Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mackowskib
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09 Cze 2008 22:17 Temat postu: Kontrolka oleju gaśnie po 30s |
|
|
Problem jak w temacie dodam że stan oleju jest, ktoś ma jakiś pomysł - olej i filtr wymieniany 6kkm temu Valvoline 10W40 półsyntetyk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kriczer
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 09 Cze 2008 22:31 Temat postu: |
|
|
U mnie tez jak sie zapali to przez chwile sie swieci, oleju nie wymienialem od kupna, ale dopiero ostatnio sie tak zaczelo dziac Niedlugo wymiana oleju wiec zobaczymy co bedzie po. Ale na przykladzie kolegi to chyba jakas inna przyczyna musi byc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrych
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jadów (okolice W-wy)
|
Wysłany: 09 Cze 2008 22:50 Temat postu: |
|
|
W sumie mi też czasami tak się dzieje... Ale jakoś nie przywiązywałem do tego wagi, bo poza tym nic się więcej nie działo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 09 Cze 2008 22:57 Temat postu: Re: Kontrolka oleju gaśnie po 30s |
|
|
mackowskib napisał: | Problem jak w temacie dodam że stan oleju jest, ktoś ma jakiś pomysł - olej i filtr wymieniany 6kkm temu Valvoline 10W40 półsyntetyk |
Takie coś przychodzi mi do głowy:
-czujnik oleju - sprawdź czy nie masz wycieku na wtyczce bo wnętrze ma z plastiku i lubi pęknąć - co objawia się świrowaniem czujnika,
-stopka zasysająca olej z miski jest przytkana syfami z silnika/tudzież rdzewiejącej miski olejowej (górna połowa miski jest z aluminium, ale dolna to zwykła pomalowana blacha) i tamuje przepływ,
-dogorywająca pompa oleju - pierwszy krok do obrócenia panewek - z tego co wiem to typowe dla zmęczonych 20DE/T.
A jak łańcuszek się zachowuje, słychać go przez te 30s, czy typowy start grzechot 1~2s i cisza?
Jak to pierwsze, to dwa ostatnie raczej do sprawdzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mackowskib
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09 Cze 2008 23:09 Temat postu: |
|
|
Łańcuch słychać góra 5 sekund, i szybkie pyanie:
Czy pompa olejowa jest wymienna gdzie jej szukać jak zdjagnozować czy dużo jest roboty przy wymianie
Jeśli sie nie myle czujnik jest koło filtru oleju, a żeby dostać sie do stopki trzeba odkręcić miskę.
Jeśli sie myle prosze o poprawienie
Dodam że jak silnik jest ciepły- zgasze go i odpale po minucie to kontrolka gasnie odrazu albo po 3 sek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mackowskib dnia 10 Cze 2008 12:43 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Cze 2008 13:33 Temat postu: |
|
|
mackowskib napisał: | Łańcuch słychać góra 5 sekund, i szybkie pyanie:
Czy pompa olejowa jest wymienna gdzie jej szukać jak zdjagnozować czy dużo jest roboty przy wymianie
Jeśli sie nie myle czujnik jest koło filtru oleju, a żeby dostać sie do stopki trzeba odkręcić miskę.
Jeśli sie myle prosze o poprawienie
Dodam że jak silnik jest ciepły- zgasze go i odpale po minucie to kontrolka gasnie odrazu albo po 3 sek. |
Pompa jest wymienna, w kraju nie wiem czy dostaniesz nową po za ASO , bo nigdy nie miałem okazji pytać o nią, na ebay'u są 40~140$. Z tego co widzę to sporo grzebania, bo out: pokrywa, paski i koła, miska olejowa, stopka... Manuale serwisowe polecam, dział LC-29 s. 426... aby sprawdzić pompę to miernik ciśnienia musiałbyś mieć i zgodnie z wartościami w manualu ją oszacować.
Reszta, zgadza się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
slawiosz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 09 Wrz 2008 7:22 Temat postu: |
|
|
ja zaczął bym od wymiany samego filtra oleju na jakiś porządny bo możliwe ze to od tego się dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DVD
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 09 Wrz 2008 12:57 Temat postu: |
|
|
A ja koledzy na waszym miejscu zaczol bym od sprawdzenia cisnienia oleju w jakims warsztacie i przy okazji macie na dloni czujnik cisnienia oleju do wgladu czy jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mackowskib
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09 Wrz 2008 14:21 Temat postu: |
|
|
Wszystko jasne - filtr wymieniony olej po 6kkm nowy - przyczyna przygnieciona miska i problem z zassaniem zimnego oleju przez smoka wystarczyło wyklepać. Nowa miska czeka już na podmianke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dulus
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opole Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Cze 2010 1:26 Temat postu: |
|
|
U mnie kontrolka świeci się jakies 2 - 3 sek i gaśnie. Tydzien temu wymieniany był olej Maxlife 10w40, czujnik ciśnienia oleju EPS, miska olejowa i filtr oleju (Bosch). Niby te 3 sek to nie duzo ale wcześniej na starych gratach gasła momentalnie... Filtr niby dobrej firmy, czujnik nowy, olej nowy, wiec nie wiem o co kaman. Ma ktoś jakies pomysły? Czy to normalne i olać temat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Cze 2010 14:59 Temat postu: |
|
|
Wg mnie wina filtra Boscha (to nie wada fabryczna tylko ten typ już tak chyba ma). U mnie wcześniej na Knechcie czy Filtronie też kontrolka gasła od razu, na Boschu chwile to trwa (ok. 3 sek.). Być może to specyfika samej konstrukcji filtra Boscha (wbrew temu co chyba kiedyś pisałem jest jednak bez tzw. zaworka przeciwzwrotnego - (anti-drain back valve).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dulus
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opole Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Cze 2010 20:37 Temat postu: |
|
|
ale raczej chyba to nie szkodzi silnikowi w tych pierwszych sekundach rozruchu albo? bo ja tak to zmieniam filtr na inny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sob
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Lip 2010 9:07 Temat postu: |
|
|
mam to samo, na starym filterku z JC kontrolka gasla od razu, a zmienilem olej w warsztacie gdzie od razu zapodali mi tez filtr, nie wiem niestety jakiej firmy, wiem ze mi za niego policzyli 16zl, to kontrolka gasni tez po 2-3 sekundach i sie zastanawiam czy to szkodzi silnikowi czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Lip 2010 12:26 Temat postu: |
|
|
u mnie zawsze od kad pamietam gasnie po ok 2-3sekundach. myslalem ze tak to musi byc, przy nast. wymianie oleju poprosze o inny filtr....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sob
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Lip 2010 0:45 Temat postu: |
|
|
wczesniej mialem filtr kupiony w InterCars firmy JC i gasla od razu. Bed musial zakupic i zobaczyc czy znowu bedzie gasla. A znajomy mnie nastraszyl bo powiedzial ze zna przypadek ze tez komus gasla kontrolka po kilku sekundach po wymianie filtra i zatarl silnik, a stalo sie to dlatego, ze filtr za gleboko sie wkrecil i blokowal przeplyw oleju. Ciekawe ile w tym prawdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|