Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baszek
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28 Paź 2010 16:33 Temat postu: [Ga16DS] duży problem z autem - zalana świeca |
|
|
Witam
Pożyczyłem mamie auto na 2 miesiące - i ostatnio miała problem z odpaleniem- zaświecił się antilock i ciężko było odpalić rano (podczas jazdy niby też jej się zaświecał czasami) - zadzwoniła więc po elektryka, gdy pewnego ranka rozrusznik już w ogóle nie kręcił --- przyjechał --- naprawił jakiś kabel od czegoś - że był przetarty- nie kontaktował (nie wiem co dokładnie - bo moja mama na elektronice się nie zna i nie zapamiętała). Podobno mechanik gazował jak to moja ciotka określiła "jak głupi" podczas "naprawiania". No i naprawił - niby odpala do strzału - ale na drugi dzień -- mama przychodzi odpala, przejeżdża kawałek i dzwoni do mnie, że jej auto dławi, przerywa, skacze itp. Przyjeżdżam dzisiaj na to święto zniczy, pierwsze co patrzę do auta i co widzę -- zeszło trochę płynu chłodzącego - (mama też zauważyła)- po za tym jedna świeca jest czymś zalana - jeszcze nie wiem czym, pojadę dopiero po jakiś klucz do świec.
Teraz mam kilka pytań? Czy mogę w ogóle odpalać jeszcze to auto? Czy to możliwe, że elektryk tak jebał po gazie na zimnym silniku, że wyjebało jakąś uszczelkę?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez baszek dnia 28 Paź 2010 16:36 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
q_nerk
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław/Wałbrzych Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Paź 2010 17:28 Temat postu: |
|
|
uszczelka pod głowicą sądząc po objawach. Zobacz czym świeca zalana no i jaki masz silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawidkrakow
moderator
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Paź 2010 17:30 Temat postu: |
|
|
Jeżeli płyn chłodzący ucieka i wali wodą z wydechu to napewno uszczelka pod głowicą. Oby tylko uszczelka bo jak nie to komplet remont silnika lub wymiana na inny. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
baszek
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28 Paź 2010 18:37 Temat postu: |
|
|
1.6DS, jutro odkręcę tą świece i zobaczę, a co wylatuje z rury to nie sprawdzałem - nie odpalałem jeszcze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
baszek
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29 Paź 2010 10:33 Temat postu: |
|
|
baszek napisał: | 1.6DS, jutro odkręcę tą świece i zobaczę, a co wylatuje z rury to nie sprawdzałem - nie odpalałem jeszcze. |
P.S
Ktoś się orientuje ile kosztuje uszczelka pod głowice do 100nx 1.6DS ? Dzwoniłem do mechanika i wstępnie powiedział mi 500zł - 200zł robocizna, za wymianę, jeśli to będzie tylko to. Widziałem jakieś uszczelki po 60-100zł na allegro- nadają się, czy trzeba ORI - ktoś może coś polecić ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez baszek dnia 29 Paź 2010 10:34 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Paź 2010 10:41 Temat postu: |
|
|
Dobra uszczelka np elring kosztuje około 100-120 PLN.Dodatkowo może być potrzeba uszczelka pod pokrywę zaworów, uszczelniacze wałków itp... Czasami warto wymienić również uszczelniacze zaworowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szneqz
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ostrzeszów/ostrów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Paź 2010 12:54 Temat postu: |
|
|
Oj uszczelniacze trzeba ja ostatnio wymieniałem uszczelke i rozrząd to za uszczelke dałem 60 i narazie jest git tylko nie wymieniałem uszczelniaczy zaworów i jest lipa bo auto zaczęło brać olej i kopci a na bloku wszystko jak nowe pierścienie tłoki nic nie powycierane progów nie ma nawet śladu aż sie zdziwiłem jak wygląda blok po 220 000 tak więc dolewam dużo oleju co 300 km jakaś 100ml do dolania czyli co 15 000 5litrów olej wymienia sie sam na bierząco
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
baszek
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03 Lis 2010 20:39 Temat postu: |
|
|
No i chyba po problemie. Okazało się że w gnieździe świecy była woda - skąd się tam wzięła nie mam pojęcia-wydmuchałem kompresorem i jak na razie jeżdżę już 3 dni i wszystko jest ok. Dziadek się przyznał, że coś kombinował przy aucie i zostawił mi maskę otwartą na całą noc - może jakoś się tam faktycznie woda skropliła.
Na razie wszystko jest ok - będę jeszcze kontrolował tą jedną świece i płyn chłodniczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|