Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 19:27 Temat postu: [GA16DE] walek rozrzadu-problem! |
|
|
przy dzisiejszej wymianie pokrywy zaworow pokusilem sie na wykonanie pomiarow:luzow zaworowych-wszystko w normie.oraz walkow rozrzadu i nastąpilo wielkie zdziwienie... ssacy w normie (39,45-39,56)lecz wydechowy mnie niepokoi gdyz uzyskalem wynik:min 39,80-max40,00 (pomiar suwmiarka o dokladnosci do 0,05mm) co wg nizej zamieszczonej tabeli oznacza ze pochodzi on z jednostki napedowej GA14DE
dolot GA16DS i GA14DS 39,980-40,070
dolot GA16DE i GA14DE 39,380-39,570
wylot GA14DS i GA16DS 39,880-40,070
wylot GA14DE 39,880-40,070 GA16DE 39,390-39,570
jest jeszcze druga mozliwosc...ze mam caly silnik GA14DE...
sadzac po tym ze w momencie zakupu auto bylo prawie w stanie ori watpie zeby ktos przedemna bawil sie w wymiane walka,zwlaszcza samego wydechu,predzej niemiec wstawil sobie 1,4 zamiast 1,6 bo mniej pali lub z innych powodow.
WIE KTOS JAK ODRÓŻNIC 1,4 OD 1,6???????(pokrywe zaworow mialem od 1,6)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 20:13 Temat postu: |
|
|
Na bloku silnika z przodu gdzieś (nie pamiętam gdzie!) jest wybite "GA16" albo co innego.
Ja bym raczej obstawiał że został wymieniony wałek na taki z DS'a. W gaźnikowcu są bardziej agresywne wałki i przez wsadzenie ich do DE masz troszkę więcej mocy/momentu. Nie ma co narzekać tylko się cieszyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 20:20 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Nie ma co narzekać tylko się cieszyć. |
jak sie okaze ze mam 1,4 to dopiero bede sie cieszyl...
EDIT:dzieki za info przydalo sie.niemoglbym spokojnie zasnac wiec latarka i szczotka druciana w reke i szukanie nr silnika i... ufff chociaz dol mam GA16!:)co za ulga,moze sama glowica jest od 1,4
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 03 Wrz 2010 20:46 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 20:56 Temat postu: |
|
|
blackhonda6 napisał: | Thomsonicus napisał: | Nie ma co narzekać tylko się cieszyć. |
jak sie okaze ze mam 1,4 to dopiero bede sie cieszyl...
EDIT:dzieki za info przydalo sie.niemoglbym spokojnie zasnac wiec latarka i szczotka druciana w reke i szukanie nr silnika i... ufff chociaz dol mam GA16!:)co za ulga,moze sama glowica jest od 1,4 |
jedz zhamowac auto to się okaze co tam siedzi...
jaka masz wersje /skad? bo czyttałem ze ga16de 102Km roznily się od 90Km tym ze wlasnie mialy walek z DS oraz zmieniony koletor ssacy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 21:11 Temat postu: |
|
|
hamowalem juz i wyszlo 93,5KM i 136NM(gosciu z hamowni niesmialo powiedzial"malo cos tych koni...")-niemal fabryka ale bez kata bez egr zaplon +5stopni wtedy z kolektorem 74c czyli 90KM z rynku niemieckiego. po wymianie kolektora na 73c nie hamowalem jeszcze ale powinno przybyc conajmniej 10KM(przybylo bo czuc!)
walek od ds sie wymienialo ale ssacy jak juz,sam wydech to tak troche bez sensu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 21:15 Temat postu: |
|
|
Lepszy rydz niż nic. Wyższy wałek szerzej otwiera zawór i napełnianie/opróżnianie lepiej idzie. Może ktoś zrobił "patenta" i przeszczepił od czego innego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 21:19 Temat postu: |
|
|
dla mnie to duza(niekoniecznie mila!)niespodzianka ze mam w silniku cos ruszone,puki nie dostalo sie w moje lapska byl to dziewiczy nissan-wszystko ori nie tkniete nawet.
p.s. ori nie tkniete nie znaczy sprawne/dzialajace
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 03 Wrz 2010 21:35 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz71
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Wrz 2010 0:43 Temat postu: |
|
|
Nm mowia same, ze siebie, ze masz 1.6 i nie sluchaj thomsonicusa bo chlopak ******* jak potluczony. jest modem i musi w kazdym temacie dac "pomocna" rade chociaz wiedzy ma tyle co nic.
masz zdrowe auto i nie ma sie czym przejmowac.
thoms daruj sobie i nie pisz nic by mych uszu nie kalac ta zbrodnia straszliwa z ust twych wyplywajaca
Użytkownik otrzymał ostrzeżenie za ten post. Thomsonicus
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Wrz 2010 9:27 Temat postu: |
|
|
po kilku malych przerobkach (kat,egr,zaplon,dolot)nadal fabryka z Nm?malo! glowica od 1,4 nieco rozni sie od 1,6 pod wzgledem zaworow(chyba wydechy ciut srednica sie roznia-sa mniejsze)i moze przez to tak malo jakos jest.w przyszlym roku planowany plan glowicy to pewnie sie okaze co tam jest nagrzebane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Wrz 2010 10:39 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem zawory w 1.6 i 1.4 są takie same.....
Numer silnika masz na bloku stojąc przodem do silnika gdzieś na wysokości rurki EGR przy połączeniu silnika ze skrzynią....może mało obrazowo ale powinieneś znaleźć ....GA16 lub GA14
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Wrz 2010 11:20 Temat postu: |
|
|
wedlug ksiazki nissan sunny obsluga i naprawa gdzie sa opisane rozne modele:
srednica talerzyka zaworu dolotowego:1,4: 28,9-29,10 1,6: 29,9-30,1
srednica gniazda zaworu dolotowego:1,4: 28,5-28,7 1,6: 29,5 29,7
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Wrz 2010 10:03 Temat postu: |
|
|
Jednak książka prawdę mówi !!
Zasugerowałem się tym,że niektóre firmy produkujące części na rynek aftermarketowy nie rozróżniają różnicy w wielkościach zaworów do 1.4 i 1.6 . Możliwe też, że występowały różnice ze względu na docelowy kraj sprzedaży (tak mówią inne katalogi).Wtedy można spotkać w 1.4 zawory z 1.6.
Dane z książki sam naprawiam pochodzą z rynku niemieckiego.
Przy okazji wyczytałem ,że dobrym modem w GA16 jest zastosowanie zaworów wydechowych z QG18 które są jeszcze o 1mm większe w stosunku do tych z GA16.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez podj dnia 05 Wrz 2010 10:06 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|