Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

[GA16DS] BRAK REGULACJI TEMPERATURĄ ZASYSANEGO POWIETRZA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czamcza




Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Lip 2011 18:40     Temat postu: [GA16DS] BRAK REGULACJI TEMPERATURĄ ZASYSANEGO POWIETRZA

Jestem nowym posiadaczem 100nx 1,6DS. Problem pojawił się po urwaniu rurki doprowadzającej ciepłe powietrze z kolektora do dolotu. Samochód zaczął szarpać . Po zakupie rurki karbowanej, aluminiowej problem nie występuje na zimnym silniku. Po przejechaniu kilku kilometrów samochód zaczyna dławić się na niskich obrotach (zamula). Podejrzewam, że regulator blokujący dopływ ciepłego powietrza jest w jednej pozycji (powietrze gorące), nie blokuje się pomimo odpowiedniej temperatury. Moje pytania są następujące:
1. Jak sprawdzić działanie regulatora ciepłego powietrza?
2. Jak zablokować zasysanie ciepłego powietrza, aby silnik nie szarpał?
3. Czy ktoś z was ma schemat podciśnień z dokładnym opisem poszczególnych przewodów?
Za wszelką pomoc dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czamcza dnia 04 Lip 2011 19:14 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Lip 2011 17:31     Temat postu:

sprawdź podciśnienia najpierw co są pod patelnia.może wężyk pękł albo się odczepił

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czamcza




Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Lip 2011 19:17     Temat postu:

Zabrałem się do wymiany podciśnień (przewodów 3mm). Większość była sparciała i podejrzewam, że nieszczelna. Faktycznie jeden z przewodów pod patelnią był najprawdopodobniej odpięty. Mam nadzieję, że po zmontowaniu wszystkiego wszystko będzie w normie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nekoro




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Lip 2011 14:48     Temat postu:

Sprawdź jeszcze kolego taki zaworek jednostronnego działania przy prawym kielichu(stojąc przodem do podniesionej maski)bo ponoć też ma wpływ na równą pracę w naszych DS'ach. Ja u siebie zatkałem folią aluminiową tę rurkę, która waliła ciepłem do airboxa i szczerze powiedziawszy dało to subiektywne odczucie lepszego odejścia. Poczytaj trochę postów napisanych przez Coobcia na nissan zone albo na NKP. Pozdrawiam nekoro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czamcza




Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 05 Lip 2011 18:58     Temat postu:

Przy wymianie podciśnień sprawdziłem od razu stan wcześniejszych przewodów. Przy tym zaworku zwrotnym rurki były sparciałe i popękane. Na podciśnienia straciłem ponad 4mb 3mm przewodu. Przy okazji zatkałem EGR. W weekend zrobię setką około 1000km. Zobaczymy wtedy poziom spalania. Dopływ ciepłego powietrza pozostawię bez zmian. Zresztą i tak jest blokowany jak silnik się nagrzeje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czamcza




Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Lip 2011 8:54     Temat postu:

Po przejechaniu 540km - trasa (1 godz. w korkach) przy prędkości ok 120km spala 6,3l/100km. Pomimo wymiany przewodów podciśnieniowych, zawór w dalszym ciągu nie domyka ciepłęgo powietrza. Jest dużo lepiej niż wcześniej - nie szarpie poniżej 3000obr. ale jest mułowaty. Cała obudowa filtra powietrza jest nagrzana. W drodze powrotnej spróbuję zablokować ten zawór na stałe. Pytanie czy wystarczy odczepić rurkę podciśnienia od zaworu czy należy zakleić otwór dolotu ciepłego powietrza?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czamcza




Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Lip 2011 19:14     Temat postu:

Niestety pomimo blokady zaworu ciepłego powietrza silnik szarpał na niskich obrotach. Zawór ATC gdyby nawet był popsuty ustawiony byłby domyślnie na zimne powietrze. Nie ma więc z tym problemem nic wspólnego. Temat postu powinien brzmieć: Szarpie na ciepłym silniku. Obstawiam: czujnik Halla, kable, świece, moduł zapłonowy, filtr paliwa. Wasze propozycje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nekoro




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Lip 2011 18:50     Temat postu:

Opiszę moje przygody z tym zagadnieniem,też miałem problemy w DSie, wymieniłem podciśnienia, filtry, przewody WN, świece, kopułkę rozdzielacza, zaworek jednostronny o którym pisałem w ostatnim poście i euforia (dodam że większość podciśnień i kopułkę wymieniłem w zeszłym tyg.) ale przedwczoraj, jak autko postało na słońcu to znów zaczęły wariować obroty, ja mu w gaz a on zaczyna tańczyć makarenę, myślałem żeby przerobić go na żyletki, bo już mi ręce z braku pomysłów opadały, ale zostawiłem go tak na noc, żeby zobaczyć co będzie. Następnego dnia to samo Sad, odechciało mi się wszystkiego, ale dziś rano jak jechałem do pracy to samochód zaczął ze mną rozmawiać poważnie kilka km po mieście i było ok, ale po pewnym czasie znów ta sama heca:(. Wróciłem do domu rozebrałem airboxa, przejrzałem podciśnienia i dla pewności psiknąłem sobie do gardzieli preparatem czyszczącym gaźniki i wiecie że pomogło hehe, ciekawe tylko na jak długo. Uwielbiam moją nyskę ale serce mi pęka i złość rozsadza jak on tak jeździ. A co do problemu to pewnie jakiś paproch coś tam przytkał. Pozdrawiam wszystkich nekoro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin