Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lip 2017 9:48 Temat postu: [GA16DE] Gubi iskrę, przerywa |
|
|
Wczoraj podczas jazdy Nissan nagle zaczął gubić iskrę, tzn zaczął przerywać i szarpać. Nic nie kopci. Trzyma niskie obroty na biegu jałowym. Dzieje się tak na PB i LPG. Świece wymieniane około roku temu wraz z przewodami. Wydaje mi się też, że przy większym obciążeniu napięciem, tj przy włączonych światłach, radiu, dmuchawie dławi się bardziej. Mój ojciec niedawno miał dosłownie to samo w Focusie Mk1, co się okazało padła cewka. Czy w Nissanie oprócz uszkodzonej cewki, co jeszcze muszę sprawdzić, żebym nie kupował w ciemno?
Następnego dnia przejechałem się poza moją miejscowość a gdy już wracałem poczułem, że znów iskra ucieka... Tak jakby po zagrzaniu się gubił iskrę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmielu dnia 27 Lip 2017 13:45 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lip 2017 20:07 Temat postu: |
|
|
Sprawdz jeszcze kopulke i palec rozdzielacza, bo być moze one tez maja dosc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Lip 2017 12:02 Temat postu: |
|
|
majchrzok napisał: | Sprawdz jeszcze kopulke i palec rozdzielacza, bo być moze one tez maja dosc. |
Wiesz kolego jak zdemontować tę plastikową osłonę?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmielu dnia 28 Lip 2017 14:04 , w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Lip 2017 12:45 Temat postu: |
|
|
Nie działa obrazek...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Lip 2017 9:16 Temat postu: |
|
|
"U mnie działa".
A po co chcesz ją demontować? Wymiana kopułki i palca tego nie wymaga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Lip 2017 15:08 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | "U mnie działa".
A po co chcesz ją demontować? Wymiana kopułki i palca tego nie wymaga. |
Ponieważ chciałem się dostać do cewki. Kopułka i palec według mnie są ok.
Spójrzcie na moją cewkę. W żadnym sklepie internetowym z częściami nie mogę znaleźć... Ona jest jakaś inna od tych wszystkich dostępnych
Daję link do zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmielu dnia 29 Lip 2017 15:11 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Lip 2017 21:26 Temat postu: |
|
|
Cewka to stosunkowo proste urządzenie elektryczne. Przynajmniej tak mi się zdaje. Nawet na tej z NGK jest napisane że złącze jest DIN, czyli jakieś standardowe. Znając japończyków, to identyczne wartości elektryczne mają cewki w 3/4 japońskich aut i może ktoś kiedyś rzeźbił żeby dopasować.
Niech ktoś wrzuci zdjęcie cewki ze swojego auta może.
Ja kiedyś miałem taki patent w Matizie, że po rozgrzaniu gubiło iskrę. Wyszło że winny był czujnik optyczny wewnątrz kopułki. W Matizie nie było czujnika położenia wału, tylko właśnie ten optyczny czujnik (jak w myszce komputerowej!) sprawdzał czy się wałek kręcił. Zabrudził i się i auto kaputt. Z tego co kojarzę to w Nissanach też chyba takie coś było. Ale zaznaczam że nie jestem tego pewien, musisz poszukać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Lip 2017 20:35 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Cewka to stosunkowo proste urządzenie elektryczne. Przynajmniej tak mi się zdaje. Nawet na tej z NGK jest napisane że złącze jest DIN, czyli jakieś standardowe. Znając japończyków, to identyczne wartości elektryczne mają cewki w 3/4 japońskich aut i może ktoś kiedyś rzeźbił żeby dopasować.
Niech ktoś wrzuci zdjęcie cewki ze swojego auta może.
Ja kiedyś miałem taki patent w Matizie, że po rozgrzaniu gubiło iskrę. Wyszło że winny był czujnik optyczny wewnątrz kopułki. W Matizie nie było czujnika położenia wału, tylko właśnie ten optyczny czujnik (jak w myszce komputerowej!) sprawdzał czy się wałek kręcił. Zabrudził i się i auto kaputt. Z tego co kojarzę to w Nissanach też chyba takie coś było. Ale zaznaczam że nie jestem tego pewien, musisz poszukać. |
Nic nie było rzeźbione, wszystko pasuje jak ulał... Jutro fachowiec ma mi sprawdzić czy cewka jest ok, bo wytypowałem właśnie cewkę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Sie 2017 12:38 Temat postu: |
|
|
Świece ok, kable ok, wymieniłem aparat zapłonowy. Wydaje mi się w ogóle, że go zalewa. Odpala na parę sekund po czym gaśnie i nie chce się wkręcić na wyższe obroty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|