Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

[GA16DS] Spala olej?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 03 Kwi 2012 23:12     Temat postu: [GA16DS] Spala olej?

Mam dziwny problem, gdzieś "wyparowywuje" mi sporo oleju, objawy są bardzo dziwne. Samochód normalnie nie dymi, silnik jest suchy, ale podczas jazdy pod obciążeniem czuć spalony olej Confused Dzisiaj podczas jazdy na autostradzie i zrobieniu około 800km, spaliło mi około 1L oleju! Przy wysokich prędkościach (nie będę się chwalił jakich, ale obroty na 5 biegu były 4-5 tys) olej czułem właściwie cały czas. Ma ktoś jakieś pomysły co się może dziać? Aha i raz przy ruszaniu wydawało mi się, że poszła chmura niebieskiego dymu, ale zdarzyło się to tylko raz. Silnik ma około 140tys. przebiegu, już zmieniałem raz silnik w setce, dlatego sytuacja mnie trochę martwi Czy są miejsca, gdzie pod ciśnieniem może wydostawać się olej i przypalać się na bloku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Kwi 2012 7:23     Temat postu:

Simering na wale może przepuszcać spore ilości oliwy. Po lewej stronie silnika, tam gdzie są koła pasowe od pasków alternatora, etc. Jeśli tam puszcza to zazwyczaj jest wszystko zachlapane łącznie z maską od wewnątrz.
A może taka pierdoła jak niedokręcony filtr oleju?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gaweł




Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław / Zielona Góra
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Kwi 2012 9:39     Temat postu:

Odepnij przewód odmy od dolotu, pojeździj trochę z odpiętym i daj znać, czy nie pluje olejem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dextus




Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Kwi 2012 14:31     Temat postu:

No i sprawdź kompresje jaką ma, najlepiej na zimnym silniku. Jak będą puszczać pierścienie to od razu wyjdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 04 Kwi 2012 19:01     Temat postu:

Wielkie dzięki za rady. Dzisiaj odpiąłem odmę, podłożyłem chusteczkę higieniczną, przejechałem kilkanaście kilometrów z przerwą i ani kropla nie uciekła. Olej dalej czuć i to teraz właściwie nie trzeba cisnąć. jutro popatrzę na filtr oleju i postaram się popatrzeć na okolice wału korbowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
valdi




Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódż
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 04 Kwi 2012 22:44     Temat postu:

U mnie tez waliło olejem . A okazało sie że olej leciał z pompy paliwa wprost na rure tłumika. Pompka ma taki otworek z boku ze jak pusci membrana to pluje olejem .No ale mowiłes ze motor masz suchy to musi go spalac pewnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 05 Kwi 2012 2:16     Temat postu:

Tak, jak wspomniałem objawy są bardzo dziwne auto raczej nie pali oleju, bo nie dymi normalnie podczas jazdy na niebiesko, a olej czuć w środku i jak najbardziej może to się przypalać na wydechu.

Ale jeszcze takie pytanie, jeżeli ew. mogłaby być to pompa paliwa, to możliwe jest, że "rzyga" olejem podczas jazdy na gazie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartik dnia 05 Kwi 2012 2:16 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz1




Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Kwi 2012 16:31     Temat postu:

tak, pompa paliwa (mechaniczna) moze puszczac olej przy jezdzie na gazie. Ona caly czas pracuje bez wzgledu na to czy pb czy lpg. Po pewnym czasie kazda pusci...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 05 Kwi 2012 17:26     Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi bo jestem trochę zielony, czyli mechaniczna działa cały czas jak elektryczna podczas jazdy na gazie (zawsze człowiek się czegoś dowie ). Dzisiaj niestety pogoda była parszywa i jedyne co zdołałem zrobić to wymontować ze starego silnika pompę paliwa, jutro postaram się podmienić i podzielę się spostrzeżeniami.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartik dnia 05 Kwi 2012 17:28 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz1




Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Kwi 2012 19:19     Temat postu:

Elektryczna wyłącza się podczas jazdy na lpg, mechaniczna napędzana jest wałkiem ssącym (krzywką na wałku) i cały czas chodzi.

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 25 Kwi 2012 18:33     Temat postu:

Pompa wymieniona, jest na pewno poprawa, nie miałem okazji przegonić auta gdzieś dalej ale będzie dobrze . Stara pompa nie wyglądała źle więc może na uszczelce się lało? Dla pewności sprawdzę kompresję, co by się upewnić.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartik dnia 25 Kwi 2012 18:34 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczygieł




Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 25Km od Tarnowa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Maj 2012 21:11     Temat postu: GA16DE spala olej

Witam mam podobny problem ubywa mi oleju 0,5l/ tydzieńSad. brak jakichkolwiek wycieków myślę nad przejściem na olej mineralny ale wole się wcześniej was poradzic co o tym myslicie i jakie mogą byc tego przyczyny? dodam że ponad rok temu musiałem wymieni uszczelkę pod głowicą przyczyna zacięty termostat i troszkę się mu za ciepło zrobiło niestety może to z tego powodu teraz tak łyka ten olej?
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Maj 2012 21:23     Temat postu: Re: GA16DE spala olej

szczygieł napisał:
dodam że ponad rok temu musiałem wymieni uszczelkę pod głowicą przyczyna zacięty termostat i troszkę się mu za ciepło zrobiło niestety może to z tego powodu teraz tak łyka ten olej?
pzdr


Taki scenariusz jest całkiem możliwy.Są akieś dodatkowe objawy anormalnej pracy ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczygieł




Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 25Km od Tarnowa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Maj 2012 21:52     Temat postu:

Witam
Zauwarzyłem tylko że na ciepłym silniku na biegu jałowym nie ma znaczenia czy na pb czy LPG spadają mi obroty w granicy 500-600obr/min i tak jakby troche zmulony przy niższych obrotach tak do 2000obr/min. Co radzisz na początek??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szczygieł dnia 23 Maj 2012 22:00 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 28 Maj 2012 18:13     Temat postu:

szczygieł Możesz zmierzyć kompresję to prawdę Ci powie, osobiście uważam, że jeżeli rzeczywiście spala olej to możesz przejść na olej mineralny. Jeżeli dalej będzie to duże spalanie to możesz zastanowić się nad zmianą silnika, w przypadku 1.6 goły silnik kupisz już za 200-300zł ! Wiadomo głównym czynnikiem motywującym to powinien być stan blachy setki

Co do mojego problemu niestety dalej występuje :/, jeden mechanik po umyciu silnika i przejechaniu ok 200km, nie zauważył miejsca, gdzie może on uciekać :/, mam się znowu pojawić po przejechaniu kolejnych kilkaset km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin