Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
conpetitor
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Lut 2010 17:52 Temat postu: Auto samo przyśpiesza |
|
|
Otóż jak w temacie
Auto zaraz po odpaleniu wchodzi na bardzo wysokie obroty( mam uszkodzony obrotomierz więc nie powiem dokładnie, ale znając już dzwięki mojej setki( jeżdzę prawie pół roku bez radia), są to obroty rzędu 2,5-3tyś).
Sytuacja utrzymuje się nawet na rozgrzanym silniku(najpierw myślałem, że może coś ze ssaniem) a do jazdy nie trzeba wciskać pedału gazu.
Na drugim biegu bez trzymania gazu można jechać 30km/h przy 5ce około 80km z nogami obok.
Co może być tego przyczyną?
Pedał nie ma luzów i zachowuje się tak jak wcześniej( tak samo odspreżynowuje jak i jego twardość jest identyczna).
To samo zarówno na gazie jak i na benzynie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Lut 2010 20:37 Temat postu: Re: Auto samo przyśpiesza |
|
|
conpetitor napisał: | Otóż jak w temacie
Auto zaraz po odpaleniu wchodzi na bardzo wysokie obroty( mam uszkodzony obrotomierz więc nie powiem dokładnie, ale znając już dzwięki mojej setki( jeżdzę prawie pół roku bez radia), są to obroty rzędu 2,5-3tyś).
Sytuacja utrzymuje się nawet na rozgrzanym silniku(najpierw myślałem, że może coś ze ssaniem) a do jazdy nie trzeba wciskać pedału gazu.
Na drugim biegu bez trzymania gazu można jechać 30km/h przy 5ce około 80km z nogami obok.
Co może być tego przyczyną?
Pedał nie ma luzów i zachowuje się tak jak wcześniej( tak samo odspreżynowuje jak i jego twardość jest identyczna).
To samo zarówno na gazie jak i na benzynie. |
Wygląda jakby gdzieś ciągnął lewe powietrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
conpetitor
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Lut 2010 22:10 Temat postu: |
|
|
Hmm urwana rurka?
Póki co wypadała mi rurka od EGR przy filtrze powietrza, dzisiaj pod blokiem było za ciemno by sprawdzić czy czasami nie odpadła- ale zawsze objawy jej odpadnięcia były inne.
Wątpie by była to sprawa powietrza wlatującego do silnika, tworzącego mieszankę paliwową gdzieś w okolicach filtru powietrza.
Chociaż bardzo prawdopodobne że jest to sprawa powietrza , dostarczana jest zbyt duża ilość ,ale wtedy też musi być dostarczana inna ilość paliwa, by mieszanka nie była zbyt uboga.
Może ktoś już przeżył coś takiego?
Dzisiaj całą drogę z pracy - 5 km jechałem niemalże na hamulcu, bez użycia pedału gazu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Lut 2010 23:41 Temat postu: |
|
|
Czasem niska/zerowa ilość paliwa powoduje samoistne podskoczenie obrotów do wysokich wartości. Może czas spojrzeć na filtr paliwa?
Jednakże nie zapominałbym także o regulacji gaźnika; solenoidy wymagają nakładu czasu od osoby ustawiającej i czasami kończy się to "olaniem" sprawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomay007
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lut 2010 21:39 Temat postu: |
|
|
Sprawdź też czy może linka od gazu sie nie blokuje. Ja tak miałem kiedy puściłem ją inną drogą. Może masz tam lód , albo inne cuś. Najlepiej to poruszaj nią przy przepustnicy w prawo i lewo i zobacz, czy nie przynosi to efektu. Czasami rozwiązanie problemu jest prostrze niż nam się zdaje. powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|