Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moryc7
stary wyjadacz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zakopane Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Paź 2010 20:06 Temat postu: [GA16DS] gaźnik z ECU czy bez? |
|
|
Witajcie. na forum znalazłem jedynie informację, że gaźnikowce były z ECU i bez. ktoś wie jak to rozróżnić? nie za bardzo znam się na tym wszystkim i stąd moje pytanie czy ma to coś wspólnego z 2 wersjami gaźnikowców, tj. hamulce tył bębnowe i tarczowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Paź 2010 21:10 Temat postu: |
|
|
Możesz dać linka gdzie wyczytałeś tą informację. Były ds`y bez lambdy i katalizatora, ale o setkch bez ecu nigdy nie słyszałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moryc7
stary wyjadacz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zakopane Płeć: GA16DS / GA16DE
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Paź 2010 17:05 Temat postu: |
|
|
moryc7 napisał: | http://www.100nx.fora.pl/silnik-i-osprzet,73/problem-z-obrotami-pomocy,1987-30.html
2 post od góry... |
? jakoś nie wiem czy mi się dobrze wydaje ale ECU? chodziłopewnie o sterownik gaźnika... i z tego co wiem to w kazdym DS takowy występuje bo właśnie z tego co wiem tym sie charakteryzują nasze gaźniki-> są sterowane elektronicznie....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 11 Paź 2010 17:06 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moryc7
stary wyjadacz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zakopane Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Paź 2010 17:24 Temat postu: |
|
|
Aha no mozliwe;) a czy zatem wszystkie maja sonde lambda? Bo to ona wskazuje na obecnosc ecu, czyz nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Paź 2010 17:41 Temat postu: |
|
|
moryc7 napisał: | http://www.100nx.fora.pl/silnik-i-osprzet,73/problem-z-obrotami-pomocy,1987-30.html
2 post od góry... |
Może jednak jest coś na rzeczy:
The GA16DS is a 1.6 L (1597 cc) engine with a carburetor, 16 valves and DOHC heads. If it comes with a catalyst then is the carburetor electronically controlled. It produces between 89 hp (66 kW) and 95 hp. (Without catalyst 70 kW, 95 hp)
trzeba to zweryfikować.
Jednakże GA16S (gaźnik sterowany elektroniczne) montowany w N13 był bez kata ale z Ecu.
Po chwili poszukiwań znalazłem jeszcze coś takiego co potwierdza teorię o ds`ie bez ECU:
Early GA16DS carburetted cars (standard carburetor, no ECU and no catalytic
convertor) have a higher lift because they have looser emissions
standards. Hence the peak power output of these engines are about the same
as the fuel injected cars.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez podj dnia 11 Paź 2010 17:50 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Paź 2010 22:33 Temat postu: |
|
|
Na rynki wschodnie były wersje gdzie nie było lambdy, katalizatora a przyśpieszenie zapłonu nie było sterowane modułem tylko podciśnieniem. Możliwe że te wersje nie mają jakiegoś komputerka a jedynie moduł zapłonowy i tyle. Może o to chodzi.
W sumie to wersji samego silnika GA16DS było chyba z 5 czy 6 (z lambdą/bez, z katem/bez, zapłon/podciśnienie, wersja o obniżonym stopniu sprężania na Pb88-91 i pewnie jeszcze jakieś). Do tego jeszcze po 4 opcje ze skrzyniami biegów (automat/manual, na ciepłe rynki/zimne) i wychodzi niezły gąszcz.
Wersje 1.6 z ABS mają tarcze z tyłu i dodatkowy komputerek od ABSu, nie ma on nic wspólnego z modułem zapłonowym silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|