|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Maj 2017 9:09 Temat postu: |
|
|
Przed majówką w trakcie jazdy Mazdą nastąpił całkiem głośny strzał pod maską, a z tyłu pokazały się kłęby czarnego dymu. Doładowanie... 0 bar. Myślałem że przewody od turbo, ale mechanicy po rozkręceniu wytypowali kolektor ssący. Teoretycznie ten silnik siedział w sporej ilości aut, począwszy od Citroena, a skończywszy na Suzuki, więc niby dobranie kolektora nie powinno stanowić problemu? No niestety, tak łatwo już nie jest. Plus taki że od Focusa jest duuużo tańszy (różnica 300 a 50 zł). Do tego jeszcze uszczelki kolektora ponoć muszę sobie sam skombinować, bo ponoć problem dostać (jakaś bzdura?). I rzecz trzecia - chcą mi całkiem wtryski wyrkęcać, a mnie się coś zdaje że wystarczy odkręcić metalowe przewody paliwowe, albo nawet i to nie.
Po 4-godzinnym zagłębianiem się w temat tego nieszczęsnego kolektora ustaliłem :
- na necie praktycznie nie występują informacje nt. kolektora dolotowego w Maździe 3 Diesel. Fora amerykańskie i kanadyjskie nie mają info o tych silnikach, bo ich tam nie oferowano (i płaczą!). Na UK też nic konkretnego. Najszybciesz znajdziesz info szukając kolektorów w mega-szrotach międzynarodowych (kolektor dolotowy po ang to INLET MANIFOLD). Ja tam znalazłem zdjęcia, oznaczenia silników i numery
- są co najmniej dwa rodzaje kolektorów ssących, identycznie wyglądają. Ich numery, które są wytłoczone na spodzie, to:
9684941780 - ten zdaje się występować w silnikach o niższej mocy (od 75KM do 90KM) lub w wersji bez dwumasu; o francuskim oznaczeniu 9HV, 9HX
9653808680 - ten wydaje się występować w silnikach 109KM, o francuskim oznaczeniu 9HZ, 9HY lub DV6TED4
Jest jeszcze ten silnik w wersji z poprawioną turbosprężarką, chyba już z Euro5 i overboostem, ale nie zagłębiałem się w oznaczenia jego kolektorów. Na pewno silnik jest oznaczany 9HP, 9HL i pewnie jeszcze kilka innych. Podejrzewam że kolektor jest taki sam, tylko turbo tam jest inne i sterowanie turbem.
Oznaczenie silnika można znaleźć na naklejce, która znajduje się na pokrywie paska rozrządu. Gdzieś tak na dole będzie. Ja u siebie nie mogłem sprawdzić, bo auto stoi u mechanika, ale na allegro widziałem gołe silniki z Mazdy do sprzedania, i była ta naklejka na kilku.
Do wymiany kolektora nie trzeba zdejmować wtrysków. Nawet spotkałem informację, że żeby zdjąć wtryski trzeba najpierw zdjąć kolektor.
Przy wymianie kolektora warto kupić zestaw uszczelek kolektora dolotowego. W zestawie jest 8 okrągłych uszczelek + 1 na kwadratową dziurę. Ja kupiłem zestaw ELRING 429.040 za bodajże 68 zł z wysyłką, z Allegro.
Jeśli chodzi o sam kolektor to kupiłem w ciemno 9653808680 od chyba Focusa2. Jak przyjdzie to zobaczymy czy przypasuje.
A poniżej spis... gdzie montowano ten silnik, który siedzi w mojej Maździe (najciekawsza jest Santana Cabrio):
Kod: | CITROEN BERLINGO (2008.04) 1.6 HDi 110 109KM
1.6 HDi 75 75KM
1.6 HDi 90 90KM
CITROEN BERLINGO (MF) (1996.07) 1.6 HDI 110 109KM
1.6 HDI 75 (MF9HW) 75KM
1.6 HDI 90 (MF9HX) 90KM
CITROEN C2 (JM_) (2003.09) 1.6 HDi 109KM
CITROEN C3 (FC_) (2002.02) 1.4 16V HDi 90KM
1.6 16V HDi 109KM
1.6 16V HDi 90KM
CITROEN C3 Picasso (2009.02) 1.6 HDi 109KM
1.6 HDi 90KM
CITROEN C4 (LC_) (2004.11) 1.6 HDi 109KM
1.6 HDi 90KM
CITROEN C4 coupe (LA_) (2004.11) 1.6 HDi 109KM
1.6 HDi 90KM
CITROEN C4 Grand Picasso (UA_) (2006.10) 1.6 HDi 109KM
CITROEN C4 Picasso (UD_) (2007.02) 1.6 HDi 109KM
CITROEN C5 (RC_) (2004.08) 1.6 HDi (RC8HZB) 109KM
CITROEN C5 (RD_) (2008.02) 1.6 HDi 109KM
CITROEN C5 Break (RE_) (2004.09) 1.6 HDi (RE8HZB) 109KM
CITROEN C5 Break (TD_) (2008.02) 1.6 HDi 109KM
CITROEN JUMPY (2007.01) 1.6 HDi 90 90KM
CITROEN XSARA PICASSO (N68) (1999.12) 1.6 HDi 109KM
1.6 HDi 90KM
FIAT SCUDO (270_) (2007.01) 1.6 D Multijet 90KM
FORD C-MAX (2007.02) 1.6 TDCi 101KM
1.6 TDCi 109KM
1.6 TDCi 90KM
FORD FIESTA V (JH_, JD_) (2001.11) 1.6 TDCi 90KM
1.6 TDCi 95KM
FORD FIESTA VI (2008.10) 1.6 TDCi 75KM
1.6 TDCi 90KM
1.6 TDCi 95KM
FORD FOCUS C-MAX (2003.10 - 2007.03) 1.6 TDCi 109KM
1.6 TDCi 90KM
FORD FOCUS II (DA_) (2004.11) 1.6 TDCi 100KM
1.6 TDCi 109KM
1.6 TDCi 90KM
FORD FOCUS II kombi (DA_) (2004.11) 1.6 TDCi 100KM
1.6 TDCi 109KM
1.6 TDCi 90KM
FORD FOCUS II sedan (DA_) (2005.04) 1.6 TDCi 100KM
1.6 TDCi 109KM
1.6 TDCi 90KM
FORD FUSION (JU_) (2002.08) 1.6 TDCi 90KM
MAZDA 3 (BK) (2003.10 - 2009.12) 1.6 DI Turbo 109KM
MAZDA 3 (BL) (2009.06) 1.6 MZR-CD 109KM
MAZDA 3 sedan (BK) (2000.06 - 2009.06) 1.6 DI Turbo 109KM
MAZDA 5 (CW) (2010.09) 1.6 CD 116KM
MINI MINI (R56) (2006.09) Cooper D 109KM
One D 90KM
MINI MINI CLUBMAN (R55) (2007.10) Cooper D 109KM
PEUGEOT 1007 (KM_) (2005.04) 1.6 HDi 109KM
PEUGEOT 206 CC (2D) (2000.09) 1.6 HDi 110 109KM
PEUGEOT 206 hatchback (2A/C) (1998.08) 1.6 HDi 110 109KM
PEUGEOT 206 SW (2E/K) (2002.07) 1.6 HDi 110 109KM
PEUGEOT 207 (WA_, WC_) (2006.02) 1.6 HDi 109KM
1.6 HDi 110 112KM
1.6 HDi 90KM
PEUGEOT 207 CC (WD_) (2007.02) 1.6 HDi 109KM
PEUGEOT 207 SW (WK_) (2007.02) 1.6 HDi 109KM
1.6 HDi 90KM
PEUGEOT 3008 (2009.06) 1.6 HDi 109KM
PEUGEOT 307 (3A/C) (2000.08) 1.6 HDi 110 109KM
1.6 HDi 90KM
PEUGEOT 307 Break (3E) (2002.03) 1.6 HDi 110 109KM
1.6 HDi 90KM
PEUGEOT 307 SW (3H) (2002.03) 1.6 HDI 110 109KM
PEUGEOT 308 (4A_, 4C_) (2007.09) 1.6 HDi 109KM
1.6 HDi 90KM
PEUGEOT 308 SW (2007.09) 1.6 HDi 109KM
1.6 HDi 90KM
PEUGEOT 407 (6D_) (2004.05) 1.6 HDi 110 109KM
PEUGEOT 407 SW (6E_) (2004.05) 1.6 HDi 110 109KM
PEUGEOT 5008 (2009.06) 1.6 HDi 110KM
PEUGEOT EXPERT nadwozie pełne (VF3A_, VF3U_, VF3X_) (2007.01) 1.6 HDi 90 90KM
PEUGEOT EXPERT Tepee (VF3V_) (2007.01) 1.6 HDi 90 90KM
PEUGEOT PARTNER Combispace (5F) (1996.05) 1.6 HDi 75 75KM
1.6 HDi 90 90KM
PEUGEOT PARTNER Tepee (2008.04) 1.6 HDi 109KM
1.6 HDi 75KM
1.6 HDi 90 92KM
1.6 HDi 90KM
SANTANA 300/350 kabriolet (1998.09) 1.6 D 90KM
SUZUKI LIANA (ER) (2001.10) 1.4 DDiS 90KM
SUZUKI LIANA kombi (ER) (2001.07 - 2007.12) 1.4 DDiS 90KM
SUZUKI SX4 (GY) (2006.06) 1.6 DDIS 90KM
VOLVO C30 (2006.10) 1.6 D 109KM
VOLVO S40 II (MS) (2004.01) 1.6 D 110KM
VOLVO S80 II (AS) (2006.03) 1.6 D DRIVe 109KM
VOLVO V50 (MW) (2004.04) 1.6 D 110KM
VOLVO V70 III (2007.08) 1.6 D 109KM |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Maj 2017 9:17 Temat postu: |
|
|
Ogólnie teraz po takich poszukiwaniach niech okaże się ze wina faktycznie lezy postronie kolektora dolotowego a nie jakiegos innego elementu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Sty 2018 21:02 Temat postu: |
|
|
Taki w sumie spokojny update - jeżdżę sobie dalej BK. Te 100 lat temu to rzeczywiście kolektor puścił na spawie, bo zarósł cały od środka i turbo go rozdmuchało. Teraz mam nieco powiązany unfall, bo zatarły się kierownice VGT. Znaczy się - stoi dęba zmienna geometria turbo. Syfilis z kolektora docierał też i do turbo, i w środku pewnie zarosło i stoi non stop na jednym poziomie. Efekt taki, że do 3500 rpm auto się wlecze, potem nagle 1.2 bar, a podczas jazdy śmiesznie gwiżdże. Całkiem jak padające łożyska. Po drodze jeszcze wymieniłem zawór sterowania (tzw Pieburg) za bite 35 zł (z Volvo), ale efekt pozostał ten sam. Chociaż nie, w sumie to zepsułem, bo rozszczelnił się system podciśnień, i auto jak stoi 4 godziny wyłączone to pedał hamulca twardy się robi.
Pinięsy nie mam na naprawę. Może se sam zrobię jak będzie chwila. Na razie mam Mazdę 1.6 HDi TDCi MZR-CD 60 KM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Lut 2018 21:20 Temat postu: |
|
|
jak nie za mocno zastana ta geometria to porządny but na długim odcinku może ją rozrusza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Lut 2018 9:05 Temat postu: |
|
|
Próbowałem. Tak od 3/4 do FULLa to się rusza, ale potem nie wraca na pozycję do obsługi niskiego ciśnienia. Na razie tak się turlam, nie mam czasu na naprawę. Mieszkanie wykańczam i mi non stop auto do czegoś potrzebne. Mam niby magika namierzonego, któremu się chce rozbierać takie rzeczy, więc jakaś tam opcja jest.
O tak ta sprawa wygląda:
https://youtu.be/5Sus4oXOMFo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|