Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alexm@vp.pl
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skoczow
|
Wysłany: 19 Lip 2009 10:57 Temat postu: [GA16DE/GA16DS] alternator |
|
|
Mam pytanie czy alternator z nissana sunny 1,6 pasuje do nissan 1.6 16v albo z czego jeszcze moze pasowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
koza w 100nx
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lip 2009 12:27 Temat postu: |
|
|
hmmm...pasuje... ja teraz na takim sie woze...z reno 19 nawet pasuje ale trza kombinowac ze wtyczkami:P testowałem w tym roku 4, z tego 3 nissanowskie...Kriss sie na altku z forda wozi:) najwazniejsze zeby szajba pasowała,rozstaw srób i wtyczki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
agulica21
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Gru 2010 13:46 Temat postu: alternator |
|
|
bede drugi raz wymieniac alternator jaka moze byc tego przyczyna :/ na poprzednim pojezdziłam 4 miesiace i koniec auto w czasie jazdy gaslo i juz nie chciało mi odpalic .... odpalał dopiero na kable ... no i teraz znowu to samo ... mechanik powiedzial ze to alternator ale w 4 miesiace tak szybko by padl ?? czemu ??????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Gru 2010 13:58 Temat postu: Re: alternator |
|
|
agulica21 napisał: | bede drugi raz wymieniac alternator jaka moze byc tego przyczyna :/ na poprzednim pojezdziłam 4 miesiace i koniec auto w czasie jazdy gaslo i juz nie chciało mi odpalic .... odpalał dopiero na kable ... no i teraz znowu to samo ... mechanik powiedzial ze to alternator ale w 4 miesiace tak szybko by padl ?? czemu ?????? |
Ten pierwszy alternator był naprawiany czy kupiłaś używkę ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
agulica21
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Gru 2010 7:34 Temat postu: .... |
|
|
kupiłam używkę .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Camel
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Gru 2010 12:23 Temat postu: |
|
|
kolega już chyba z 7 alternator kupił używany i w dalszym ciągu nie wie o co kaman,że coś mu w nich siada,a może by tak raz a porządnie do renowacji oddać ?? pieniądze które wydał już by mu to z nawiązką rekompensowały ;] chyba,że może gdzieś jest przebicie na wiązce ( ? )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Gru 2010 18:10 Temat postu: |
|
|
ja kupiłem używkę i nie narzekam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
q_nerk
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław/Wałbrzych Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Gru 2010 18:28 Temat postu: |
|
|
niech sprawdzi stan aku i przewodu masowego do silnika - to najczęstsze przyczyny padania alternatorów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
agulica21
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Gru 2010 12:18 Temat postu: .... |
|
|
kupiłam zregenerowany i zobaczymy ile ten pochodzi .... a i sprawdze co napisaliscie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkus
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie/Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Gru 2010 12:05 Temat postu: |
|
|
ja kupiłem regenerowany od primerki rok temu i działa bez zarzutów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magnus
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawalov Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Gru 2010 9:19 Temat postu: |
|
|
spradz aku przedewszystkim. kumpel mial ladowanie 11.3 11.0 a jak wlozylismy moj aku. oczywiscie po naprawie jego alternatora i jeszcze mu tam cos wymienili. i dalej to samo mial. ale zalozylem swoj aku do jego samochodu i normalne ladowanie 14,4 bez problemu mial. sprawdz wszystkie polaczenia wtyczki kabelk. pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Mar 2011 13:17 Temat postu: |
|
|
ja mam znow taki problem,od pewnego czasu przy zalaczeniu samochodu,gdy stal przykladowo 16h, z pod maski wydobywa sie dziwny dzwiek,cos wyje,ostatnio sprawdzilem i wyja alternator,dodatkowo po zalaczeniu samochodu,gdy jest juz na chodzie,przez pierwsze kilkanascie sekund pali sie kontrolka akumulatora,pozniej gasnie,gdy samochod jest zimny i go przygazuje do 3k zapala sie kontrolka aku i gasnie gdy obroty spadna,gdy samochod osiagnie temp robocza,ale stojac w miejscu,przygazuje zapala sie gdzies przy 5k obrotow kontrolka aku i gasnie.aku ma poltora roku,nowka.
ogolnie gdy przejade kilka km,rozgrzeje autko, alternator przestaje dziwnie wyc i juz sie kontrolka nie zapala. nawet gdy pojezdze,wylacze go i po godzinie zapale to juz nie ma takich objawow.dodam jeszcze,ze czasami z okolicy stacyjki gdy samochod jest zimny dochodzi piszczacy dzwiek,tak jakby cos,ze sie nie wylaczylo swiatel a kluczyki wyciagnelo,tylko ze bardzo znieksztalcony jest ten dzwiek i jeszcze bardziej piskliwy, gdy rusze na takim piskliwym dzwieku i rozpedze sie do 10km/h np. i puszcze gaz zanika,gdy mlusne nawet pedal gazu znow piszczy,w rytm wciskania gazu:P nie jest to regula,ze piszczy,raczej zdaza mi sie to w 15% wlaczania zimnego samochodu,czasami pomaga ponowne zalaczenie autka.
co o tym sadzicie? dodam jeszcze,ze bywa tak,ze jezeli auto nie rozgrzane i jadac,wrzuce na luz,samochod gasnie i jest problem z jego odpaleniem.takze nie jest to regula,raczej zadkosc ale juz stalem na swiatlach i nie moglem zapalic,chwile pilowania i dziala, nie wiem czy to ma cos wspolnego z alternatorem wszystko czy to juz cos innego. ale oba problemy zbiegly sie z soba w czasie,w zasadzie chyba a moze i nie koniecznie po regulacji na analizatorze. aha,świece wymienilem i nic nie pomoglo. chyba juz troche odbieglem od tematu,ale wole napisac jak ogolnie wyglada sytuacja,aby szlo powiazac bardziej lub mniej wazne z soba fakty.
edit:
ga16ds
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mandhorm dnia 28 Mar 2011 13:21 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PittKF
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań< Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Mar 2011 18:57 Temat postu: |
|
|
jak na mój gust to oba problemy nie mają ze sobą za wiele wspólnego, jeśli byłeś na regulacji gaźnika (nawet na analizatorze) to po wyregulowaniu składu mieszanki, obrotów, ssania itp. trzeba jeszcze ustawić "obciążeniówkę" i asystenta opadania obrotów i myślę że własnie w tym asystencie tkwi problem gaśnięcia silnika na światłach. zależy u jak doświadczonego fachowca byłeś (bo o dobrych trudno) mógł zapomnieć lub nie wiedzieć, że każda regulacja gaźnika wiąże się z ustawieniem wszystkich w/w parametrów. co do alternatora i kontrolki aku to najlepiej wymontuj ów alternator, rozkręć i sprawdź łożyska, komutator, szczotki... a wcześniej wyłącz wszystkie odbiorniki i sprawdź napięcie na aku przy zgaszonym silniku, na obrotach jałowych (bez ssania) i przy ok. 3krpm. to może trochę naświetlić sprawę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Mar 2011 19:21 Temat postu: |
|
|
na analizatorze bylem przy serwisowaniu instalacji 1 gen, jezeli chodzi o gaznik nic nie bylo przy nim grzebane,sama regulacja lpg chyba nie moze miec zbytnio znaczenia na alternator,czy jednak? co raz bardziej przy wlaczeniu samochodu i czesciej dochodzi pisk,a kontrolka aku sie pali, przykladowo gdy widze ze sie pali a mam wlaczone swiatla,wylacze szwiatla i gasnie,zapale swiatla to zapala sie kontrolka,po chwili na zapalonych swiatlach juz tez zaczyna gasnac,od soboty za kazdym uruchomieniem samochodu praktycznie jest pisk i wycie alternatora.
czyli sprawdzic napiecie i rozebrac alternator tak? bede widzial ze jest walniety? nigdy go jeszcze nei ruszalem,trudne to zadanie czy dam rade za 1 razem? znajomy polecil tez sprawdzenie ladowania na zimnym silniku i na rozgrzanym,bo jak juz pisalem na rozgrzanym silniku ( alternatorze) wsio trybi bez problemu. tylko dlaczego na poczatku potrzebuje sie rozruszac,a pozniej juz laduje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PittKF
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań< Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Mar 2011 19:43 Temat postu: |
|
|
Mandhorm napisał: | czyli sprawdzic napiecie i rozebrac alternator tak? | dokładnie tak właśnie, zmierz napięcia i podziel się wynikiem, rozebranie alternatora jest wskazane skoro wydaje dziwne dżwięki. jeśli masz podstawową wiedzę mechaniczną to dasz radę zdjąć i rozebrać, to nie jest takie skomplikowane jak się wydaje a pasek się nie ślizga? bo wtedy bardziej piszczy niż "wyje", warto też to sprawdzić przed demontażem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|