Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Maj 2009 14:37 Temat postu: PRZEKŁAMANIA PRĘDKOŚCIOMIERZA - artykuł |
|
|
Dla wszystkich tych, którzy wolą podejść do tematu racjonalnie, a nie emocjonalnie, zapodaję ciekawy artykuł dotyczący "fabrycznych" przekłamań prędkościomierzy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Szczególnie polecam wątek "Dyrektywa UE" i wgląd w tamtejszą tabelę z prędkościami z przedziału od 40-120 km/h i tym samym zwrócenie uwagi na charakterystyczną tendencję - możliwości zwiększania się przekłamań prędkościomierza wraz ze wzrostem rzeczywistej prędkości (w przypadku V max. np. 180-210km/h różnice pomiędzy prędkością licznikową a rzeczywistą mogą być już bardzo duże).
Mam nadzieję, że ten artykuł otworzy oczy niektórym osobom (także z tego forum), którzy ślepo wierzyli że ich samochód trzymający fabryczną moc w rzeczywistości jedzie o 20-40 km/h szybciej niż podają oficjalne dane katalogowe dla konkretnego modelu auta z danym silnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Quattro
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Maj 2009 16:16 Temat postu: |
|
|
Red, a gdziekolwiek tego nie pisalem to kazano mi sie pukac w glowe. Tu tez
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Maj 2009 16:27 Temat postu: |
|
|
Quattro napisał: | Red, a gdziekolwiek tego nie pisalem to kazano mi sie pukac w glowe. Tu tez |
Nie tylko Ty spotkałeś się z taką reakcją , stąd moja radość z ukazania się tego artykułu, który mam nadzieję rozwiewa wszelkie wątpliwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 25 Maj 2009 16:45 Temat postu: |
|
|
Quattro napisał: | Red, a gdziekolwiek tego nie pisalem to kazano mi sie pukac w glowe. Tu tez |
Ja myślałem, że to oczywiste i wszyscy o tym wiedzą.. Widocznie nie śledziłem dokładnie dyskusji na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 25 Maj 2009 16:46 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Maj 2009 16:53 Temat postu: |
|
|
u mnie na kapciach 205/40/17 przy 100 kmh pokazuje mi 101kmh na GPSie, przy 170 na liczniku GPS pokazuje 178
GPSem zmierzyć i już.
Jak miałem gumy 185/60/14 to było też prawie równo, za to na fabrycznych 175/60/14 rozbieżności były już sporo większe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Challenger
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Maj 2009 16:57 Temat postu: |
|
|
U mnie do 80 na GPS-sie pokazuje tyl co na liczniku a wyzej przeklamuje o 3 do 5 km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Maj 2009 17:30 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | u mnie na kapciach 205/40/17 przy 100 kmh pokazuje mi 101kmh na GPSie, przy 170 na liczniku GPS pokazuje 178
GPSem zmierzyć i już.
Jak miałem gumy 185/60/14 to było też prawie równo, za to na fabrycznych 175/60/14 rozbieżności były już sporo większe |
No właśnie do tej pory większość osób brała pod uwagę tylko przekłamania wynikające z zastosowania takiej a nie innej wielkości ogumienia, ten artykuł pokazuje jasno że to zdecydowanie za mało aby mieć miarodajny wynik. Należy wziąć jeszcze pod uwagę fabryczne przekłamania prędkościomierza, gdyż jak widać to właśnie to licznikowe przekłamanie robi najgorszą robotę w temacie: "prędkość rzeczywista".
Niestety jeśli nałoży się na siebie te dwa czynniki: wielkość ogumienia oraz przekłamanie prędkościomierza, to mogą z tego wychodzić różne "ciekawe" zaburzenia.
Zatem może troszkę bardziej łopatologicznie - przykład:
Pan Kowalski jeździ na kapciach o wielkości X i zdaje sobie z tego sprawę że prędkość rzeczywista powinna być dajmy na to mniejsza o 4 km/h względem ogumienia Y które jest dedykowane do jego auta. Stąd wychodzi z założenia że jego prędkość rzeczywista jest mniejsza niż ta wskazywana przez prędkościomierz o 4 km/h. Niestety nie wziął pod uwagę faktu, że sam prędkościomierz dokonuje przekłamania tym razem na plus i niestety przy dużej i bardzo dużej prędkości nie jest to przekłamanie o symboliczne 4 km/h, a o ok. 10 a może nawet 20-30km/h (odsyłam do wcześniej cytowanej tabeli z wątku "Dyrektywa UE" z zamieszczonego artykułu). Stąd w jego przypadku prędkość rzeczywista minus te 4km/h z przekłamania opon, plus np. 14 km/h z przekłamania licznika sprawiają ze jego rzeczywista prędkość nie jest mniejsza jak mniemał na początku, a wręcz przeciwnie - jest większa o 10km/h od tej którą widzi na prędkościomierzu. Wnioski niech każdy sobie wyciągnie sam, jak jest/może być u was. Fakt jest faktem, że przy nakładających się na siebie czynnikach mocno komplikujących i zaburzających rzeczywistą (prawdziwą) prędkość, jedynym rozsądnym zastosowaniem wydaje się być GPS. Dlatego dziwię się że kilka osób z tego forum, które m.in. kiedyś tam na krakowskim wątku wolały jednak wyznawać zasadę ślepego zaufania do tego co wskazywał jednej z tych osób prędkościomierz podczas jak sama napisała jazdy na wprost (nie z górki), zamiast podejść do tematu bardziej racjonalnie i choćby głębiej rozważyć moją hipotezę o ewentualnym fabrycznym przekłamaniu samego prędkościomierza. Cóż, w tamtym przypadku licznik wskazywał tej osobie cuda, bo jak inaczej można nazwać fakt ponad 210 km/h (napisała że 220 choć ze zdjęcia wynikało ciut mniej) w aucie z silnikiem 1.6 z LPG jadącym po prostej (nie z górki), gdzie jak wiadomo rzeczywista V max. w zdrowym tego typu aucie powinna wynosić 190km/h...
Dlatego na przyszłość jak już musicie pisać jako mistrzowie prostej o swoich "osiągnięciach", to polecam pisać: "najszybciej moim autem jechałem wg wskazań prędkościomierza X km/h" lub "najszybciej moim autem jechałem wg wskazań GPS'a Y km/h" - i nie bądźmy na siłę ignorantami, oczywistym jest że ten drugi wynik będzie o wiele bardziej zbliżony do rzeczywistej prędkości (ale uwaga: zbliżony to nie znaczy że będzie to stricte ta rzeczywistą prędkością).
Dziękuję za uwagę tyle ode mnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 25 Maj 2009 17:45 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michugrudz
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Sie 2009 10:18 Temat postu: |
|
|
Wałkowałem ten temat to gps moze sie mylic max 2-3km/h licznik duzo duzo wiecej im nowsze auto tym przekłamania mniejsze (oczywiscie gps mam na mysli nawigacje typowa do 1000zł).Jesli biorac pod uwage na liczniku Maximy o ktorej był watek 240 km/h GPS 232km/h to max błąd licnzika przy tej prędkosci ok 10km/h .Wiec bardzo mało .Bardzo mocno przekłamuje Opel wujek vectra jechał 205km/h GPS pokazywał 190
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Michugrudz dnia 03 Sie 2009 10:22 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|