Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil_Ddz
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Dzierżoniów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Cze 2010 17:38 Temat postu: [GA16DE] PROBLEM Z WYCIEKIEM OLEJU! |
|
|
witam, dzis zauważyłem, że spod mojej setki cieknie olej... Nie są to duże ilości ale są... ;(((((( Po podniesieniu maski zauważyłem że pół silnika jest ubrudzone od oleju. Ja jestem zielony jeżeli chodzi o auta. Wyciek wygląda jakby wyciekał spod głowicy jeżeli tak sie to nazywa. tzn na tym jest napisane NISSAN 16VALVE. Sorki za dokładny opis ale ja naprawde nei mam pojęcia jeżeli chodzi o samochcody a kocham swoją setke i nei chciałbym się z nią rozstawać (((( POmożecie???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Cze 2010 17:58 Temat postu: |
|
|
Jeśli spod tej pokrywy to nie ma tragedii. Ta uszczelka nie kosztuje zbyt wiele a wymiana jej nie zajmuje wiele czasu. Jest chyba z 8 śrubek od odkręcenia.
Polecam zakup oryginalnej uszczelki Nissana bo te nieoryginalne z reguły ciekną. Można też poprawić silikonem i będzie trzymać ok wtedy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil_Ddz
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Dzierżoniów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Cze 2010 19:10 Temat postu: |
|
|
No z pod pokrywy... jest cała zalana do okoła olejem... ale mam nadzieje ze bedzie tak jak mowisz... bo naprawde szkoda mi Setki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Cze 2010 19:13 Temat postu: |
|
|
spoko,luzuj poslady nowa uszczelka i nie bedzie problemu,sylikonem moze to nie bo bedzie zawsze ciezej podniesc pokrywe a raz na jakis czas zawsze sie cos pogrzebie:D
edit
no chyba ze ma byc zamkniete prawie na amen to sylikon
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mandhorm dnia 05 Cze 2010 19:21 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Necro
Gość
|
Wysłany: 05 Cze 2010 19:21 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Z opisu wynika, że cieknie Ci spod pokrywy.
Uszczelka to pikuś. Nie masz czym sie stresować. Tylko po założeniu trzeba śruby przykręcać w odpowiedniej kolejności.
Szerokości
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Cze 2010 19:22 Temat postu: |
|
|
dlaczego w odpowiedniej kolejnosci? one takie same wszystkie sa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Necro
Gość
|
Wysłany: 05 Cze 2010 20:35 Temat postu: |
|
|
Pokrywe zaworów tak jak głowice, trzeba dokręcać w danej kolejności z odpowiednią siła. Bez klucza dynamometrycznego sie nie obejdzie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Cze 2010 20:42 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
to chyba ja czegos nie czaje,ja tutaj widze same srubki na krzyzaka,bez zadnego klucza specjalnego,do glowicy to wiem ze tam trza miec cos specjalnego,ale do pokrywy? pierwsze slysze:)
prosze o wyjasnienie ciemnemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Cze 2010 20:54 Temat postu: |
|
|
Ciemnoto - klucz dynamometryczny służy do wyznaczenia siły (momentu) dokręcenia danej śruby. Niektóre rzeczy (jak np. głowica) mogą się wykrzywić kiedy się je zakręci za mocno, albo być nieszczelnym kiedy są skręcone zbyt lekko. Często siły wyznacza się w niutonach, i są specjalne klucze dynamometryczne które dokręcają śrubę z wyznaczoną siłą. Nie liczy się gwint, a siła dokręcania.
A kolejność jest wyznaczona żeby nie pokrzywić części podczas jej zakręcania. Siły nierównomiernie się rozkładają i element może się permanentnie skrzywić bądź pęknąć. Głowicę się dokręca "lecąc" od środka, po "ślimaku" do zewnątrz, czyli jakoś jeśli śruby na głowicy wyglądają:
1-2-3-4
5 . . . 6
7-8-9-0
to zakręcamy: 9-2-8-3-7-4-1-0-5-6, czy jakoś tak.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 05 Cze 2010 20:57 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Cze 2010 22:59 Temat postu: |
|
|
manual nissana mowi o tym aby przy zakladaniu nowej uszelki przesmarowac ja delikatnie sylikonem. osobiscie mam nieoryginalna od ok 5 tys km zakladana z sylikonem i nie mam zadnych wyciekow.
kolejnosc dokrecania srub jest wazna gdyz pokrywa jest z stopu metalu ktory jest podatny na odkształcenia przez co jest tak wazna kolejnosc nie tyle odkrecania co dokrecania srub.
co do klucza mierzacego moment obrotowy w NM nie wiem- nic taiego nie wyczytałem ( albo nie chciałem wyczytac - brak klucza dynamometrycznego ) dokrecałem w.g wskazan w manualu z wyczuciem do lekkiego oporu. po przejechaniu paru km dokrecone troche mocniej i jest git.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Cze 2010 23:30 Temat postu: |
|
|
ale po cholere takim kluczem pokrywe? glowice rozumiem:)
ja srubokretem kulturalnie przykrecam zawsze i nic sie nie dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil_Ddz
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Dzierżoniów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Cze 2010 8:15 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki za wszystkie odpowiedzi:) zamykam post
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|