Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nitarda
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Lut 2011 8:16 Temat postu: [GA16DS] Odpalanie, gaszenie :) |
|
|
Witam
Po dość długiej przerwie (brak czasu itp)
Mam pytanie ostatnio przez zimę zrezygnowałem z jazdy na LPG i śmigałem sobie na benzynie ostatnio podczas gaszenia samochodu mimo wyciągnięcia kluczyka silnik jeszcze 2 sek pracuje potem dławi się i gaśnie. No ale nie przejmowałem się tym dziś rano wszystko fajnie samochód odpalił pojechałem na stacje, zgasiłem oczywiście chwilkę pochodził, zatankowałem pół baku wracam a kręcę kręcę i nie pali co sprawdzić ewentualnie wymienić
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nitarda dnia 07 Lut 2011 8:22 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
damian116
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Suwałki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Lut 2011 22:21 Temat postu: |
|
|
sprawdź kostkę stacyjki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Lut 2011 23:10 Temat postu: |
|
|
Kolego, według mnie masz nagar w silniku...
a przynajmniej ta praca po wyłączeniu zapłonu na to wskazuje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sirkomla dnia 26 Lut 2011 23:11 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian116
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Suwałki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lut 2011 10:22 Temat postu: |
|
|
A może to któryś elektrozawór w gazniku który odpowiedzialny jest za odcinanie paliwa przy gaszeniu....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Lut 2011 11:02 Temat postu: |
|
|
Jakby to był elektrozawór, to na jakiej zasadzie powstawałby samozapłon?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lut 2011 11:24 Temat postu: |
|
|
sirkomla napisał: | Kolego, według mnie masz nagar w silniku...
a przynajmniej ta praca po wyłączeniu zapłonu na to wskazuje. |
x2
Albo paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowej. Ja jak lałem ruską wachę do malucha to mi się tak robiło, dobre 3-5 sekund silnik potrafił pochodzić spalając sam syf odkładający się na ściankach cylindrów.
Kod: | Jakby to był elektrozawór, to na jakiej zasadzie powstawałby samozapłon? |
Kolego 100NX nie ma silnika diesla Nie ma czegoś takiego jak elektrozaworek odcinający paliwo (chyba)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Lut 2011 11:30 Temat postu: |
|
|
Na moje to turbotimer ci sie wysrał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Lut 2011 12:13 Temat postu: |
|
|
Kolegę Thomsonicusa zapraszam do Manuala vol. 1., strona EF&EC-8
jest tam kółeczkiem zaznaczony "Fuel Cut Solenoid"
A samozapłon w silniku benzynowym może powodować właśnie nagar.
a nagar powstaje albo z kiepskiej jakości paliwa, albo z złego kąta wyprzedzenia zapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sirkomla dnia 27 Lut 2011 12:18 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lut 2011 12:44 Temat postu: |
|
|
sirkomla napisał: | Kolegę Thomsonicusa zapraszam do Manuala vol. 1., strona EF&EC-8
jest tam kółeczkiem zaznaczony "Fuel Cut Solenoid" |
Ano wiem że jakiś tam jest wynalazek taki, ale mi się zdawało że on odcina paliwo kiedy w trakcie pracy silnika zdejmiesz nogę z gazu w czasie jazdy, a nie że kiedy wyłączasz silnik. Sądziłem że właśnie głównie dzięki temu wynalazkowi gaźnikowy DS spełniał normy spalania EURO-0.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Lut 2011 12:52 Temat postu: |
|
|
z tego co mi się udało dociec to działa i tak i tak... tzn zamyka w momencie odcięcia zapłonu, oraz w momencie, gdy silnik jest obciążony ujemnie (hamowanie silnikiem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|