Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Palele
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Mar 2014 20:36 Temat postu: GA16DS problem z LPG i benzyną |
|
|
Witam
Jestem nowy na forum i to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość, czytałem, czytałem ale odpowiedzi nie znalazłem.
Otóż przymierzam się do kupna setki, wybór padł na 1.6 na gaźniku z LPG. Auto oglądałem ma kilka purchli rdzy ale to nic poważnego, cena jest atrakcyjna ale ma dwie wady, pierwszą że urwana jest linka od licznika i druga poważniejsza że jeździ tylko na gazie, na benzynie nie chodzi wcale i teraz pytanie czy przyczyną tego może być spalona pompka paliwa bo w baku u sprzedającego sahara. I ile może kosztować taka naprawa, jestem uczniem więc nie chcę pchać się w koszty a od dawna marze od setce
I pytanie czy realne jest spalanie gazu na poziomie 8-10 litrów w mieście.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Mar 2014 20:52 Temat postu: |
|
|
przede wszystkim setka w gaźniku nie ma popmki paliwa w baku. ga16DS posiada pompke mechaniczną która znajduje się przy silniku. ile taka może kosztowąc nie wiem, ale pewnie w stówie z wysyłką się zamknie.
warto byłoby sprawdzić czy to aby napewno pompa przed ewentualnym zakupem innej.
tak, spalanie w granicach 10l w mieście jest realne, moja w koło komina właśnie tyle gazu pali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Palele
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Mar 2014 21:18 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki za odpowiedź a co to mogłoby być innego, pytałem się sprzedawcy to mi mówił że i tak na benzynie nie działa więc nie opłaca się lać tylko na LPG. A przy okazji jeszcze się zapytam, lepiej wpierw zrobić wykwity rdzy i wypolerować czy wpierw oddać do polerowania a potem zrobić te wykwity.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Mar 2014 21:26 Temat postu: |
|
|
druga podana przez Ciebie opcja prowadziłaby do 2 polerek. bo najpierw polera, potem wykwit które zamalujesz lakierem bazującym to i na koniec by śladu jako takiego nie było nalezałoby wszsytko spolerować.
aby taka naprawa miała ręce i nogi powinno się wyciąć skorodowany fragment blach i wstawić w to miejsce nowy kawałek blachy. setka rdzewieje od "wewnątrz do zewnątrz" tak więc jak widzisz jakiś purchel to zapewne pod ledwo trzymającą się farbą jest już dziura.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Mar 2014 21:27 Temat postu: |
|
|
Polerowanie rdzy to chyba średni pomysł.
Pompka paliwa w DSie jest tak jak powiedział przedmówca, przy silniku. Druga sprawa to to, że ona jest smarowana chyba olejem z silnika, i brak benzyny nie powinen zrobić jej szczególnej różnicy. Ja po 2 latach LPG miałem taki patent że wężyki paliwowe tak się posiekły że paliwo sikało bokami. Chyba taki miał na nie wpływ powietrza, posiekła się guma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Palele
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Mar 2014 21:42 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki za informacje i pomoc
edit:
Mam jeszcze pytanie czy w domowych warunkach bez kompresora i pistoletu byłbym w stanie pomalować lotkę i obramowanie klapy bagażnika. Czy jednak lepiej odpuścić sobie taki pomysł i oddać do lakiernika?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Palele dnia 02 Mar 2014 16:38 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
DamianS
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Mar 2014 19:41 Temat postu: |
|
|
Odgrzebuje, bo w sumie podobny problem.
Auto nie chcialo chodzic na benzynie, tzn. silnik odpalal, ale kazdorazowe dodanie gazu konczylo sie zdlawieniem / zgasnieciem silnika.
Wymienilem pompe paliwa wraz z filtrem, pojechalem do gazownika w celu dalszych regulacji. I co sie okazalo: auto nadal nie jezdzi na benzynie.
Wedlug fachowca winny jest gaznik (a to zaskoczenie) a konkretnie plywak, nie mielismy czasu zeby zabrac sie za rozbieranie dziada. Pojawil sie za to nowy problem, w okolicach 4-5 tysiecy obrotow otwiera sie druga przepustnica - w jaki sposob? Na podcisnienie?
Pytam, gdyz po "regulacji" blosa gaznik zaczal sie zawieszac po przekroczeniu tych 4-5 tysiecy obrotow. Skutkuje to niekontrolowanym przyspieszeniem, druga przepustnica blokuje sie i nie chce cofnac.
Na szybko zablokowalismy ja w taki sposob, ze sie nie otwiera. Przez to samochod praktycznie nie jedzie, ale udalo sie doturlac do domu.
Macie jakies pomysly?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MisFazi
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lip 2014 8:43 Temat postu: |
|
|
ja się podłącze do tematu mianowicie mi wgl nie odpala na benzynie a na gazie jeździ,
zalałem gaźnik i ot pojawił się przełom 2 świece mokre 2 suche jakieś sugestie ?
bez zalania gaźnika sucho w gaźniku a benzyna w baku jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lip 2014 8:51 Temat postu: |
|
|
pompa paliwa do sprawdzenia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MisFazi
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lip 2014 9:21 Temat postu: |
|
|
Tak tez myslalem , a moze przelacznik pomiedzy gazem a benzyna w co watpie ale moliwosc istnieje , a powiedzcie orientacyjnie gdzie sie znajduje , bak czy przy silniku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MisFazi dnia 18 Lip 2014 9:23 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ulus
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 18 Lip 2014 16:57 Temat postu: |
|
|
w baku pod siedzonkiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lip 2014 17:03 Temat postu: |
|
|
W DSie nie jest w baku tylko przy silniku. Zresztą, jest smarowana olejem silnikowym, więc tak łatwo nie pada.
Idź wzdłuż przewodów paliwowych od gaźnika to znajdziesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MisFazi
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Lip 2014 9:06 Temat postu: |
|
|
rzecz w tym ze zalałem gaźnik benzyna i nic , a na gazie pali normalnie.
ma ktoś rysunek pi razy drzwi albo foto jakieś bo co do przewodów z baku to se poradzę , i czy jest możliwość ze zatkane mogą być dysze ?
i problem dodatkowy , po zalaniu gaźnika miałem tylko dwie świece mokre a 2 suche jakby nie dostarczało do 2 benzyny.
No i po dłuższych wojażach z moja setunia wymienionym filtrze paliwa , przewodów do świec , świec doszedłem do wniosku następującego :
moja pompa mechaniczna po ściągnięciu przewodu wylotowego nie pluje paliwem teraz pytanie :
1. Zatarta na maksa ?
2. Czy obluzowana na walku ?
3. Może w środku pompy coś nie halo ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MisFazi dnia 01 Lut 2015 14:26 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
MisFazi
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Cze 2015 20:51 Temat postu: |
|
|
Przepraszam za post pod postem , ale doszedłem dlaczego nie pali na benzynie , membrana w pompce była padnięta, wymieniłem pompę , nawet sprawdziłem manualnie czy pompuje i jest ok , ale niestety dalej nie pompuje po zamontowaniu w silniku , wiec droga głupiej dedukcji jest to problem z walkiem i tu pytanie co to za wałek i jak to zrobić , czy wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i wymienić czy to żmudniejsza operacja
Prosił bym o instrukcje dla "DEKLA" najlepiej obrazkowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Cze 2015 6:08 Temat postu: |
|
|
ale ze co, ze niby cos z walkiem nie tak i nie napędza pompki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|