczyło mnie to auto, da się nim nawet przycisnąć .
Spalanie bez większej różnicy.
100NX GTI 92', SR20DE nx:
-95 jeździ,
-vp. czuję różnicę na plus, lepsza dynamika,
-vp r. naprawdę czuć różnicę między 95, poprawiła się dynamika i wzrosła moc, brak wyczuwalnych spadków mocy/obrotów przy załączaniu/pracy klimy.
Spalanie mniejsze przy normalnej, ale ukierunkowanej na dynamiczną, jeździe, za 70pln (4.99pln/L) robię 120~125km, a przy 95 za 70pln robię 94~100km. Troszkę inaczej sprawa ma się, gdy przyjdą dni na ostrzejszą jazdę, mam wrażenie że z vp r. owszem czuć moc, ale znika ona z baku w szalonym tempie, tak jak by wręcz komputer jej przelewał, za 70pln może tak 60km robię . Ale co tam, liczy sie fun!
Podsumowując mojego gti'ka, wszystkie wrażenia dotyczą jazdy wyłącznie po mieście: generalnie leje vp. ale ostatnio dość często vp. r. hehhh; zauważyłem że poruszając się nx'em spokojnie, mało dynamicznie, spala dużo więcej niż przy jeździe normalnej ale dynamicznej; wręcz tak jakby miał dwie mapy paliwa, dla ciot za kółkiem i normalnych dynamicznych kierowców . Spalanie przy drugim stylu jazdy między vp. a vp. r. jest bardzo zbliżone o ile nie takie samo. Vp. r. polecam, zwłaszcza 4 fun i na trasę. pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|