Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arkadiusz100NX
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek/Izbica Kuj. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Kwi 2014 19:55 Temat postu: [GA16DS] Gaśnie po odpaleniu |
|
|
Witam.
Potrzebuję waszej pomocy ,bo trochę namieszałem w swoim samochodzie.
Postanowiłem pozmieniać trochę rzeczy przy silniku na wiosnę i mam teraz problem;/
Samochód odpala, ale po chwili gaśnie. Po odpaleniu pracuje chwilę w miarę normalnie (nie szarpie budą) jednak pali tylko dosłownie na chwilkę.
Po dodaniu gazu nieraz od razu się zadusi, a nie raz uda się o wkręcić na obroty, jednak wtedy nie pracuje stabilnie, zaczyna szarpać, pojawiają się jakby strzały z wydechu i po chwili gaśnie.
Nie mogę tego opanować
Potrzebuje waszej pomocy bo nie wiem co z tym zrobić.
Film z sytuacji:
https://www.youtube.com/watch?v=CFkGNfUd0Ug
Podejrzewam że może coś zwaliem z zapłonem?
Niżej opis sytuacji jak do tego doprowadzilem, dla zainteresowanych;]
Zaczęło się od tego iż zakupiłem coś takiego :
[link widoczny dla zalogowanych]
zamontowałem , przy okazji:
-usunąłem EGR
-usunąłem AIV
-założyłem nowe węże od podciśnienia
-uszczelniacz aparatu
-uszczelkę pokrywy i kolektorów
-podgrzewacz mieszanki(założony w lepszym stanie niż mój stary)
Dodatkowo założyłem nową wiązkę przewodów od instalacji gazowej. I tutaj pierwsze pytanie, założyłem ją tak jak była stara,a ta miała czerwony przewód z bezpiecznikiem przylutowany do czerwono-czarnego przewodu we wtyczce od cewki i brązowy do drugiego przewodu. Czy to jest prawidłowo założone? chodzi mi o to czy może być dolutowane do tych przewodów we wtyczce.
Dalej , z powodu złego montażu parownika nie mieściła mi się pod maską
rura od dolotu powietrza, wiec przeniosłem parownik w inne miejsce, ale musiałem przenieść dalej czujnik podciśnienia i tranzystor, a co się z tym wiąże musiałem dolutować trochę przewodów.
Czy lutowanie mogło uszkodzić komputer?
Gaźnik wydaje się sprawny , wszystkie elektrozawory sprawne, śruba składu mieszanki ustawiona mniej więcej jak w starym gaźniku (jednak myślę że to na pracę silnika nie ma większego wpływu)
przewody zapłonowe złożone w kolejności 1-3-4-2 zamiana przewodu 3 z 2 powoduje bardzo nierówną prace po odpaleniu.
aparat zapłonowy nie był rozbierany, cewka sprawna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Kwi 2014 20:27 Temat postu: |
|
|
pierwsze pytanie. na gazie jest to samo jak go odpalisz na LPG?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz100NX
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek/Izbica Kuj. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Kwi 2014 20:59 Temat postu: |
|
|
Niestety parownik jest po regeneracji i jest nie wyregulowany , nie ma szans żebym odpalił na gazie:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Kwi 2014 21:05 Temat postu: |
|
|
byc moze cos zle podlaczyles od gazu i puszcza i benzyne i gaz w tym samym momencie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz100NX
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek/Izbica Kuj. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Kwi 2014 21:09 Temat postu: |
|
|
Przewód gumowy od gazu jest nie podłączony, mixer też jeszcze nie założony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Kwi 2014 21:56 Temat postu: |
|
|
strzelam, że jest wina leży po stronie zasilania benzyną. może pompa paliwa ma dość?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz100NX
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek/Izbica Kuj. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Kwi 2014 22:08 Temat postu: |
|
|
no właśnie chyba też nie;/ poziom paliwa utrzymuje się w gaźniku na prawidłowym poziomie, pali za każdym razem.
Dwa tygodnie temu przed rozebraniem auta nie było żadnych problemów.
Może ten gaźnik ma dysze przypchane ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Kwi 2014 22:11 Temat postu: |
|
|
może tak być. gaźnik który kupiłeś był nowy czy jakaś używka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz100NX
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek/Izbica Kuj. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Kwi 2014 22:19 Temat postu: |
|
|
Niby nowy. Nawet mial oryginalna zaslepke Nikki. Chociaz, nie wiadomo ile lezal w magazynie czy gdzie tam byl:-\ jutro jeszcze wszystko posprawdzam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Kwi 2014 22:44 Temat postu: |
|
|
podciśnienia dobrze podłączyłeś? uszczelka pomiędzy gaźnik a kolektor nowa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz100NX
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek/Izbica Kuj. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Kwi 2014 4:54 Temat postu: |
|
|
Podciśnienia jeszcze dziś w sprawdz, ale raczej dobrze. Uszczelka jest nowa, z tym że nie wwiedziałem gdzie kupić oryginalne i wyciąłem z takiego jakby plastiku do uszczelek. Nie pamiętam jak to się nazywa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Kwi 2014 7:33 Temat postu: |
|
|
a mozesz zalozyc na chwile keszcze stary gaznik i sprawdzic czy na nim auto jako tako pracuje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz100NX
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek/Izbica Kuj. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Kwi 2014 9:20 Temat postu: |
|
|
Chyba tak dziś zrobię. Będzie chyba najłatwiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz100NX
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek/Izbica Kuj. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Kwi 2014 19:58 Temat postu: |
|
|
Udało mi się zdemontować dziś gaźnik, i okazało się że w kolektorze pływa benzyna i to dość sporo;/
częściowo pewnie mógł się zalać od sporej ilości prób odpalenia.
Wyregulowałem w gaźniku przyśpieszone obroty jałowe. Przepustnica była dość mocno otwarta w nowym gaźniku w porównaniu do starego. Poczekałem aż benzyna trochę odparuje z silnika i założyłem z powrotem ten sam gaźnik. Jest lepiej, dłużej pracuje po odpaleniu, ale nadal gaśnie. Wciśnięcie pedału gazu powoduje natychmiastowe zgaśnięcie silnika.
Wykręciłem świece, były mokre od benzyny. Poczekam aż paliwo całkowicie odparuje, świece wyschną i spróbuję odpalić,ale to dopiero w sobotę.
Jak nie odpali założę stary gaźnik, zobaczymy co się stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Kwi 2014 20:38 Temat postu: |
|
|
moze nowe gazniki nie byly ustawione prawodlowo? tylko tak by szlo auto urichomic i dopiero wtedy dokonac regulacji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|