Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Gru 2015 13:12 Temat postu: [GA16DE] Gaśnie na benzynie i gazie na zimnym silniku |
|
|
Czy objawy które niżej wymienię mogą wskazywać na zużyte przewody wysokiego napięcia? Nie wiem kiedy były wymieniane. Świece nowe, kopułka wyczyszczona (styki były nieźle zaśniedziałe). Oto objawy:
- bardzo ciężko go odpalić, w zasadzie bez dodania gazu jest to niemożliwe
- po odpaleniu muszę trzymać go na obrotach inaczej gaśnie
- podczas jazdy gdy jeszcze jest zimny gaśnie w trakcie zmiany biegu, tj. podczas wciśnięcia sprzęgła, dojazdu do skrzyżowania i wciśnięciu hamulca
- podczas jazdy jest pewien moment do 3 tys może 4 tys obrotów jakby brakowało mu mocy a powyżej tych obrotów już jedzie płynnie
- gdy silnik jest ciepły te objawy nie występują tak często aczkolwiek zdarzy się niestety, że zgaśnie i na ciepłym jest go ciężko odpalić bez gazu.
- śmierdzi też strasznie benzyną jakby nie przepaloną
- strzela z wydechu na gazie
może to problem z ssaniem?
silnik na wtrysku GA16DE
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmielu dnia 29 Gru 2015 13:58 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Gru 2015 15:40 Temat postu: |
|
|
Chmielu, zapomniałeś też dodać że Twoje auto kopci na niebiesko. Świece wyglądają OK? Bo jak są zawalone olejem, to masz rozwiązanie obu problemów: remont silnika.
Może być jeszcze kilka innych rozwiązań, np. padnięta sonda lambda. Albo sam układ podgrzewania. Na zimnym będzie podawała nieprawdziwe informacje, i auto będzie paliło dużo, dławiło się itd. Ale raczej na niebiesko by nie dymiło. Biało albo czarno to tak, ale nie niebiesko.
Trochę takie zgadywanie jest. Ja bym na Twoim miejscu wykręcił świece żeby sprawdzić czy mają standardowy kolor a nie są zalepione resztkami oleju. Zmierzyłbym także oporność sondy lambda. Ja w DSie miałem sondę bez podgrzewania, to na zimnym silniku podawała wartości typu -4V, a jej zakres pracy to 0 do 1V. W DE jest już chyba inna sonda, chyba z podgrzewaniem, bo ma 3 przewody.
Przewody zapłonowe można sprawdzić, czy nie są totalnie zużyte. Psikasz po nich wodą, tak że aż z nich płynie, i patrzysz czy nie widać przeskakujących z nich iskier, które świadczą o przebiciach i ich krańcowemu zużyciu. Manual podaje też oporność, którą powinny mieć (podają ile kiloomów na metr, i trzeba sobie policzyć) i można wtedy sprawdzić nieco dokładniej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 29 Gru 2015 15:52 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Gru 2015 16:05 Temat postu: |
|
|
do czyszczenia/sprawdzenia jeszcze pozostał Ci przepływomierz. on też lubi mieszkać gdy jest nie sprawny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ptoku
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siemianowice Śl-Imielin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Sty 2016 10:39 Temat postu: |
|
|
Silniczek krokowy sobie wyczysc Tez tak miałem jak do skrzyzowania dojezdzałem to mi tez gasł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prosto
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Zabrze Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Sty 2016 18:45 Temat postu: |
|
|
Wiele może Ci powiedzieć kolor spalin - jeżeli rzeczywiście jest niebieski to wina może leżeć po stronie oleju, który prawdopodobnie przedostał się do komór spalania. Ja na Twoim miejscu zdiagnozowałbym turbosprężarkę lub uszczelniacze zaworów. Co do uruchomienia silnika, poczytaj sobie na stronie [link widoczny dla zalogowanych] może tam znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ulus
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Sty 2016 18:50 Temat postu: |
|
|
Prosto napisał: | Wiele może Ci powiedzieć kolor spalin - jeżeli rzeczywiście jest niebieski to wina może leżeć po stronie oleju, który prawdopodobnie przedostał się do komór spalania. Ja na Twoim miejscu zdiagnozowałbym turbosprężarkę lub uszczelniacze zaworów. Co do uruchomienia silnika, poczytaj sobie na stronie [link widoczny dla zalogowanych] może tam znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie. |
W każdym GA16DE była turbosprężarka....
Możemy coś zrobić z tymi spamerami ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Sty 2016 7:18 Temat postu: |
|
|
Jakoś ostatnio sporo tej gimbazy się porobiło. Niby piszą na temat, ale jakieś takie to... bez wkładu. Tematy typu jaka muzyka leci, albo czy ci się podoba auto. Sam nie wiem czy bić, czy nie bić. Warnów kilka dałem, za 5 postów bez wkładu, ale ban?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ulus
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Sty 2016 9:37 Temat postu: |
|
|
sam nie wiem ale generalnie spamu troche robia we wszystkich tematach ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MisFazi
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Sty 2016 10:10 Temat postu: |
|
|
Chmielu u mnie było to samo tylko bez dziwnych kolorowo-tęczowych spalin
Polecam zastosować się do wyżej wymienionych metod sprawdzenia a dodatkowo co odkryłem u siebie to ustawienie gazu , i podstawowa rzecz czego u siebie nie zrobiłem a okazało się ze pomogło , w zimie tak bywa ze zasysa filtr zimne powietrze i to własnie stanowi problem bo do spalania gazu lepsze cieple niż zimne jak wszyscy wiedza, wiec sprawdź czy z kolektora posiadasz taka fajna amelinową (aluminiową podobna) rurę , powinna być wpięta od kolektora do własnie filtru powietrza od dołu, dodaje ci to ciepłego powietrza po spalaniu jak już odpalisz i problem gasnącego silnika u mnie znikł i obroty sam trzymał .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darknstar
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Lut 2016 22:22 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie przepływomierz powietrza też miałem podobnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Motobianco
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09 Mar 2016 0:53 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Ja bym na Twoim miejscu wykręcił świece żeby sprawdzić czy mają standardowy kolor a nie są zalepione resztkami oleju. |
Świece jeśli są czarne, to nie do końca oznacza że są zalepione olejem. Częstszą przyczyna jest zbyt bogata mieszanka, co w dłuższym okresie czasu ma w konsekwencji odkładanie się nagaru na elektrodach świec. Białe elektrody z kolei oznaczają najczęściej zbyt uboga mieszankę.
Thomsonicus napisał: |
Przewody zapłonowe można sprawdzić, czy nie są totalnie zużyte. Psikasz po nich wodą, tak że aż z nich płynie, i patrzysz czy nie widać przeskakujących z nich iskier, które świadczą o przebiciach i ich krańcowemu zużyciu. |
Jeśli przewody już są zużyte to przebicia będą świetnie widoczne w nocy. Wtedy najlepiej je oglądać. Nie trzeba ich polewać wodą, po prostu po ciemku obejrzeć je dokładnie na pracującym silniku. Jeśli będą miały przebicia to aż świecą w ciemnościach
Niebieski dymek może oznaczać kilka problemów. Po pierwsze uszczelniacze zaworowe, w miarę częsta przypadłość starszych silników, guma twardnieje i nie dość dokładnie zbiera olej z trzonków zaworów. Po drugie pierścienie tłokowe, które czasem potrafią pęknąć i będą przepuszczać olej do komory spalania. Można w takim przypadku sprawdzić ciśnienie w poszczególnych cylindrach i powinno to dać jakiś w miarę pogląd na sytuację. Po trzecie, ale to dotyczy tylko samochodów wyposażonych w turbo, popuszczająca olej turbina. Miałem tak u siebie w zupełnie innym samochodzie. Niestety wpierw zrobiłem uszczelniacze, co kompletnie nic nie dało, niebieski dymek pozostał, do czasu jak turbina padła kompletnie
To takich kilka podpowiedzi nie do końca w temacie, ale może się przydadzą innym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Kwi 2016 16:11 Temat postu: |
|
|
Ptoku napisał: | Silniczek krokowy sobie wyczysc Tez tak miałem jak do skrzyzowania dojezdzałem to mi tez gasł |
Gdzie on się znajduje i w jaki sposób to zrobić? Można foto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MisFazi
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lut 2017 20:26 Temat postu: |
|
|
Chmielu, rozumiem ze na mechanice znasz sie jak kucharz na obsludze gnojarki , ale ja znalem sie tak samo jak ty do czasu kiedy sam zaczalem diagnozowac co dzieje sie z moja setka , i jesli nie wiesz gdzie jest silniczek krokowy to dziadek google lub alledrogo , zobaczysz zdjecie i git. Podnosisz maske i szukasz , ja tak zaczynalem, i jest to najlepszy sposob bo skoro masz setke i kochasz ja jak ja swoja to zainteresujesz sie co gdzie jest i zadbasz o to. A spam typu gdzie to jest jak to wyglada itp sa juz denerwujace. A jak nie to polecam manual , linki wstawie nowe jakby ktos potrzebowal bo mam zapisane na dysku google.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|