Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Kwi 2010 19:07 Temat postu: |
|
|
molo napisał: | ja nie pisze ze lepiej jezdzic na szlamie bo napewno tak nie jest tylko pisze na przykladzie lozysk i teori z nimi zwiazanej ze ich sie nie plucze nie myje i nie smaruje ponownie bo to kij z tego szlak je trafia ale mniejsza z tym
a specyfik pozazdroscic tylko zastanawia mnie do ilu silnikow go wlales i ile na nich jezdziles
czyli wygdybalismy wspolnie Mandhorm
:wlej specyfik gema postepuj wedlug jego instrukcji
:zalej jakis dobry olej
:jak pojda uszczelki i uszczelniacze przy tym zabiegu wymien je a przy okazji bebechy ktore bedziesz mial po drodze a beda nadawac sie do wymiany lub ich koszt bedzie nie wielki w skrocie jakis remoncik silnika
:no i moja opcja sie przyda wymien olej gdzies po 6tys bo wiadomo jak sie nowe czesci docieraja to zawsze jakies opilki sie znajda
dziekuje za wyczerpujacy wyklad gem
tak na marginesie podobno sa jakies specyfiki ze nie trzeba lac nawet oleju jak bedziesz mial link i probe na swoich silnikach bede wdzieczny heh
p.s moj pseudonim sie odmienia
pozdrawiam szerokości dla wszystkich:P |
na przykładzie łożysk i teorii... to tak jakbyś chciał mi przedstawić działanie odkurzacza za pomocą szczotki to chyba błędne porównanie...
brak Ci molo logiki... twierdzisz, że uszczelki sie psują od płukanki (która zawiera takie same detergenty jak olej, tylko skondensowane, żeby nie trzebabyło jeździc z nimi po kilka tysięcy) i dobrej oliwy?? a szlam je tylko uszlachetnia?? ale zalecasz płukać silnik metodą skróconych okresów wymiany, czyli wykorzystując detergenty zawarte w oleju i płukance... a jakaby zintesyfikować Twoja metodę i zlewać i zalewać najlepszą oliwę co 500 km, to co się stanie?? oliwa za świeża będzie i bez szlamu i szlag jasny silnik trafi?? no w końcu szlam dodawali juz w fabryce
UWAGA WSZYSCY... MOLO POSIADA INFORMACJE, ŻE OLEJ NISZCZY USZCZELKI I USZCZELNIACZE (dobry szlam można kupić na e-bayu do jpońców)
zapytałem się, czy omawiasz swoje przeżycia, czy teorie zasłyszane??
zapytałem się jaki olej zalewasz, ale już doczytałem, że HC
pytanie proste: co wdług Ciebie robi olej z syfem rozpuszczonym? odrywa kawałkami i przepycha dalej?? ]
masz bardzo nikłą wiedzę w tym temacie, więc nie dziel sie tymi druciarskimi bzdetami.
koniec OT z mojej strony, jak masz jakieś pytania, to jest temat o oliwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
molo
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBLIN Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Kwi 2010 19:33 Temat postu: |
|
|
czytaj posty wczesniejsze ja nie wyskakiwalem z uszczelkami ale rowniez podtrzymuje to
UWAGA UWAGA GEM MA SPECYFIKI MLODOSCI DLA NASZYCH SILNIKÓW... NIEDLUGO MA BYC PREMIERA SPECYFIKU ODMLADZAJACEGO BLACHE O PRZYNAJMNIEJ 15 LAT :!:
koniec przedszkola poklikaj na forum o odkurzaczach oraz jego szczotkach
obyśmy sie nie spotkali na trasie szerości
THE END [/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Kwi 2010 19:36 Temat postu: |
|
|
ale chłopaki off topa zrobiliście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Kwi 2010 19:37 Temat postu: |
|
|
molo.. widzę, że wiedza kolegów się skończyła..nie odpowiedziałeś na żadne pytanie w sposób retoryczny... więc nie szczekaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Kwi 2010 19:43 Temat postu: |
|
|
skończcie już. zaśmiecacie dział "nasze samochody" w opisie samochodu kolegi Mandhorma bezsensowną kłutnią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
molo
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBLIN Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Kwi 2010 20:00 Temat postu: |
|
|
tu sie roznimy ze kolegami nie musze sie zaslaniac jak Ty z powazaniem
widze ze niemam co isc na temat Twojej "oliwy" bo dalej tu mozna zaczerpnac jakis ciekawych porad tylko przykro mi ze jakos smoly i szlamu nie choduje w silniczku i nie musialem szukac takich detengertów wiec nie mamy tematu
THE END
p.s. nie oliwa tylko temacik jaki olej hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Kwi 2010 22:45 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Widać olej "Genuine 15W-40" (taka firma? z angielskiego genuine znaczy oryginalny) raczej się nie sprawdza. |
To jest ori olej do opli sprzedawany w serwisach. Więc czy jest taki kiepski ?? trudno powiedzieć.
A propo nagaru śmiem twierdzić,że gem ma rację w kwestii płukanki. W takiej sytuacji jak na zdjęciach pozostaje albo płukanie albo rozbiórka i czyszczenie całego silnika łącznie z kanałami olejowymi w wale korbowym - bo tam pewnie tego jest znacznie więcej. Przyczyną takiego stanu może być dwojaka, a nawet trojaka 1)Ktoś nie za często wymieniał olej lub lał olej naprawdę kiepskiej jakości 2) Jazda na krótkich odcinkach w mieście 3) Ktoś wymieniał olej ale nie wymieniał filtra oleju (to dopiero oszczędność) 4)Itp....
To co wygląda na zdjęciach jak szlam, po chwyceniu palcami ma konsystencje piasku z piaskownicy + spalony olej. Więc odpowiedzi nasuwają się same co należy z tym zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz_masta
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: 71 Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Kwi 2010 17:03 Temat postu: |
|
|
molo napisał: | rz_masta naszczescie u mnie nie plywa
dolewales smoly z gemem?? hehe |
My nap(i)erd(a)lamy (nikt mnie nie będzie straszył cenzurą! to nie PRL!) smolę litrami w przerwach między klepaniem w klawiatury a chodzeniem na fajkę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rz_masta dnia 21 Kwi 2010 17:06 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Kwi 2010 18:36 Temat postu: |
|
|
ale offtop looool
co do mojej setki narazie olej pozostawiam bez zmian, teraz oc bedzie,przeglad a przy zawieszeniu jest cos do zrobienia oraz chamulec tylny,ten brud moze sie zebral na przestrzeni lat i byl poprostu wieloletnim osadem z oleju;) bo nie wydaje mi sie zeby ktos tam wczesniej czesto grzebal,ogolnie seteczka pod wzgledem techniczmym raczej zadbana (silnik) olej zmienialem 9 tys km temu,jak zaloze gaz( jakos okres wakacji) to i olej zmienie i swiece + filterek,wtedy sie przekonam czy jakis nagar znow sie zebral gdy zajze do srodka przed wymiana,jezeli tak to pomysle o malym czyszczonku,wyplukiwaniu,whatever.
Thomsonicus jak mozesz to pokaz zdjecia z checia porownam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Kwi 2010 18:39 Temat postu: |
|
|
jak tak piszecie otym plukaniu napiszcie jak to powinno dokladnie się wykonać by nie zepsuć czegos...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Kwi 2010 19:10 Temat postu: |
|
|
haha teraz się uśmiałem zaczyna się rozmowa na temat techniczny a kończy tak jak widać... logiczne chyba jest, że taki syf nie powinien być? czy tak ciężko czasami pomyśleć, że przez ten okres od nismo małego do pełnoletniego to zrobi się tak i lepiej mieć czyścioche a nie kupe spalonego oleju i cholera wie co jeszcze:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Kwi 2010 20:07 Temat postu: |
|
|
pogkomp napisał: | czy tak ciężko czasami pomyśleć, że przez ten okres od nismo małego do pełnoletniego to zrobi się tak i lepiej mieć czyścioche a nie kupe spalonego oleju i cholera wie co jeszcze:) |
no jezeli masz setke od poczatku i ja znasz to wiesz czy czysciles kiedys albo co jej dolega,jezeli masz ja niecaly rok to jeszcze nie wiesz czy ma zdrowe serducho,wiec ja troche odczekam i nie bede sie bawil w zadne plukania do wakacji
nom w sumie bylo juz napisane powyzej jak to tam ktos robi;)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mandhorm dnia 21 Kwi 2010 20:08 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Kwi 2010 20:12 Temat postu: |
|
|
Mandhorm napisał: | ale offtop looool
Thomsonicus jak mozesz to pokaz zdjecia z checia porownam |
Proszę bardzo
[link widoczny dla zalogowanych]
olej - Castrol GTX High Mileage 15W40. Mineralny, z dodatkami do "dużych przebiegów". Wymieniam co ok. 12 tyś km lub rok. Oliwy ubywa na bagnecie z max do tak ok. połowy bagnetu, wydaje mi się że to koło dwóch setek na 10 tyś km. Przebieg auta - 210 tyś km licznikowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Kwi 2010 20:18 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Mandhorm napisał: | ale offtop looool
Thomsonicus jak mozesz to pokaz zdjecia z checia porownam |
Proszę bardzo
[link widoczny dla zalogowanych]
olej - Castrol GTX High Mileage 15W40. Mineralny, z dodatkami do "dużych przebiegów". Wymieniam co ok. 12 tyś km lub rok. Oliwy ubywa na bagnecie z max do tak ok. połowy bagnetu, wydaje mi się że to koło dwóch setek na 10 tyś km. Przebieg auta - 210 tyś km licznikowo. |
no nieporownywalnie czystsze wnetrze w stosunku do mojego,piszesz,ze ubywa,czyli pali oleju troche z tego co rozumiem tak? no to u mnie od tamtego roku nic nie ubylo bo sprawdzalem przed czyszczeniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz_masta
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: 71 Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Kwi 2010 20:36 Temat postu: |
|
|
Mandhorm napisał: |
no nieporownywalnie czystsze wnetrze w stosunku do mojego,piszesz,ze ubywa,czyli pali oleju troche z tego co rozumiem tak? no to u mnie od tamtego roku nic nie ubylo bo sprawdzalem przed czyszczeniem |
Silnik to nie jest obwód zamkniety. To, że ubywa troche oleju to calkowicie normalne. Nawet jak się gdzieś poci to oleju ubywa. Każde ostrzejsze butowanie na nierozgrzanym silniku to większe prawdopodobieństwo ubycia paru kropel oleum.
Valvoline MaxLife 10W40 - przebieg 237000km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|