Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czamcza
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Lip 2011 18:40 Temat postu: [GA16DS] BRAK REGULACJI TEMPERATURĄ ZASYSANEGO POWIETRZA |
|
|
Jestem nowym posiadaczem 100nx 1,6DS. Problem pojawił się po urwaniu rurki doprowadzającej ciepłe powietrze z kolektora do dolotu. Samochód zaczął szarpać . Po zakupie rurki karbowanej, aluminiowej problem nie występuje na zimnym silniku. Po przejechaniu kilku kilometrów samochód zaczyna dławić się na niskich obrotach (zamula). Podejrzewam, że regulator blokujący dopływ ciepłego powietrza jest w jednej pozycji (powietrze gorące), nie blokuje się pomimo odpowiedniej temperatury. Moje pytania są następujące:
1. Jak sprawdzić działanie regulatora ciepłego powietrza?
2. Jak zablokować zasysanie ciepłego powietrza, aby silnik nie szarpał?
3. Czy ktoś z was ma schemat podciśnień z dokładnym opisem poszczególnych przewodów?
Za wszelką pomoc dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czamcza dnia 04 Lip 2011 19:14 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Lip 2011 17:31 Temat postu: |
|
|
sprawdź podciśnienia najpierw co są pod patelnia.może wężyk pękł albo się odczepił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czamcza
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Lip 2011 19:17 Temat postu: |
|
|
Zabrałem się do wymiany podciśnień (przewodów 3mm). Większość była sparciała i podejrzewam, że nieszczelna. Faktycznie jeden z przewodów pod patelnią był najprawdopodobniej odpięty. Mam nadzieję, że po zmontowaniu wszystkiego wszystko będzie w normie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nekoro
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Augustów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Lip 2011 14:48 Temat postu: |
|
|
Sprawdź jeszcze kolego taki zaworek jednostronnego działania przy prawym kielichu(stojąc przodem do podniesionej maski)bo ponoć też ma wpływ na równą pracę w naszych DS'ach. Ja u siebie zatkałem folią aluminiową tę rurkę, która waliła ciepłem do airboxa i szczerze powiedziawszy dało to subiektywne odczucie lepszego odejścia. Poczytaj trochę postów napisanych przez Coobcia na nissan zone albo na NKP. Pozdrawiam nekoro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czamcza
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Lip 2011 18:58 Temat postu: |
|
|
Przy wymianie podciśnień sprawdziłem od razu stan wcześniejszych przewodów. Przy tym zaworku zwrotnym rurki były sparciałe i popękane. Na podciśnienia straciłem ponad 4mb 3mm przewodu. Przy okazji zatkałem EGR. W weekend zrobię setką około 1000km. Zobaczymy wtedy poziom spalania. Dopływ ciepłego powietrza pozostawię bez zmian. Zresztą i tak jest blokowany jak silnik się nagrzeje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czamcza
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 09 Lip 2011 8:54 Temat postu: |
|
|
Po przejechaniu 540km - trasa (1 godz. w korkach) przy prędkości ok 120km spala 6,3l/100km. Pomimo wymiany przewodów podciśnieniowych, zawór w dalszym ciągu nie domyka ciepłęgo powietrza. Jest dużo lepiej niż wcześniej - nie szarpie poniżej 3000obr. ale jest mułowaty. Cała obudowa filtra powietrza jest nagrzana. W drodze powrotnej spróbuję zablokować ten zawór na stałe. Pytanie czy wystarczy odczepić rurkę podciśnienia od zaworu czy należy zakleić otwór dolotu ciepłego powietrza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czamcza
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Lip 2011 19:14 Temat postu: |
|
|
Niestety pomimo blokady zaworu ciepłego powietrza silnik szarpał na niskich obrotach. Zawór ATC gdyby nawet był popsuty ustawiony byłby domyślnie na zimne powietrze. Nie ma więc z tym problemem nic wspólnego. Temat postu powinien brzmieć: Szarpie na ciepłym silniku. Obstawiam: czujnik Halla, kable, świece, moduł zapłonowy, filtr paliwa. Wasze propozycje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nekoro
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Augustów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Lip 2011 18:50 Temat postu: |
|
|
Opiszę moje przygody z tym zagadnieniem,też miałem problemy w DSie, wymieniłem podciśnienia, filtry, przewody WN, świece, kopułkę rozdzielacza, zaworek jednostronny o którym pisałem w ostatnim poście i euforia (dodam że większość podciśnień i kopułkę wymieniłem w zeszłym tyg.) ale przedwczoraj, jak autko postało na słońcu to znów zaczęły wariować obroty, ja mu w gaz a on zaczyna tańczyć makarenę, myślałem żeby przerobić go na żyletki, bo już mi ręce z braku pomysłów opadały, ale zostawiłem go tak na noc, żeby zobaczyć co będzie. Następnego dnia to samo , odechciało mi się wszystkiego, ale dziś rano jak jechałem do pracy to samochód zaczął ze mną rozmawiać poważnie kilka km po mieście i było ok, ale po pewnym czasie znów ta sama heca:(. Wróciłem do domu rozebrałem airboxa, przejrzałem podciśnienia i dla pewności psiknąłem sobie do gardzieli preparatem czyszczącym gaźniki i wiecie że pomogło hehe, ciekawe tylko na jak długo. Uwielbiam moją nyskę ale serce mi pęka i złość rozsadza jak on tak jeździ. A co do problemu to pewnie jakiś paproch coś tam przytkał. Pozdrawiam wszystkich nekoro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|