|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alabama
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin, LU Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Kwi 2011 22:21 Temat postu: [DS] Boost Sensor: co to za część i do czego służy? zdjęcia |
|
|
Przy wymianie podciśnień zauważyłem, że wężyk od tego czegoś jest już bardzo osłabiony, więc został wymieniony. Pytanie, do czego to w ogóle służy i czy ma stamtąd wyciekać olej? Na elemencie zaznaczonym większą strzałką napis: BOOST SENSOR. Co to "robi"?
Na schemacie to będzie tu:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
komorokoro
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Żoliborz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 23 Kwi 2011 22:41 Temat postu: |
|
|
powinno przepuszczać powietrze w jedną stronę
jak puszcza w dwie to do kosza
na forum było już o tym zaworek zwrotny
w ten deseń
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
alabama
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin, LU Płeć: GA16DS / GA16DE
|
|
Powrót do góry |
|
|
PittKF
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań< Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Sie 2011 15:12 Temat postu: |
|
|
Dane zapożyczone ze strony [link widoczny dla zalogowanych]
Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym Boost Sensor (Map Sensor)
Czujniki ciśnienia stosowane są do określenia ciśnienia w kolektorze dolotowym silnika oraz ciśnienia atmosferycznego. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym zastępuje przepływomierz powietrza. Zadaniem czujnika jest ciągły pomiar ciśnienia zasysanego powietrza w przewodzie zbiorczym kolektora dolotowego. W związku z tym czujnik ciśnienia jest połączony przewodem elastycznym z odpowiednio dobranym miejscem w kolektorze dolotowym. Poprzez tabelaryczne powiązanie wielkości bieżącego ciśnienia powietrza zasysanego z jego temperaturą i prędkością obrotową można określić natężenie przepływu powietrza.
Czujnik poprzez pomiar zmian ciśnienia w kolektorze dolotowym określa obciążenie silnika (im większy kąt otwarcia przepustnicy tym mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym).
Ciśnienie mierzone jest za pomocą elementu piezo-krystalicznego.
Napięcie zasilania = 5V
Wartość kontrolna przy wyłączonym silniku = 4,3...4,9V
Wartość kontrolna na biegu jałowym = 1,5...1,9V
Powstająca zmiana napięcia w obwodzie zostaje wykryta przez urządzenie sterujące. Czujnik działa więc jak tensometr mierzący naprężenie odkształcalnych elementów, będące miarą różnicy ciśnień między ciśnieniem w kolektorze dolotowym a próżnią w komorze odniesienia. Wzrost ciśnienia powoduje proporcjonalny wzrost napięcia sygnału.
Zarówno miejsce pomiaru, jak i odpowiedni materiał i długość przewodu mają zasadnicze znaczenie dla jakości poprawnego pomiaru ciśnienia. Ze względu na to, że czujnik może być wrażliwy na niektóre czynniki chemiczne (pary paliwa, para wodna), zgodnie z zaleceniami powinien być montowany rurką doprowadzającą ciśnienie skierowaną do dołu. Zabezpiecza to przed dostania się paliwa do środka, zakłóceniami sygnału i zniszczeniem elementów aktywnych czujnika. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w wersji montowanej w samochodach produkowanych przez General Motors zbudowany jest z tworzywa polifenolowego zbrojonego włóknem szklanym. Trzy końcówki wtyczki dają połączenie z: zasilaniem około 5,1 V ze sterownika, masą i sygnałem wyjściowym czujnika. Opisany czujnik podciśnienia ma tzw. napięciowy sygnał wyjściowy. Spotykane są też czujniki z sygnałem wyjściowym częstotliwościowym. Na przykład w samochodach Ford sygnał wyjściowy z czujnika ciśnienia ma postać fali prostokątnej, której częstotliwość jest największa przy zatrzymanym silniku i włączonym zapłonie. Przy zerowym podciśnieniu częstotliwość sygnału wynosi 160 Hz. Po uruchomieniu silnika częstotliwość maleje do około 100 Hz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|